/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Smerter i knæ
Fra : jes-a
Vist : 1011 gange
55 point
Dato : 11-03-08 13:03

Jeg har for tre uger siden fået nogle smerter i mit højre knæ. Smerterne kommer når jeg går. Lige i dat jeg løfter benet og bøjer knæet let. Efter at have gået nogen tid lige ud, så fortager smerterne sig. Men står jeg stille bare lidt, så er de der igen. Smerterne sidder sydøst for knæskallen, godt inde i det bløde mellem skinneben og knæskal. Hvis jeg trykker på det, gør det mest ondt, lige efter belastning/gang.

Hvad kan det være og er der nogle husråd med det?

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 11-03-08 13:10

Hej
Du må til læge. Det kan være slidgigt hvilket det tyder på. Den eneste der kan give dig svaret. Et knæ er ikke noget at spøge med.
Torben

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 11-03-08 13:12

hvor gammel er du?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-03-08 13:14

Hej jes a.
Det kunne tyde på du har lavet en forkert drejning eller en belastning af dit knæ. Det tyder på der er sket en forstrækning af et ledbånd evevt. en lille minisk skade. Prøv og tag ibumiten sammen med 2 pinex. Det hele kan købes i håndkøb. Det tager smerterne og hold øje med om det hæver !!
I såfald skal du lige runde din læge så han/hun kan tage stilling til om du skal ses på af en ortkir.
Gog bedring . V.H. Pia

Kommentar
Fra : carlarne

Dato : 11-03-08 13:16

Du skriver ikke noget om din alder/køn, hvilket kan have betydning. Ligeledes ville det være rart at vide, hvad du belaster dit knæ med - er det arbejde, fritid eller hvad .....

Jeg har relativ stor viden om knæ problemer, da jeg har kunstigt knæ, og jeg er desuden opereret i det andet knæ flere gange.

Det kunne lyde som om du lider af slidgigt. Hvis det er tilfældet, er der ingen "gode husråd". Det er der iøvrigt ikke, når det gælder knæproblemer.

Jeg tror ikke, at "Kandu" er det rette forum til at finde helbredelsesmidler, med mindre du vil benytte universalrådet, som virker på/mod alt "Du skal bare grave flæsk ned ved nymåne". Det skulle afhjælpe alle problemer incl. rimtåge.

Venligst carl-arne

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 11-03-08 13:17

det er forkert at starte med gigtmedicin og smertestillende. det gør bare at man ikke kan mærke der er noget galt. først skal du have fundet ud af hvad der er galt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-03-08 13:26

Hej skytten.
Jeg kan så fortælle dig at det er lige nøjagtigt den besked vedkommende vil få hos sin læge.
Man afventer så og ser hvordan det går. Idet øjeblik man ikke har smerter går man normalt på sit ben og overbelaster ikke det dårlige knæ ej heller det raske

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 11-03-08 13:32

Jo, jeg må ud og købe noget flæsk.

Jeg er en mand på 34 år, og jeg har fået det i min fritid. Jo, jeg sad og belastede mine knæ ved at vride underbenene. Det har jeg dog prøvet flere gange før uden problemer. Det var bare lang tid siden.

Ibuprofen kan jeg ikke tåle. Jeg får knoldepine af dem.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-03-08 13:40

Hej jes A

Snak lige med dem på apoteket. Jeg ved der er anden med. der virker på samme måde og ikke giver dig de bivirkninger. Men det er de lidt mere inde i end mig. Du skal bare huske at tage 2 pinex/panodil ell lig. sammen med dem . Det giver en bedre effekt. Held og lykke

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 65 point
Dato : 11-03-08 14:01

gå til lægen og lad ham afgøre hvad du skal starte med. Gigtmedicin ordinerer han ikke uoden at kende patienten, og han skal se knæet,
Gigtmedicin kan give mavesår

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 11-03-08 14:08

rigtigt valde

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-03-08 14:19

Hvad med vægten. Hvor mange kg. er knæet belastet med?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-08 14:58

Citat
Jeg kan så fortælle dig at det er lige nøjagtigt den besked vedkommende vil få hos sin læge.

Det var sandelig bevingede ord

Bliver "disse" kvaksalvere her på Kandu da ALDRIG klogere.....

SYGDOM HØRER TIL HOS LÆGEN - OG INGEN ANDRE STEDER

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-03-08 15:03

Gå til lægen, måske forsvinder smerten gradvist, men det lyder som det samme som jeg fik for 3 år siden. En lille revne i en menisk. Men det kan lægen afgøre.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-03-08 15:17

Citat
SYGDOM HØRER TIL HOS LÆGEN - OG INGEN ANDRE STEDER

Er meget enig

http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=3/menu=1/

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/knaeskadebrusk.htm

God bedring

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 25-03-08 12:28

Jeg var til læge som undersøgte mig men sagde blot at jeg måtte lide og at det ville gå væk men at der godt kunne gå lang tid med sådan noget.
Mirakuløst gik der ikke lang tid. Tre dage efter begyndte det at forsvinde, og i løbet af to-tre dage var det væk. Jeg kan dog mærke en smulæe stadig ved et bestemt vrid.

Godkendelse af svar
Fra : jes-a

Dato : 25-03-08 12:30

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-03-08 12:51

Selv Tak