/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
kendskab til Combo kortlæser
Fra : foxterrier
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 11-03-08 22:21

Jeg har fået en Combo kortlæser 21 in one som gave fra digital foto

Mangler vejledning i brug

Kan denne ikke anvendes til XD picture kort ?
eller skal der købes en adaptor til dette ?

Hvis den kan anvendes er det så port 1 forneden til venstre ?

Takker for hjælpen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-08 22:48

Jeg har flere der hedder Combo..........en af dem er en 21 in 1
Normalt sætter jeg kortet i læseren og stikker USB stikket ind.
Hvis kortet sidder rigtigt i bund, så lyser der en lampe som viser hvilket kort der er i.
I denne computer eller stifinder må du lige kigge på de drev som viser sig - en af dem er den med dit XD.
Jeg bruger SD og ved ikke hvilken der passer til XD

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-03-08 23:11

XD kortet er noget anderledes end SD kortet. Det er større og mere fladt.
I min kortlæser er der en port med en facon, så der kan gå 2 forskellige kort i den, nemlig: XD og SM/SMC

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-03-08 23:17

Den kortlæser jeg har kan læse 21.
Ud over powerlampen er der 4 lamper.
MS/PRO
CF/MD
SD/MMC
SM/XD

Hvordan der giver 21 ved jeg ikke men det står der.

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 11-03-08 23:24

Den jeg er med 2,0
Der lyser en lampe for kontakten til usb en og kortlæserenheden
her efter er der 4 kortlæser huller, samt 3 usb hup i
hvilket kortlæser hul anvendes til DX i følge din manual

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-03-08 23:26

Med så mange korttyper, vil det normalt fremgå af den påtrykte tekst ved disse portindgange!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-03-08 09:02

Severino:
Nu er det ikke ret meget der er normalt indenfor den branche, og min 21 forskellige korts
Combo, står der heller noget som helst på.
Den har også 3 USB ingange, altså en USB hub i den ene ende, og seperat strømforsyning.
Den bliver altså ikke født med strøm gennem USB ledningen.
Sikkert den samme som Eyvind og Foxt. har.
Og jeg har heller ikke kunnet få et XD kort ind i den.
Det jeg synes om den er:
Hvis man tager billeder i RAW, som så får billedet til at fylde ca. 15MB, er den hurtig til at læse billederne ind i computeren, sikker på grund af den udvendige strømforsyning.
MEN nu er jeg gået over til Vista,og Vista vil ikke rigtig kendes ved den,
jeg bliver bedt om at anskaffe en anden USB enhed, så det har jeg tænkt mig at gøre,
nemlig en indbygnings enhed, til ca. 225kr. Måske jeg kunne finde en driver til Combo,
men nu skal der altså være pænt på skrivebordet, altså det fysiske, derfor den til indbygning.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-03-08 09:25

Jeg fandt lige brugsanvisningen frem, til:
Combo Card Reader
Model: 100-62, og den understøtter XD Card+ 18andre, altså 19 forskellige.

En ven af mig, havde købt et Olympus, der brugte XD kort, men som sagt, jeg kunne ikke få det ind i kortlæseren, måske skulle der være brugt lidt kræfter, men det gør man jo helst ikke.

Underligt der heller ikke står noget i brugsanvisningen, der står bare de 19 forskellige korttyper,
men ikke en kæft om hvor de skal proppes ind.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : foxterrier

Dato : 12-03-08 10:18

Jeg har sendt spørgsmålet videre til digitalfoto. høre jeg svar derfra ( det bør de, da det er dem der har leveret produktet) - høre i nærmere.

Hilsen Anne

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-03-08 15:53

Foxt.
Det bliver sjovt at høre hvad de siger, hen under Sct.Hans vil jeg tro,
hvis du abbonèrer på bladet, kan du ringe til dem, men den rigtige
løsning istedet for at trække ledninger fra cameraet, eller bruge en ekstern
kortlæser er nok en indbygningsèen.
Nu fandt jeg en gammel èen i skuffen i formiddags, og den kører herregodt
sammen med Vista,. Mon jeg mon nogensinde får en indbygningsèen?
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-03-08 16:05

Det gode ved kortlæseren er jo at kunne have sine billeder med og kunne vise dem i enhver comp.
Jeg bruger kun kortlæsere til mine billeder - og så kan jeg også flytte store filer med de kort.

Ps. Så har jeg også en batteridrevet kortlæser med indbygget harddisk til opbevaring af billeder ude i marken. Den har også USB stik til computeroverførsel.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-03-08 16:28

Eyvind:
Ja, de snupper også musik ligeså fint, og med lommen fyldt med
2GB kort, kan man komme lidt rundt, både med billeder og musik.
Det er også sjældent man ser en Lirekassemand i dag, de er nok
kommet på IT holdet, hele banden.

Hilsen Keldd