/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Erfaringer med T-hansen fælge
Fra : CCjunior
Vist : 1534 gange
100 point
Dato : 12-03-08 23:06

Nu står sommeren for døren og vores bil skal udsmykkes med et par alufælge.
vi har besluttet at de skal være billige.
De 3000kr fælge hos t-hansen. er de pengene værd??
har hørt lidt om dækkene ikke skulle være så gode.

4 nye dæk koster ca 2000kr + montering. så er der ikke mere end 1000-1500 kr tilbage til at købe brugte fælge for. Men er åben for forslag

bilen er en peugeot 306, 2.0HDI st.car 99

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 23:10

Jeg har inge erfaring men et link i min motormappe til et andet sted med fede fælge

http://www.billigalu.dk/

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 12-03-08 23:15

Prøv evt. at undersøge ophuggerne. Mange af dem har bjerge af fælge med næsten alle tænkelige slags dæk.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-08 00:22

Jeg købte en brugt mazda hvor der var monteret 3000 kroners alufælge med dæk fra t. Hansen de har kørt i to sæsoner og har virket udmærket, også under to ture rundt i Danmark med fuld oppakning. Det er ellers ikke lige der jeg selv handler men dækkene har gjort det godt.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-03-08 17:24

Hej ccjunior.
Vores naboer har købt hot thansen, og jeg skal lige hilse dig og sige de var/er absolut IKKE tilfredse. De har været uheldige nogle gange og vil ALDRIG handle der mere.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-08 21:21

Nu ved jeg jo ikke hvor du bor, men kender du "Auto Teile Unger" i Flensborg her:

http://www.atu.de/pages/service/filialen/f_klicktel.html?land=D&ort=Flensburg&plz=24937&typ=1&id=A652D91374B13759

Her har vi tidligere købt dæk og sparet penge.
De er også specialister i fælge, sikkert både bedre og billigere end t-hansen, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-08 21:38

Fælge hedder jo bare Felgen på tysk. Aluminiums fælge: Alu Felgen...

Ved at bladre og indtaste bil data får du priser på ned til ca. 60 €.
Altså for splinter nye Alu Fælge, Svend

Kommentar
Fra : DennisLaursen

Dato : 18-03-08 00:05

jeg monterede et sæt 3000 kr. alufælge på min søsters bil (toyota avensis) og hun har været super glad for dem indtil vidre. de skulle ligge godt på vejen osv.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 21-03-08 18:10

jeg vel sige at man skal passe på med at sætte alu flæge på bilere der har en bil computer da de ikke kan tage alle alufælge der er på market selv om de er samme størelse det fandt en af mine venne ud af da de skulle ha deres "nye bil synet (4år)" og der kom billen ikke genem syn fordi at fælgene ikke virket sammen men computer i bilen og de var nød til at skifte til de gamle fælge igen og betale for et nyt syn men hvis man kikker i lover så må man gerne køre med andre fælge de kan bare ikke komme igenem syn men hvis man skifter før syn og efter syn tilbage igen så kan man køre med alle fælge der kan side på ellers skal man på et værkstet for at de kan bestile de fælger passer til jeres bil (dette gælder ikke hvis bil ikke har en computer i motoren men er ikke sikker på det siste med ´dem uden computer)

Kommentar
Fra : vejland555

Dato : 26-03-08 07:34

Jeg kører Ford Mondeo, jeg kører med 17" fælge fra thansen, og det kører meget fint, ingen problemer, heller ikke med campingvognen efter.

Ps. den er også synet med fælgene på

Kommentar
Fra : dadman

Dato : 06-04-08 12:11

Jeg har været temmelig utilfreds med de alufælge jeg har købt hos T-Hansen. Det var billigt, men kvaliteten er ikke for god, og standard dækkene er ikke gode. Smid en tusse mere efter fælge, find en mekaniker du kan lave en god aftale med, så har du fælge i flere år. Alle fælge kan stort set gå til bilen, du skal sørge for, at fælgene har den rette indpresning, at tommerne ikke er for høje til inderskærmen, og selvfølgelig at det er rigtig hulstørrelse og -antal. Tal evt. med den lokale hugger som tidligere foreslået, og se hvad han kan gøre.

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 03-05-08 11:08

Tak for svaret stig54.

Tja.. nu har jeg købt dem. De kører nu meget godt. ingen rystelser og udmærket vejgreb..