/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Misfarvning af hvidfiltsedeste
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 419 gange
100 point
Dato : 11-03-08 18:21

Detsværre har mine trægavle smittet af på de to øverste skift af min skalmuring i enderne af huset,da det ikke har været dækket af ordentligt og bare rolig gavlene bliver skiftet til eternit,spm er hvordan fjernes den misfarvning(lærketræsfarvet) og hvad skal muren gøre,jeg er godt klar over at der skal filtses igen,men hvad består arbejdsfasen af da min mure er i tvivl..
Mvh Alex

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-03-08 18:31

Hej Alex.
Citat
hvordan fjernes den misfarvning(lærketræsfarvet) og hvad skal muren gøre,jeg er godt klar over at der skal filtses igen,men hvad består arbejdsfasen af da min mure er i tvivl..

den måde du beskriver det på tyder på at dine gavle enten er pudsede eller vandskurede (filtsede) ..... så spørger jeg: hvad vil du efterfølgende gøre ?
Skal dine gavle males, eller skal de bare stå i den hvid/grå tone som efterlades af filtsningen ?
Hvis de skal males så er problemet nok ikke så stort - hvis de skal blive stående, så forestår en grundig afskrabning og afrensning inden den nye filtsning for at fjerne så meget som muligt af misfarvningen - måske er i også nødt til at påføre en forsegling inden filtsningen for at forhindre at farverester trænger igennem og igen bliver synlige.
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 11-03-08 18:37

De skal bare stå i den hvid grå nuance,men jeg tror da det er lettere at brække mustenskiftene op og mure på ny?
Hvad med farveforskel når der bliver filtset på ny?

Mvh alex

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 11-03-08 18:57

Ja - hvis det kun er 2 - 3 skifter det drejer sig om, så er det i alt fald en løsning at mure dem på ny, så er i jo sikker på at misfarvningen er væk.
Det burde ikke være noget problem med farveforskel selvom i filtser på det nye mur - i kan jo også filtse lidt ned over det gamle, sådan med en let hånd for at udligne overgangen - så i løbet af et stykke tid, når det er rigtigt tørret igennem - så skulle det være i orden.
Held og lykke med projektet.
hilsen
Bennymanden