/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Rød Oje software
Fra : bimbobo2
Vist : 408 gange
50 point
Dato : 22-02-03 22:05

Jeg har brugt diverse software programmer til at fjerne røde øje fra billeder taget med et Canon A40...
De virker godt nok mht røde øje, med de ændrer billedernes størrelsen til den halve ca.! f. eks. fra 750 kb til 380 kb.
Er der nogen, der ved hvorfor? Og hvordan påvirker dette eventuel fremkaldesen på papir på et senere tidspunkt?
Jeg beder ikke disse programmer om at komprimere billederne, men det sker alligevel!
MVH

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 22-02-03 23:14

vær opmærksom på hvilket filformat programmerne gemmer billederne i . nogle programmer laver selv om på formatet så man selv skal sætte formatet tilbage til det ønskede.
med venlig hilsen Funck

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 22-02-03 23:26

De bliver gemt i samme format JPEG.... nu har jeg eksperimenteret lidt mere.
Efter jeg har fjernet røde øje... så er billedet 850 kb i stedet for 750 kb, det vil sige at det fylder lidt mere...
Jeg fatter det ikke...
Programmet hedder Image Analyzer... http://meesoft.logicnet.dk/
MVH

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-02-03 23:57

Hej Bimbobo2

Bare en lille kommentar fra mig. Jeg bruger et program der hedder Easy Photo til at fjerne røde øjne. Jeg har lige prøvet at fjerne et par røde øjne på svigermor. Efter fjernelsen var filen kun blebet 4 kb større. Dog ikke så meget som hos dig, men dog lidt større.

Med venlig hilsen
Franksp

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 23-02-03 00:03

Hej og tak for svaret til begge to....
Easy Photo er det freeware? Har du et link til det? Det vil jeg gerne prøve.
MVH
Bimbobo2

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 23-02-03 01:05

Hej Bimbobo2

Nej, jeg har programmet fra en ældre CD som hedder Photo De Luxe 2.0
Det ligger på denne CD som et underprogram.
Det er ikke et program jeg selv har købt, men fået med ved køb af en Amitec scanner for nogle år tilbage, tror jeg.
Der er Adobe der er producent af programmet, så måske kan du finde noget der. Jeg vil gerne hjælpe dig, men det bliver først i morgen, da jeg er dødtræt nu. Hvis du selv finder noget, kan du lave et lille skriv her.

Med venlig hilsen og godnat
Franksp

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 24-02-03 10:58

Hej Bimbobo2

Hejsa, jeg har selv et Canon PowerShot S20 hertil medfulgte Adobe PhotoDeluxe Home Edition, dette program må også ha' medfulgt dit Canon kamera - ellers må du rykke din foto forhandler i næsen.

Du kan også frit hente et godt konverterings-, redigerings- program fra http://www.irfanview.com Irfanview kan fjerne dine "røde øjne" samt du kan skalere dit foto i alle størelser. Efter min mening et rigtigt godt lille program.

Har du brug for flere info, så skriv på marquardsen@email.dk

Fortsat god dag...

Søren

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 24-02-03 11:05

Hej alle,
tak for svarene.... Irfanview fjerner røde øjne, men hvad med størrelsen? Bliver billederne også "mindre/større" i kb ligesom i de andre programmer? Hvis ja!!! Hvad med printkvalitet, når jeg får det fremkaldt på papiret? Bliover de "gode" alligevel?
MVH

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 24-02-03 11:07

Hej igen,
for resten (clan) med min Canon fulgte et program fra ArcSoft, men det gider jeg ikke bruge! Det er bare for dårligt!!
MVH

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 25-02-03 11:50

Tak for svaret CLAN.