/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra Vista H P til Vista B?
Fra : NKSDK
Vist : 539 gange
150 point
Dato : 13-03-08 21:39

Hej

Rigtig mange steder er beskrevet, hvordan der opgraderes fra tidligere Windows-udgaver. Mange steder står også beskrevet, hvordan man opgraderer 'anytime' fra én version af Vista til en anden.

Men hvad sker der med den funktionalitet, der ligger i Home Premium (fx MediaCenter), hvis jeg opgraderer til Business, hvor samme funktionalitet ikke findes?

Hvis det drejer sig om, som mange hævder, at en opgradering udelukkende hviler på køb af en anden produktnøgle, som kan åbne en anden version på DVD'en, bliver så fx MediaCenter-applikationen slettet, hvis jeg opgraderer til Business ...eller vil jeg få en "næsten-Ultimate" ved at lægge Home P og Biz sammen?

Kommentar
Fra : cool2000000

Dato : 13-03-08 21:51

Du kan ikke lægge Home Premiun sammen men Vista Besnies...

men det er godt at opgraderer sin pc, (det koster "lidt" meget) men ellers så får mange flere mulligheder.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-03-08 09:00

Men hvorfor vil du skifte fra Home til Business. For Aero eller

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 15-03-08 09:11

Fordi jeg mangler funktionalitet i Home Premium - fx muligheden for at sætte individuel UAC

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-03-08 09:13

og du er villig til at betale den merpris som det vil koste. Du skal nemlig have en ny installation, (eller en opgradering)

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 15-03-08 09:17

Jo, når jeg lige har undersøgt forskellene lidt nærmere - på Microsoft's sider er de ikke specielt udførligt beskrevne

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 150 point
Dato : 15-03-08 09:49

Den Premium vil overskrive din Home og du skal installere på ny igen efterfølgende. Du kunne jo selvfølgelig lave en image fil af din installation inden du går igen med opgraderingen. Men hvis du vælger en Premium frem for en Home vil du vel aldrig tilbage bare for mediacenterets skyld

Godkendelse af svar
Fra : NKSDK

Dato : 15-03-08 10:20

Tak for svaret Fijala.