/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Spejlrefleks
Fra : JubazKan
Vist : 831 gange
50 point
Dato : 13-03-08 12:16

Hvilke spejlrefleks kameraer hitter for tiden? Hvis jeg skal vælge et andet mærke, i klasse med canon OES 400D, hvilket et skulle det være?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 13-03-08 12:21
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-03-08 12:41

Ja som pve siger, Nikon

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-03-08 12:42
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-08 13:02

Hasselblad er et rimeligt godt camera - jeg har selv haft sådan et.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-03-08 13:35

Nikon D300, ca. 12000kr.
Et apparat i særklasse.
Men man skal nok vide lidt om at tage billeder, inden man kan udnytte
alle dets mulighedder, selvfølgelig kan man da læse brugsanvisningen, det hjælper
i mange tilfælde, men i dag rangerer det højt, bl.a. fordi, det tager billeder med meget højt ISO,
uden der er støj i billederne, kun topprofessionelle apparater kommer i nærheden af det.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 13-03-08 14:46

Er der nogen der har erfaring med at købe den slags i kina? Tænke om man kunne risikere at købe kopi varer.......?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-08 15:09

I bladet Digitalfoto var der i nr 3/08 en test af 7 forskellige spejlreflekskameraer:

Canon EOS40D
Fujifilm Finepix S5 pro
Nikon D300
Olympus E-3
Panasonic Lumix DMC-L10
Sigma SD14
Sony Alpha 700

Nikon D300 vandt med 9,1 point , skarpt forfulgt af Canon EOS 40D, de øvrige var meget jævnbyrdige, bortset fra bundskraberen Sigma SD14, som lå langt bagefter de øvrige med 6,1 point

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 13-03-08 15:14

Forreste er de alle i en noget dyrere prisklasse end Eos 400 D....så hvis det er i det prislag du mener, er der intet alternativ til Eos 400 D

Nikon D40...javist, økonominodellen fra Nikon , der hurtigt kan blive et dyrere bekendstskab, da det ikke har indbygget autofokusmotor og derfor er afhængig af dyre objektiver hvor det er indbygget i.....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 13-03-08 16:40

Jeg ville personligt ikke importere fra Kina, jeg har dog ikke noget af have dette i. Jeg ville hellere overveje USA, nu hvor Dollaren er den laveste i mange år.

Husk dog lige told, moms mv. hvis du selv henter det fra udlandet.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 13-03-08 21:34

Jamen JubazKan hvorfor vil du absolut slæbe rundt på flere objektiver og spilde tid med at skifte (mens motivet fordufter) når du kan få et kamera med 12-18 gange zoom til mellem 4-5000 kr?
Da vel ikke for at XXXXXXXXXXXXXXX (slettet af censuren)
Jeg er glad for mit Panasonic Lumix FZ50. Det kan alt.
-Og nej, jeg er ikke forhandler eller får procenter
God fornøjelse!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-03-08 07:04

Citat
Jamen JubazKan hvorfor vil du absolut slæbe rundt på flere objektiver og spilde tid med at skifte (mens motivet fordufter) når du kan få et kamera med 12-18 gange zoom til mellem 4-5000 kr?
Da vel ikke for at XXXXXXXXXXXXXXX (slettet af censuren)
Jeg er glad for mit Panasonic Lumix FZ50. Det kan alt.
-Og nej, jeg er ikke forhandler eller får procenter
God fornøjelse!

Og det siger at Sønder ikke er andet end amatørfotograf.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 14-03-08 15:00

Hasselblad med et Phase One bagstykke, sådan et ville jeg gerne have

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-03-08 17:27

Citat
Og det siger at Sønder ikke er andet end amatørfotograf

Ævl.....jeg kender en der sælger mange billeder....taget med et 3 år gammelt kompaktkamera Canon Powershot S3IS 12xzoom til under 3000,-

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 15-03-08 11:04

Hva med denne her:

Olympus E-420 ?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 16-03-08 07:57

Prøv at læse her for lidt mere inspi: http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article445228.ece

Godkendelse af svar
Fra : JubazKan

Dato : 16-04-08 14:02

Tak for svaret dova.