/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Kopier af sort hvide tegninger
Fra : michaelmoeslund
Vist : 1489 gange
100 point
Dato : 16-03-08 08:09

En kammerat har 2 gamle tegninger(ca A1 størrelse) hængende, han har givet mig lov til at lave nogle kopier af dem

Nu er det bare, at de er virkelig gamle, og jeg vil være sikker på at de ikke kommer til skade

Hvem kan lave sådan en opgave?

Og er det meget dyrt?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 16-03-08 08:34

spørg på et trykkeri , de har maskinerne til det
kender ikke priserne for fotokopi i den størrelse , men tror nu ikke det koster ret meget

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-03-08 09:16

U ha da da, jeg ville ikke røre disse billeder, og slet ikke hvis de betyder virkeligt meget for din kammerat, går de i stykker, bliver i uvenner for livet.

Nææ, find et kanon godt kamera, tag et billede af dem, og lade billederne køre igennem noget godt fotobehandlings system, hos en, som laver plakater, eller på en retro anstalt, og så ville de kunne printes ud, i så god en kavlitet, så du dårligt kan se forskel.

Uden at vide noget, vil jeg tro, at prisen ikke overstiger 2000 for dem begge.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-08 10:42

Jeg ville heller ikke sende en værdifuld tegning gennem en kopimaskines valser.
Snak med en der har et rimeligt godt digitalcamera og et stativ og et par sidelamper.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 13:31

Hvis ikke de er i ramme, eller du kan tage dem ud af rammen uden at beskadige dem, så brug en scanner, har du ikke selv en ? Det er næsten umulig at købe en printer uden at der er en scanner med i købet, og scanneren er god til dit formål, jeg har digitaliseret alle mine gamle fotos af gamle familie medlemmer, nogle af dem over 100 år gamle, et billedet tager ingen skade af en tur i scanneren, men pas på når du håndterer dem.
Lige lidt historisk, jeg bor på en gammel bondegård, som har været i familiens eje i over 200 år, den allerførste skøde har jeg originalen af, meget skrøbelig papir, men jeg har haft den scannet og fået et godt billede ud af det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 13:34

Øv først nu ser jeg at de er i A1 størrelse, se bort fra mit indlæg ovenover, og spørg en fotograf som kan tage et billede eller måske har udstyr til kopiering, det får du det bedste resultat ud af

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 16-03-08 18:37

der er da vist stadig et par stykker her der lever i stenalderen
for det første er det mange år siden originalen skulle gennem valser for at få det kopieret , så her er der ikke noget der bliver ødelagt

og for det andet , 2000 kr , det er da ikke 10-15 stk der skal laves , men kun 2 stk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-08 18:54

En blue-print kopimaskine ruller originalen ind og ud.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-03-08 18:54

# bredker

Jeg tror stadig ikke, at 2 stk., i A1, altså helark størrelse, kommer meget under 2000 kr., da det jo være at betegne som proto typer.

Men om spørgeren giver os lov, vil jeg da gerne høre den reelle pris.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 16-03-08 18:56

# Eyvind

Alle originaler, skulle rulles ind, og ALDRIG ud

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 17-03-08 14:21

Tak for jeres deltagelse i mit lille projekt, vender lige tilbage med en pris fra et trykkeri..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-03-08 14:32

Jow - på den gamle kopimaskine til arkitekttegninger..............

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 17-03-08 16:51

# michaelmoeslund

Det vil jeg glæde mig til at høre