/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Dannelse af olie?
Fra : Alfido
Vist : 1250 gange
50 point
Dato : 11-03-08 18:00

nogen der kan forklar mig hvordan oli og naturgas dannes.. (nogen der muligvis har arbejdet med det)
skal der nogle geologiske betingelse til stede for at finde olie og naturgas..? i såvel hvad.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-08 18:28

Nåå du er ikke helt død endnu. Hvordan står det til med din dødelige Hepatoblastom? Okay det er kun 6 dage siden du spurgte om det med selvmord, så det er jo ikke så længe. Du skal måske lige ha din studentereksamen først. Tjaee hvorfor ikke. Selv deroppe / nede kræver de vel efterhånden et minimum af uddannelse, og ren straffeattest......oppe altså

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-03-08 18:28
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-08 18:31

Det skal være korte links Helle. Alfido har ikke så meget tid

http://www.kandu.dk/Spg118083.aspx

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-03-08 19:02

Klumme - gi´ nu Alfido en ny chance - inden "den sidste olie"

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-03-08 19:51

Tar i "gas" på mig

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-03-08 20:06

Olie og naturgas dannes ud fra organisk materiale, typisk fra træer, skove i en fjern fortid...

Træ der gemmes og trykkes sammen bliver efterhånden til kul.

Da træ også indeholder olie og gas findes disse blandt kul lagene...
Hvis ovenliggende tættere jordarter forhindrer dem i at slippe væk,
gemmes mange hundrede års olie og gas produktion i lommer, hvorfra de kan pumpes op.

I sjældne tilfælde sprøjter olien op bare man borer hul.
Og gas er en naturlig del af olieforekomsten, der tidligere bare blev brændt væk...

Ikke mere, rent energisvineri, Svend

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 11-03-08 21:22

har ilandene og ulandene egentlig vanskeligheder med at skaffe energi?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-08 22:42

Kære Helle.
Noget kan man tilgive andet ikke. Der er visse ting som er "hellige" og andre ikke. Det komplet syge stunt som idioten lavede i http://www.kandu.dk/Spg118083.aspx er en af den slags ting jeg ikke tilgiver.

Alene det faktum, at jeg ikke på nogen måde kan se hvad formålet evt. kunne være ved at fremstille sådan en grim tråd. Ikke engnag en undskyldning kan fjoget finde ud af at aflevere. Han er i min overbevisning SYG I HOVEDET, og jeg skal ved pasende lejligheder minde fjoget om det, så han aldrig glemmer det.

Derfor vil jeg skrupskide på hans olie, og hvad idioten ellers ikke kan finde ud af. Forøvrigt skulle hans sp. i denne tråd være ret enkel at løse for en 3. års gymnasieelev.... Men det er måske osse løgn

Den her gjorde indtryk på mig

Citat
Hun er blevet erklæret for terminalpatient, d. v. s man forventede hendes død indenfor en begrænset tid.. Jeg føler virkelig ikke at jeg har været der for hende- har aldrig hentet hende fra børnhavnen eller smurt madpakke for hende.. hvor er jeg dog en dårlig far! (hvis jeg overhovedet kan tillade mig kalde migselv.. hendes far)..

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 11-03-08 22:59

til klumme.
er du det.. seriøst!?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-08 23:14

Hvad er jeg??

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-03-08 00:06

Jeg er enig med dig klumme.
alimak

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-03-08 08:38

Hej Klumme - ja du har faktisk ret - det var for groft

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-03-08 18:00

Tjaeee jeg var lige ved at sige (tåbelig bemærkning) at enhver med et bare nogenlunde normalt følelsesliv burde være enig med mig. Gennem 6 år på Kandu og 14 dage på find.svar (af hensyn til eyvind madamme-slesker) har jeg set mangt og meget, men netop den slags ondsindede og modbydelige skriverier er vi normalt fri for.

Jeg har tænkt meget over hvad der driver et ungt menneske som Alfido til at gøre sådan... hvad tror Alfido at han opnår ved at køre frem med sådan en tragedie; Sympati, medfølelse, måske. Men hvad pokker vil han med den medfølelse, den sympati, til en fantasisorg som han har påtaget sig, til et sygdomsforløb som aldrig har fundet sted?? Alfido kan selvfølgelig reelt være syg, og enten er han i behandling, eller osse skal han snarest få hjælp til den slags mytomani.

Eller er der et eller andet sted, langt ude i Alfidos bekendtskabskreds, i avisen, i Brugsen eller sportsforeningen, you name it, en lille pige som er alvorlig syg, og Alfido efter at have hørt om tragedien, bare har "adopteret" pigen med sygdomsforløb og hele skidtet. Tragedien er så sørgelig, at jeg tror Alfido har levet sig så meget ind i historien mens han delte roller ud, at han har grædt i timevis.

Meget har jeg set gennem knap 6 år på Kandu, og mange hjernedøde totalidioter er dukket op med vilde, utrolige, gennemskuelige og sjove løgnehistorier, men den slags tragedier som Alfido fører sig frem med, hører heldigvis til sjældenhederne.

Har du slet ingen kommentarer til dette Alfido? Jeg ved du læser tråden, så det var da passende, om du lige faldt ind med et par ord

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 12-03-08 19:29

Citat
til klumme.
er du det.. seriøst!?

Årh, Klumme, fyren havde da denne ualmindelig nyttige kommentar

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-03-08 19:36

Ja det er selvfølgelig rigtigt Karen. Man skal ikke gøre et skarn uret