/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Internetbutik
Fra : bv32
Vist : 627 gange
50 point
Dato : 11-03-08 09:39

Hej.
Jeg er blevet snydt af en internetbutik der hedder salgsbutikken der sælger mobiltelefoner og tilbehør. Jeg har bestilt varer hos dem, hvorefter de har trukket hele beløbet, men ikke har sendt alle varer. Det drejer sig om en bestilling på godt og vel en tusse, og den vare der mangler koster Kr 200
Jeg har prøvet adskillige gange at kontakte butikken via mail, tlf og live chat (en "service" på deres site), men uden held. De er som forsvundet fra jordoverfladen. Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 11-03-08 10:11

Jeg går ud fra at du har betalt med betalingskort. Meddel din bank at beløbet er uretmæssigt hævet. Tal med banken om det er hele beløbet eller kun de 200 kr der skal protesteres mod. Så trækker banken pengene tilbage fra butikken og sætter dem tilbage på din konto.
Meddel derefter butikken i anbefalet brev at du kræver de løser jeres mellemværende. Derefter kan du ikke gøre mere. Det sandsynlige og 'bedste' udfald af denne sag er altså at du ikke har tabt penge. Al bøvlet får du ingen kompensation for.

Kommentar
Fra : bv32

Dato : 11-03-08 10:55

Ifølge banken kan jeg godt kræve pengene ført tilbage, men de er sikkre på, at de ikke får medhold, da nogle af varene er leveret. De ville i så fald koste Kr 200 siger banken.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 11:15

Bliv ved med at kontakte dem så skal de nok reagerer andet kan du jo ikke rigtigt og slet ikke når det"kun"drejer sig om 200 kr

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-03-08 14:36

Hvis du tager din kvittering med til banken og dukumenterer, at du har fået varer for 800 kr. og mangler for 200 kr. varer, skal de tilbageføre de 200 kr.

Læs her: http://www.forbrug.dk/raad/renbesked/ehandel/ehandel7/tilbagefoersel/