/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MICROSOFT WORD :) HJÆLP
Fra : Black_megan
Vist : 811 gange
36 point
Dato : 13-03-08 16:23

Hej alle sammen, :)

Jeg sidder og er ved at lave rapport, og vil gerne lave en overskrift hvor hvert bogstav er gråt, med en sort "ramme" omkring..

Altså ikke en ramme om hele overskriften, hvert bogstav skal have ligesom en kant/ramme.. okay, hvis nogen forstår hvos jeg vil hen.. skriv endelig :)

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 13-03-08 16:33

Så må du markerer hvert enkelt bogstav

Du markerer det første, finder den ramme og farve du ønsker, og fortsætter til næste bogstav

Pc'en ved jo ikke hvad du ellers mener, du skal skærer det ud i pap for den

Kommentar
Fra : Black_megan

Dato : 13-03-08 16:35

Det skal ikke være en firkantet ramme :) det skal være ligesom en ydre linie der følger bogstavet.. :)

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 13-03-08 16:45

højreklik på det tekst du vil redigere efter at du har markeret det , så vælger du skrifttype og der kan du samtidig tilføje skygger rammer relief osv

Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 46 point
Dato : 13-03-08 16:48

Har du prøvet Word Art i Microsoft Word programmet? Heri kan du vælge forskellige overskrifter og skrift tyber med kanter, skygger samt 3-D effekter og du kan efterfølgende ændre farve på bogstaverne, samt dreje dem, alt efter hvad du har valgt i oversigten.
Bruger jeg selv meget denne mulighed til plakat overskrifter. (Har Word 2000 Pro).
MVH Akle

Kommentar
Fra : Black_megan

Dato : 13-03-08 17:01

tak for svarene alle sammen.. Amlupo, jeg har prøver dit forslag, mit word er engelsk, og hvis jeg vælger outline, så forsvinder farven i midten.. for shit, hvorfor skal det være så svært :) jeg vil bar gerne have en farve tekst med en "skygge" hele vejen rundt om hvert bogstav med en ANDEN farve.. :(

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 13-03-08 21:06

Du skal prøve at gøre som foreslået af Akle. Og under Vis, Værktøjslinjer sætter du flueben ved Tegning, så kan du vælge Skygge, indstilling af skyggen samt skyggefarven. Prøv at se ordet HISTORIEhttp://peecee.dk/upload/view/103533

Jeg valgte i Wordart nederste type i venstre side.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-03-08 23:25

eksempelvis
http://www.myfonts.com/fonts/bagraphics/jr-high/regular/
- men den koster desværre....

Godkendelse af svar
Fra : Black_megan

Dato : 29-05-08 22:15

Tak for svaret akle.. :) var lige hvad der skulle til :)

Kommentar
Fra : akle

Dato : 30-05-08 00:26

Selv tak - det var så lidt.
MVH Akle