/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fra pivottabel til graf
Fra : mortydk
Vist : 420 gange
74 point
Dato : 14-03-08 18:12

Har et spørgsmål vedr. excel og håber der er en ekspert derude.

Har et excelark med en masse pivottabeller.

Ønsker at lave en graf over nogle af linierne i mine tabeller, men da den data ikke står på samme linie hver gang, så kan jeg ikke lave en tabel der vil dække mine behov.

Min løsning so far er at kopiere data over i et nyt ark.
f.eks. +arkx!A1 og så såvidere med A2 og B1 etc.

Herfra ønsker jeg at tage de hvor ordet Total indgår og de tal som er på den linie, og lave en tabel på disse. Har forsøgt mig med avanceret søgning, men dette kunne jeg ikke få til at lykkes.

Ved ikke helt om jeg kan gøre det med en Vlookup eller Hlookup i et nyt ark og derfra lave en graf over den udvalgte data.

Nogen eksperter som kunne have lyst til at hjælpe? Bare stil spørgsmål hvis det er for uoverskueligt

Vh. Morten

P.s. sgu svært at forklarer med tekst hvad jeg har problemer med i know Men alle mine point er dog på højkant

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-08 18:33

Har du prøvet med Scatter Charge, der kan akse værdierne godt være forskellige, Svend