/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke søg efter opdateringe
Fra : birkglerfoss
Vist : 1124 gange
170 point
Dato : 16-03-08 10:01

Er der nogen der kender til dette problem?
Når jeg skal søge efter opdateringer så for jeg denne kode 8024402C ved siden af den står der ( få hjælp ), så trykker jeg på teksten ( få hjælp ) der står der at problemet kan være mit fierwal
den har jeg så lukket ned for at få det ned men den samme kode kommer frem igen

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 16-03-08 10:12

Step 1: Rename the Windows Update temp folder using BAT file

=======================================

1. Click "Start", in "Start Search" item, type: "notepad" (without quotes) and press Enter.

2. Copy the following commands and then paste them into the opened Notepad window:

net stop wuauserv

net stop CryptSvc

ren %windir%\SoftwareDistribution SD.old

ren %windir%\System32\CatRoot2 CR2OLD

net start CryptSvc

net start wuauserv

3. After pasting the above commands, please close the Notepad window. Choose "Save" when you are prompted to save the file. Type "register.bat" as the file name and choose Desktop from the left panel as the location.

4. Refer to the Desktop and right click the register.bat file, then choose "Run as administrator".

5. You will see a DOS-like window processing.

Step 2: Clean Boot

=========

This method will help us determine if this issue is caused by a loading program or service. Please perform the following steps:

1. Click the Start Button, type "msconfig" in the search bar and press Enter.

Note: Please click the Continue if the "User Account Control" window pops up.

2. Click the "Services" tab, check the "Hide All Microsoft Services" box and click "Disable All" (if it is not gray).

3. Click the "Startup" tab, click "Disable All" and click "OK".

Then, restart the computer. When the "System Configuration Utility" window appears, please check the "Don't show this message or launch the System"

4. Test if we can update the system in Clean Boot.

Note 1: Temporarily disabling the Startup Group only prevents the startup programs from loading at startup. This shouldn't affect the system or other programs. We may still manually run these programs later.

Note 2: We can check on Normal Startup in the General tab to roll back to Normal Mode after we get this issue resolved.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-08 10:20

Hent Dial-A.Fix her http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Udpak programmet. Åbn mappen, og klik på Dial-A-Fix (det blå "tandhjul").

I bunden af vinduet klikker du på POLICIES.

Hvis REMOVE knappen er aktiv, så klik på den.

Derefter sætter du fluben ved ALT i vinduet, og klikker GO.

Vent til den er helt færdig (viser READY i nederste venstre hjørne).

Genstart så maskinen, og tjek om Update virker. (plejer det )

Kommentar
Fra : moseulv

Dato : 16-03-08 11:22

Prøv at gå ind på Windows Update og opdater der

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 11:59

Prøv Dial-A-Fix som miritdk skriver, den fixer mange problemer, også opdaterings problemer men du behøver ikke køre alle funktioner, den har en linje specifik til opdateringer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 12:04

Moseulv det hedder Microsoft update nu om dage, Microsoft "tilbyder" en forbedret opdaterings service, men benytter du den ikke så kan du ikke opdatere, ændringen fra Windows update til Microsoft update foregår her: http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da hvis altså det er en XP maskine

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-05-08 08:51
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 26-05-08 09:55

Prøv at gå i kør og skriv windowsupdate.log, så får frem, hvad der evt. kan være galt...kopiere en lille del her over, så er der nok en som kan læse filen.

Du skal også ligge hosts filen til windows update her over...som du finder her:

hosts ligger i stifinder

start - højreklik og vælg egenskaber - stifinder - windows - system32 - drivers - herunder finder du etc og der ligger hosts