/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Voldsom energimangel.
Fra : icedice
Vist : 2704 gange
100 point
Dato : 11-03-08 12:12

Jeg har gennem de sidste par måneder oplevet voldsom nedgang i mit energiniveau, det er så slemt at jeg kun får taget mig sammen til at lave de absolut mest nødvendige ting. Selv de mindste opgaver kan virke totalt uoverskuelige.
Nu er der nok mange som med det samme tænker "vinterdepression", men jeg er vandt til at have vinterdepression og det her er noget andet(eller en vinterdepression som er 10x værre end jeg har prøvet før). Jeg har en dagslyslampe som jeg bruger dagligt, og det plejer at virke fint nok.
Jeg har bestilt en tid til læge for at blive undersøgt, da jeg også oplever kvalme og nedsat appetit. Men jeg vil nu stadig meget gerne hører alle jeres gode råd. Findes der f.eks. noget naturmedicin som rent faktisk virker, jeg er som udgangspunkt rimelig skeptisk over for den slags, men lige nu er jeg villig til at forsøge alt. Jeg har lagt mærke til f.eks. når jeg går, så går jeg meget langsommere end jeg plejer, og selvom jeg tænker at nu må jeg lige tage mig sammen og få lidt fart på så sker der absolut ingenting.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-03-08 12:22

Det er der kun lægen der kan svare på. Der findes da er utal af sygdomme, der giver træthed.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 12:35

Helt enig søg omgående læge Der er da massere alternative midler der hævder at de kan gører en masse og der er sikkert også nogle med virkning F.eks fiskeolier og den slags men få nu lige tjekket om der er noget grundlæggende galt først Er du ikke tilfreds med din læge kan du hvis du er heldig finde en anden og måske skifte

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 11-03-08 12:54

Træthed kan have så mange forskellige årsager.

Det er rigtig godt, at du har bestilt tid hos lægen.Han/hun kan jo vurdere din træthed sammen med de andre symptomer du har. Der findes jo et utal af naturprodukter, som måske kan hjælpe. Men vent med det, til du har hørt din læges råd.
Hvis du ikke fejler noget, der skal behandles, er der mange gode råd at hente i helsekostforretningerne.
Rigtig god bedring

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-03-08 13:12

Lad være med at forsøge naturlægemidler, før lægen har set på dig. Det kan jo heller ikke vare så længe, når du har bestilt tiden.

Vær opmærksom på, hvad du spiser.
Spis fisk 2 gange om ugen, spis frugt og grønt. Drop hvid sukker og hvede. Spis groft.
Tag en multivitamin/mineral.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-03-08 13:44

KOM SÅ TIL LÆGEN. HELLERE I DAG END I MORGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 11-03-08 13:46

Hej og tak for svarene, jeg har en tid til lægen på torsdag. Jeg kan desværre ikke fremskynde det, da det var den snarreste tid jeg kunne få (som jeg havde mulighed for at komme til..).
Jeg skriver lige her igen når jeg har været oppe og tale med ham...

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 11-03-08 14:50

Og meget vigtigt:
Du skal motionere dig og bevæge dig for at få mere energi. Motion er også et mirakelmiddel i forhold til psyken
Rigtig god bedring!

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-03-08 15:07

Motion og frisk luft. Man skal slæbe sig ud. Tvinge sig selv afsted.

Når man så kommer hjem, så har man energi.
Sæt en fast tid af, og gå en halv time hver dag.

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 11-03-08 15:11

Motion får jeg nok af, men det går ned af bakke. Jeg er i fitness center, 3-4 gange om ugen, men på det sidste er det gået seriøst ned af bakke. Jeg kommer somregel derop (fordi min træningsmakker tvinger mig) men når jeg er deroppe får jeg ikke rigtig lavet noget selvom jeg virkelig forsøger at sætte mig op til det. Jeg er går også voldsomt ned i kg jeg kan løfte (kan i forvejen ikke løfte ret meget, er spinkelt bygget).

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 11-03-08 15:12

Enig med Satellit! og enig med HelleBirgitte; der kan være mange årsager.
Jeg er selv en "høj"energisk person, for det meste. Men har især oplevet nedgang i forbindelse med, at der er kommet mobilmaster i mit område. De ting, der kan bruges til at beskytte har modvirket, derfor ved jeg, at det er det.
http://www.voreboernsfremtid.dk/news.php
http://www.alternativ.dk/index.php?p=art&id=105

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 15:38

Du skal da heller ikke op i et træningscenter med gammel sved og forpustede mennesker blandet med pumpetyper osv. du skal ud til noget vand og skov og se op i himlen og blive pumpet med energi af fuglenes forårskvidren og vindens susen i dit hår

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 11-03-08 15:40

Sunowich -> wow.. det må jeg nok sige Grunden til at jeg tager i træningscenter er fordi jeg forsøger at bilve lidt større...

Kommentar
Fra : saci

Dato : 11-03-08 16:45

[sol Hvis lægen ikke finder noget fykisk, vil jeg anbefale dig at henvende dig til en der er uddannet i blomster medicin. For har man det ikke godt psykisk er man meget træt. Jeg har selv prøvet blomstermedicin med god virkning, efter at jeg fik besked om at jeg havde en livstruende sygdom, Gik jeg ned med flaget. Men det er vigtig at du så er klar over at det virker på den måde at man i starten kan blive mere ked af det, fordi det går tilbage hvad man har haft liggende ubearbejdet. Jeg kun sige det er ikke fup, men tar lidt tid før det virker, efter en flaske ca.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-08 18:12

Hvis nu ikke kan komme med en spec. diagnose, men siger som ovenstående, sund kost, motion mm

Så kan jeg anbefale dig --- Kreüterblut

http://www.google.dk/search?hl=da&q=kre%C3%BCterblut&meta=

Jeg kender flere der har brugt/bruger det, ved træthed, de siger de kan mærke hvis de har glemt at tage det

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-03-08 18:59

Nu skal man jo ikke bare tage et jerntilskud, hvad Kräuterblut jo er, uden grund/konstateret jernmangel.

Men HVIS man har jernmangel, er det produkt altså ikke det optimale. Jeg ved godt, det er meget populært, men der findes bedre produkter.

En i min familie, med jernmangel, er netop meget blevet frarådet dette produkt af lægen
læs mere her:

Produktet ”Eliksir Kräuterblut” kan ikke anbefales, idet 1 ml Kräuterblut kun
indeholder 1 mg jern, hvilket svarer til en dosis på 50-70 ml Kräuterblut. Alternativt kan anvendes Glycifer dråber hvor 1 ml indeholder ferroamino-
eddikesyrekomplex som sulfat svarende til 30 mg jern.

http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/1923?_ARTIKEL_ID_=2673050216132906&_ARTIKELGRUPPE_ID_=1013070328072849

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-08 19:06

Min nabo blev det anbefalet på "vores" hospital efter et kejsersnit

Min søster har lige fået det anbefalet af et andet hospital efter en stor operation for tre uger siden

Så der er åbenbart ueninghed blandt lægerne, men når to hospitaler uafhængigt af hinanden anbefaler det, vil jeg vælge at tro på dem.

Det er heller ikke ligegyldigt hvilken form for jern der bliver indtaget, f.eks er det et helvede for dem der får forstoppelse, hvilket Kreüterblut ikke giver.

Ser lige at jeg havde en skrivefejl i mit første indlæg, der skulle stå:

Hvis nu lægen ikke kan komme med en spec. diagnose osv

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-03-08 19:12

Ja nu handler denne tråd jo ikke om jernpræparater/bedste produkt vel

Jeg syntes bare, at man skal være varsom med at anbefale medicin, bare fordi en man kender, har fået god hjælp af det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-08 19:16

HelleBirgitte der blev spurgt om følgende

Citat
Findes der f.eks. noget naturmedicin som rent faktisk virker

Deraf mit svar, bl.a. med grundlag i at jeg lige har mødt to der var meget glade for netop det produkt

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 11-03-08 19:19

Jeg tvivler stærkt på at jernmangel er problemet, jenmangel rammer hovedsageligt kvinder (pga. menstruation) og/eller folk som ikke spiser sundt og varieret. Jeg vil bestemt påstå at jeg spiser sund. Jeg bryder mig ikke om fastfood, pizza osv. Jeg spiser massere af grøntsager og salat og frugt. Min aftensmad idag bestod af 350g kyllinge filet og et hoved broccoli, det er der da ingen der kan påstå er usundt...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-03-08 19:31

Det er det måske heller ikke. Men mænd kan nu altså godt få blodmangel, af mange forskellige årsager. Men det afklarer din læge jo snart Det lyder bestemt som om, du spiser og lever sundt, så få nu ikke dårlig samvittighed - god bedring

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-03-08 22:04

Hej med dig.
Jeg har tænkt på dig i dag
Jeg håber virkelig det gik godt hos lægen !!! Og han/hun kunne gi dig nogle gode råd.
Fortsat god bedring

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-03-08 23:25

Håber du skriver havd lægen sagde.

mht kaäuterblut. Min søn har fået det anbefalet af hospitalet, da han har utætte nyrer.

Det er i hvert til fælde effektivt til at få hans blodprocent op. Den dykker jævnligt, og han er til kontrol hver 3. mdr.
men krätuerblut får det hurtigere op end Hæmojern

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 14-03-08 08:52

Så har jeg været til længen. Han lyttede på mine lunger og hjerte samt undersøgte forskellige kirtler og trykkede mig på maven. Ud fra disse ting fandt han ikke noget. Derudover fik jeg taget 5-6 blodprøver. Det eneste han kunne se ud fra dem var at jeg ikke har sukkersyge, resten af resultaterne kommer på tirsdag, så der skriver jeg lige her igen...

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 17-03-08 15:05

Jeg har nu fået svar på prøverne, og alt så helt normalt ud. Jeg er blevet enige med min læge om at vente en uges tid og se om der sker nogen bedring og ellers skal jeg have en ny tid. Ved ikke helt hvad han har tænkt sig at det skal hjælpe, men det kan jo være at han har noget oppe i ærmet...
Jeg holder tråden åben, så i kan følge med i hvad der sker...

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-03-08 15:42

Jamen det var da rigtig godt at alle prøverne er normale Fortsat god bedring

Kommentar
Fra : icedice

Dato : 17-03-08 15:46

Ja, det var da bestemt rart. Selvom det nu også havde været rart at finde en årsag. Da der bestemt ikke er sket nogen bedring på det sidste. Jeg har besluttet mig for at prøve at tage op og træne i dag(har ikke været der i ca. 12 dage) selvom jeg på ingen måde har lyst, da jeg er søvning, svimmel og har lidt kvalme, men håber at det kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-03-08 15:57

Selvfølgelig skal du til lægen igen, hvis du ikke får det bedre.Det er da klart, at man skal finde ud af hvad du evt. fejler.Måske henviser lægen til dig en specialist.Fint nok du vil tage til træning, men pas nu godt på dig selv

Kommentar
Fra : sansemotorik

Dato : 30-04-08 07:53

Håber du allerede nu har fået det bedre. Det er jo ved at være et stykke tid siden du skrev dit indlæg.

Jeg kan varmt anbefale detoxkuren som bl.a går ud på at afgifte sig i forholdl til sukker, mel, Enr. osv., hvilket har betydning for din krop og din trivsel.

Prøv at læse bogen"Detox dit liv - mad der glæder din krop". God inspirationskilde, flot layout og let at forstå. - Lige så man får lyst til at begynde med det samme!!!

Det kan være hårdt for kroppen at være i evig belastning i forhold til "forgiftning" og forkert mad. Jeg har personligt oplevet, jeg har spist al for lidt protein og olie.

I dag spiser jeg protein til alle mine måltider. Undlader at blande protein og stivelse og tilføre kosten en masse olie. Bla via min 3 olie shots om dagen. hvor jeg blander 2 spsk. økologisk rapseolie med 6 spsk granatæblenektar. Rører godt rundt. Drikkes koldt og med det samme. Smager fantastisk frisk og er et energiboost på sigt.

Dertil kan det anbefales at kende til din blodtype. Måske du får for lidt kød... hvilket kroppen reagere på ved at savne hurtige kulhydrater.

Vitaminpillen Omnimin er den bedste på markedet. Kan købes i Matas og helsekost.

Vigtigt med organisk frem for syntetisk. Både via mad og vitaminpiller.

Held og lykke
Marianne

Godkendelse af svar
Fra : icedice

Dato : 05-05-08 19:19

Mange tak for svarene, og alt den positive opbakning.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-05-08 20:35

Tak skal du ha´

Hvordan har du det nu?