/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lim til jern
Fra : ejgild01
Vist : 5569 gange
100 point
Dato : 15-03-08 21:08

Er der en lim der kan bruges til lime en støbt aluminiums stykke sammen

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 15-03-08 21:18

Nu ved jeg ikke hvor stor stykket skal limes sammen, men jeg har gjort det på en udendørs stativ til et indgangspati der var i aluminium 12 cm med sekundlim af den dyre slags 60 kr. 5 gram og det holder i nu efter 2 år

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 15-03-08 21:22

Ja, Araldit kan klare der. Mvh. K.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 15-03-08 21:31

Dit spørgsmål er noget forvirrende" lim til jern og sammenlimning af alumium" i begge tilfælde kan Araldit dog anvendes. Mvh.K.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 15-03-08 21:34

Araldite Rapid
2-komponent, hurtighærdende og transparent epopoxylim. Limer metal, træ, glas, keramik, læder, gummi, de fleste plasttyper osv. Limfugen er vandfast og bestandig mod de fleste opløsningsmidler. Slibbar og overmalbar. Tåler temperaturer fra -50°C til +65°C.
Kan købes i tømmerhandel. Pris ca. 60,- kr.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 15-03-08 21:36

Sorry Araldite Rapid

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-03-08 21:52

Endnu bedre...

Brug "Kemisk Metal"
Et to komponent Loctite produkt, der reparerer og forener metal...

Hærder på 10 mininutter og har holdt de gange jeg har brugt det, Svend

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 15-03-08 22:54

hvis det er noget der skal holde til noget bør du få det svejset. aluminium kan svejses med en tig-svejser.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-03-08 23:10

Ikke hvis det er på en bilmotor....

Hva' er du kommet til at knække

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-03-08 23:40

Jeg vil nu også vælge "Araldit" http://www.casco.dk/_upl/produktblade/2806-2807-2809.pdf
far Casco (nu Strong Epoxy)
http://www.casco.dk/
evt. typen Strong Epoxy Metal
Limning og udfyldning af metal f.eks. jern, aluminium og stål. Kan
endvidere anvendes til sten, beton, polyester, bakelit og træ.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-03-08 23:41

Ups! Glemte link til Strong Epoxy Metal http://www.casco.dk/_upl/produktblade/2810.pdf

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 16-03-08 00:10

Araldit kan ikke tåle varme og sekundlim er ikke så brudsikkert. TIG-svejsning er den rigtige løsning til opgaver, der skal kunne tåle noget. Finder du en, der kan TIG-svejse, er det ikke sikkert det er ret dyrt. Giv lige lyd, hvis du ikke kan finde én, så kender jeg en dygtig svejse-nisse.