/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af bærbar PC
Fra : she79
Vist : 496 gange
40 point
Dato : 12-03-08 11:53

Hey.

Jeg er nybegynder mht. bærbar PCer. Kan I give nogle gode råd til, hvad jeg skal gå efter?

Jeg står for at købe ny PC, og vil gerne have en bærbar i stedet for en stationær pga. pladsmangel.

Jeg bruger PC til alm. word, excel, outlook, internet, netbank, over føre musik til min mp3, meget lidt billedbehandling (mest billeder fra og til min mobil). Jeg spiller stort set ikke, og hvis det hænder, så er det mest gratis spil på internettet.

Hvad vil I anbefale?

Prisen er gerne mellem 4000 - 5000kr., men det afhænger selvfølgelig af, hvad jeg kan få.

Og hvad kan I anbefale mht. styresystem? Jeg har fået at vide, at man skal holde sig fra vista og vælge XP i stedet, hvad mener I? Jeg er vant til at bruge XP - og er okay tilfreds med det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-08 12:10

Kig her og læg mærke til at du selv tilvælger det du skal bruge.

http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=312¬ebookid=673

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-08 12:12

Vista er flot og ligner candyfloss - men hvis du er vandt til XP - så bliv der.
Alt i Vista virker på en anden måde - så der skal lære meget nyt.

Det er ikke alle programmer som kan køre i Vista.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 12-03-08 12:29

Når Du skal ud og indverstere i en ny PC, så køb den i en Computerforretning. Og ikke i alle
de dagligvare,- supermarkeder hvor de avarterer med flotte billige tilbud.

Hvis der bliver problemer og Du skal reklamere over varen så er det bøvlet at få det repareret
i disse butikker. Jeg kender flere tilfælde hvor det er gået helt galt.

Kan kun anbefale Du køber den i en prof. computerbutik. De 1000 kr. de evnt. er dyrere er givet godt ud. Og så kan Du selv bestemme hvad der skal være i den.

F. eks.

http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?goto=forside&mainfunc=link

MVH

Smokei

Kommentar
Fra : zith

Dato : 12-03-08 13:07

Du kan sagtens få en fornuftig bærbar de penge med xp.

Men lad vær med at købe det i aldi og lign.

Prøv at søg lidt på internettet f.eks. edbpriser og se hvad du kan finde der.

Ellers gå ind på de forskellige hjemmesider ved fona merlin shg osv. og se om de har noget der.

Nu ved jeg ikke hvor du bor sikkert ikke i sønderjylland men hvis chancen er der så prøv at kontakte kontor syd i haderslev evt. der ved jeg at du kan få en acer med xp for de penge... handler selv meget ved dem.

Hvis du leder længe nok finder du sikkert et godt tilbud.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-03-08 13:17

Hej bor i KBH og har selv fået bygget flere PC'er hos Midtdata i Viborg, og servicen er helt i top. Der er så meget service at hvis jeg ringer og klager over en komponent i min PC, så sender de bare en ny. Og deres tlf. service er helt i top.

Så jeg kan kun sige godt om dem.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 13-03-08 09:21

er enig med granner01 deres service er rigtig god... det er shg's også.

Her er der f.eks. en http://midtdata.dk/asp/index.asp?mainkategori=Notebook&goto=Notebook&mainfunc=link ved midtdata.dk

det ville udmiddelbart være et godt bud på en ny bærbar

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-08 10:59

zith - den er med Vista.........................

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-03-08 16:49

Og samme pc som den o Eyvinds link kan købes lidt billigere her

http://www.zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=rscns2HCmk

Der er en fin pc. Min datter har en dog med lidt større cpu og noget mere ram i. Samtidig har jeg også puttet trådløst netkort i den. Samlet pris 3740.- inkl. moms. ex. forsendelse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-03-08 19:11

I Fields og på Fisketorvet kan Zepto også købes.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 13-03-08 21:37

Hej
Jeg ved ikke om du så forbrugerprogrammet Baste iaften på TV. Hvordan Aldi behandler kunnerne
med fejl i computere. Det kan Du også opleve i Dansk supermarked. jeg kender et uhyggeligt eksempel derfra. Bare et godt råd.
MVH Smokei

Kommentar
Fra : zith

Dato : 14-03-08 13:12

hovsa... hvis du trykker på mit link så ude til venstre skal du vælge styresystem xp pro... det husker den åbenbart ikke i linket.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-03-08 19:58

og netop lige nu har Zepto tilbud på den samme som mit forrige link.

http://www.zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=673

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-03-08 09:04

men zith, de er jo hammer dyre iht. mange andre. Selvom det er et godt firma med stor kompetence indenfor pcer så vil jeg være for nærig til at handle hos dem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-03-08 23:11

Fordelen ved at handle med Midtdata er at man selv bestemmer hvad man vil have i sin PC. Og i dag er det ikke så enkelt at købe et færdigt tilbud med XP.