/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Blodtrykket stiger
Fra : dabj
Vist : 1115 gange
500 point
Dato : 12-03-08 09:14

Har en Canon Pixma IP5200--fin printer, men blækprisen driver mig til vanvid--
http://www.burnalot.dk/index.php?page=basket 446,- dyrere end chanel nr.5
så ser man lige dette tilbud
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=394280
og opdager at man kan få både printer og blæk til næsten samme pris--- det er sgu' da vanvittigt.
Kan jo altid gemme min 5200, hvis den anden print ikke er tifredstillende.
Er jeg den eneste der får blodtryksforøgelse over blækpriser???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 09:36
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 09:37

Eller her så må du helre se at få det tryk ned http://www.mcs-data.dk/?googlekampagne1

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 12-03-08 09:41

nej du er ikke allene !!!
jeg er helt enig

har en canon pixma mp 800
,,, ca. 550 bobs for 5 nye patroner,,,
der skal skiftes i et væk

,,,overvejer at købe laser evt. farve laser

kigger på hp et eller andet !!!

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 500 point
Dato : 12-03-08 10:19

Citat
Canon Pixma IP5200--fin printer

Hej .
Hvorfor køber du ikke blæk og selv fylder op ??
Vi køber vores på www.printerrefill.dk . Det er billigt og alletiders, vi bruger ikke andet.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-03-08 13:27

->Sunowich
Ja--goddaw do--jeg har prøvet uoriginale, og havde ikke andet end bøvl på grund af manglende chips

->MissBe
Jeg smider sgu' min printer på lager og for eftertiden køber jeg en ny printer med patroner hver gang,---det kan gøres for det samme som jeg nu giver for patroner til min nuværende printer

->piaskov
Har tænkt på det, men så ryger printerens overvågningen af blækbeholdningen på samme måde som med de uoriginale (efter hvad jeg har hørt)så derfor er jeg er nu mest til originale patroner

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 13:44

Ja godaw do selv hvoffor skriver du så ikke helt specifikt hva du gerne vil have Nå

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-03-08 14:12

Gør jeg da ikke det???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-08 14:23

Yes - en blanding af myrkryb og røde arrige hunde, når der skal købes blæk.
Nede i Tyskland kan du få det lidt billigre. www.mediecentralen.com
Jeg har netop købt en IP4500 som bruger 5 patroner.
Min søn har en IP5000 og skifter selv blæk

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 12-03-08 16:27

Vi kører med en IP 4000

Nåede lige at få en, før den nye "forbedrede" model kom, som selvfølgelig kun kan køre
med orginale patroner

Så vidt jeg husker koster det 160 kr for alle patroner til vores

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-03-08 22:09

->Eyvind
Prisen for patroner til IP5200 på dit link er 451,- + fragt 60,-=511
Her koster en IP3500 incl. patroner kun 546,- og så har man altid en ny printer
Det er altså sygt

->michaelmoeslund
160,- kunne jeg vel også leve med, men over 500,- ---det er altså lige i overkanten, og når man så skal skifte 3-4 gange om året

Måske man alligevel skulle prøve selv at fylde blæk på

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 22:37

Og så er du tilbage ved de uoriginale næsten

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-03-08 22:49

Ja, det er formodentligt det samme
Mener i øvrigt, at jeg for et stykke tid siden læste, at man kunne få kompatible med chips, men kan ikke finde det igen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 23:00

Med de her priser kan du da bare have et ekstra sæt liggende og skifte når du manuelt kan se at der trænger til at blive skiftet

http://www.discountpatroner.dk/showmodel.php?model=PIXMA%20IP5200

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 23:02

og dem der ikke står uden chip ved har vel chip

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-03-08 23:28

yep--kikker på det.
Fandt i øvrigt lige disse
http://www.printerpatroner.dk/shop/l-starter-pack-2182p.html
nogen der har prøvet dem???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-03-08 01:45

Citat
Har tænkt på det, men så ryger printerens overvågningen af blækbeholdningen på samme måde som med de uoriginale (efter hvad jeg har hørt)så derfor er jeg er nu mest til originale patroner

Du kan roligt gøre det. Stol på det !!!!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-03-08 17:06

Citat
Har tænkt på det, men så ryger printerens overvågningen

Det har den altså ikke gjort hos os
Vi har netop i dag fået en popop om den gule var tom

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-08 17:46

Ak ja, til min gamle Cannon printer købte jeg først originale farvepatroner,
så så jeg i "varesalg" i det firma hvor jeg arbejde(r)de, nogle billigere uoriginale patroner,
som jeg købte, og så pludseligt virkede printeren ikke mere.

For nyligt var der én her i kandu, der havde købt uoriginale farvepatroner til halv pris,
og så holdt de også kun halvt så længe. Det vil jeg ikke påstå, men prineren stod af...

Da jeg så skulle købe ny printer sidste år havde jeg samme problemstilling som i dette spørgsmål:
Købe en billig HP printer med små dyre blækpatroner, en bedre Cannon printer, eller en farvelaser.

Jeg var også i Tyskland i Media Markt og så på den sidste, men købte alligevel mellemløsningen
en Cannon Pixma MP530, og jeg ofrer nu det det koster; ca. en gang om året skift af patroner
til godt 500 kroner, og ikke mere nogen uorignale farvepatroner her hos mig...

Ud fra dit printerbehov, kan du jo beregne om du bør købe laser printer eller blæksprøjter.
Din risiko villighed afgør om du vil købe uoriginalt, og din magelighed / angst for farvede fingre,
om du også vil have besvær med selv at fylde dem op...

Mit råd ved moderat farveprint: Køb Cannon, (HP er endnu dyrere pr indeholdt blæk);
naturligvis med separate patroner for hver farve, og hold dig til de originale, Svend

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-03-08 18:59

->piaskov
Hvad er det for en printer i bruger?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-08 19:20

Her bruger vi massere af print og det kører fint med canon printer og uoriginale farvepatroner så det kan sagtens kører for nogle ellers fandtes de firmaer jo nok ikke vel

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 13-03-08 19:51

>ellers fandtes de firmaer jo nok ikke vel ...
Det er jo ikke sikkert det er de samme kopi leverandører som for 5 år siden...

Men godt, der er alternativer:
Engang kostede cowboy bukser jo 3 gange så meget som i USA, og golfkøller dobbelt så meget.

Uden parallel import og kopier var printere og patroner som billige påklædningsdukker med dyrt "tøj

Men når jeg sparer 2-3 hot dogs om året ved at købe uoriginale blæk patroner,
og risikerer at min printer sætter ud, og har mistet garantien...

Og så var der lige min kollega, der printede "kunst" med uoriginale farvepatroner,
ikke engang Picasso ville kunne genkende egne produktioner, Svend

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-08 20:15

Ja ja svend det er derjo så delte meninger om

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-03-08 21:00

Citat
Hvad er det for en printer i bruger?

Det er en brother med scanner printer og kopi i et. Den er alle pengene værd Den hedder Brother DCP 115C.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-03-08 11:21

For så at skære problemet ud i pap:
På Canon Pixma IP5200 virker blækovervågningen ikke hvis man bruger uoriginale patroner, og man får derfor ingen popup med advarsel om blækniveau når den bliver kritisk. Så åbner man klappen ind til patronerne og de kører så i udskiftningsstilling, i denne stilling lyser alle patroner der er i orden med fast rødt lys, og de der skal skiftes blinker, men ved uoriginale patroner virker disse lamper heller ikke. Eneste mulighed er så at udtage alle patroner med jævne mellemrum og checke visuelt om der er blæk i kammeret---det er for bøvlet efter min smag.
Spørsmålet er så om det samme gør sig gældende ved selvpåfyldning.
Jeg kan jo ringe og spørge Cannon

Ps. Ved nogle uoriginale skal man flytte chippen fra den originale over på den uoriginale ved hjælp af dobbeltklæbende tape----jeg har aldrig kunne få det til at virke.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-08 17:19

http://www.kandu.dk/spg118390.aspx#1340319 Hvad er så problemet du kan sku da se på printet når de ikke virker mere og så skråt op med pop up 's og blinkende lygter

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-03-08 18:24

Og grunden til de blinkende lygter og pop ups (intelligent chip) er ifølge Cannon, at dyserne ikke kan tåle at køre uden blæk, da blækket virker som kølemiddel.

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 24-03-08 22:05

Tak for svaret piaskov.
Har fyldt på selv--automatikken virker ikke længer, men printet er godt nok, så nu får vi se

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-03-08 22:55

HEJ MED DIG.
jAMMEN 1000 tak. Jeg håber det kører for dig det virker i altfald her.