/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Køber kommer efter sælger...
Fra : taliskoko
Vist : 583 gange
150 point
Dato : 14-03-08 18:05

Hey.

Det kan godt være spørgsmålet lyder mærkeligt:

Men kan KØBER komme juridisk efter SÆLGER ifbm. hushandel ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-03-08 18:09

Er der ikke en tilstandsrapport??

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 14-03-08 18:31

Du skal nok have fat i Forbrugerbeskyttelsesloven se mere her http://www.boligassistancen.dk/Mangler%20ved%20fast%20ejendom.htm

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-03-08 18:41

det kan han sagtens. hvis sælger har holdt oplysninger tilbage som vedrører ejendommens tilstand. man må ikke bare lægge et tæppe over et hul i gulvet og så lade som ingenting. så kommer sælger til at betale for reparationen. og det kan jo være mange andre ting som kan løbe op i mange hundrede tusinde kroner. så hvis du har lavet numre er du nok lidt på røven.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-03-08 19:09

Hold kæft hvor jeg dum. Spørgsmålet er forkert formuleret:

Spørgsmålet er:
Kan SÆLGER komme efter KØBER efter handlen er overstået ???? (Af en eller anden årsag.!)

Jeg er helt med at på køber kan komme efter sælger, men kan der ske noget den anden vej rundt??

trimare46:
Bare rolig... Jeg har ikke lavet numre, så jeg er ikke på røven.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 75 point
Dato : 14-03-08 19:20

ok så prøver vi igen

Ved jo ikke lige hvilke forhold du tænker på, men her er gode råd til sælger http://www.sydvestjysk.dk/Raadgivning/Deltidsraadgivning/Ejendom/Ejendomshandel.htm

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-03-08 19:33

Hvis køber betaler som han skal. Så er der vel ikke noget at komme efter.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-03-08 20:08

JA det kan sælger godt.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-03-08 20:12

hawaii7:

Fint, kan du kommer med nogen eksempler.!!!!???

Jeg står som KØBER, og vil gerne sikrer min røv, ligesom en sælger vil sikre sin.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 14-03-08 21:02

Du har vel en advokat med i det ???

Det eneste jeg lige kan komme i tanke om er hvis sælger har ladet noget stå på matriklen som han senere vil hente.. ellers har han vist ikke så meget at komme efter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-03-08 21:39

Jeg kan nu ikke komme i tanke om nogle ting, der skulle gøre at du får r**** på komedie

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 14-03-08 21:46

Nordsted1:

Det kan jeg heller ikke selv, men jeg tænkte om andre vidste noget jeg ikke gjorde vedr. dette.!

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 15-03-08 11:11

Der er selfølgelig det med at du ikke må fortie noget.. Hvis du ved at du har forurenet jorden eller selv har sat stikkontakter op osv osv.. så kan de komme efter dig de næste 20 år. Det meste vil ejerskifte forsikringen dække, men der er vist flere eksempler på at den ikke har dækket når det kom til stykket

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 24-03-08 21:51

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-03-08 07:31

Selv tak