/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Netværkssikkerhedsnøgle??
Fra : mauritz
Vist : 4638 gange
49 point
Dato : 16-03-08 10:47

Hej

jeg har en Acer computer som jeg prøver at opkoble forbindelse til internettet. Men den skriver at jeg skal Indtast netværkssikkerhedsnøgle eller adgangsudtryk??

Hvad er det og hvor får jeg disse "adgangskoder" fra?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-08 10:52

Jeg går ud fra at det er trådløst du forsøger.
Den nøgle som skal bruge står inde i den router du vil ind gennem.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-03-08 11:05

Ja det er som Eyvind skriver.
For at komme trådløs på dit net, skal du foruden et modem, havde tilkoblet en router til denne.
Hvis du selv er ejer af routeren, kan du med en fast opkobling til routeren, komme ind i dens opsætning, og se sikkerhedsnøglen. Eller resætte routeren så den ikke har nogen trådløs sikkerhedsnøgle. Det gøres normalt ved at trykke en tynd clips ind i et lille hul bagpå.
Senere kan du lade routeren fremstille en ny nøgle. (Så andre end dig ikke kan komme på din router)
Har du ingen router, er det naboens router som du forsøger at komme på.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-03-08 12:43

For at komme på et trådløst netværk skal man bruge en kode og det er jo den som netværket er tildelt. Ellers ville alle jo logge ind på det pågældende netværk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-03-08 16:53

Konstruer en ny krypteringsnøgle
http://home4.inet.tele.dk/slang/ascii-hex.html
Her kan du skrive din nøgle i klarsprog, et ord du ved at du kan huske.
Det konverteres så til en HEX decimal kode, der indtastes i routeren.

Du / I / Alle må gerne kopiere denne side til at køre lokalt, så du altid kan lave nøgler.
Siden ligger på min hjemmeside, så jeg giver hermed en bred tilladelse!