/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
benzinmåler falder til 0
Fra : janinna
Vist : 1408 gange
300 point
Dato : 10-03-08 21:38

hej, når jeg har tanket min bil helt op og kører ca 300 km, så falder måleren til 0

er det tankføler der er defekt?

eller kan det være noget andet?

det er en mazda 323 1,6i stc fra 1991

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 21:41

Jae det lyder det til ellers er den ikke særlig økonomisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 21:42

Men det kan ikke rigtigt være løse forbindelser eller lignendende hvis det er samme mønster hver gang Altså ny tankmåler som jo også er en sliddel

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 10-03-08 21:44

jow jow, kan kører over 300 km efter den er nulstillet?

men hvorfor viser den så i starten, hvis den er defekt?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 21:44

De kan måle sig frem til det på værkstedet ellers kan man også tage føleren ud og afprøve men det er tit et temmeligt stort problem at komme til den

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 10-03-08 21:44

nej den gør det samme hver gang.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 10-03-08 21:45

hvordan afprøve?

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 310 point
Dato : 10-03-08 21:47

Det er jo en bevægelig arm med en flyder på så når tanken er fuld kan den åbenbart godt registrerer at den er oppe men når den kommer længere ned får den åbenbart kontaktproblemer

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 21:48

Hvis du har den ude af tanken kan man jo afprøve den mekanisk ved at vippe armen op og ned og imedens ser en på viseren om den reagerer

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 10-03-08 21:52

hehe , har haft den uden, men det tænkte jeg ikke på

ville bare se om den var gået itu.

ved ikke hvordan den skulle været det dernede, gjore det alligevel

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 21:54

De gange jeg har haft en sådan opgave har det altid været selve føleren der var problemet

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 10-03-08 21:57

så en anden?

evt en ny,hvis de stadig kan købes?

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 10-03-08 22:12

Jeg har haft en fiat 127 fra 79.

Jeg havde også problemer med måleren.

Der var, som sunowich skriver, en flyder på en arm som havde forbindelse til en anden arm hvorpå der var nogle tråde med kort afstand, som flyderarmen kørte op af efter hvor meget benzin der var på tanken.

Da måleren kom til et bestemt sted, viste tanken tom.

Måleren var defekt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 22:13
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 22:19

Ellers må du kunne få Mazda til at bestille den hjem

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 10-03-08 22:20

Jeg har samme problem. Det var p.g.a. dårlig stelforbindelse. Der hvor tankmåleren er monteret på tanken blev der sat et stykke ledning. (Løsnet en skrue) og sat en kabelsko eller kabelgaffel hedder det vel på og et stykke ledning til stel. Det ved din mekaniker vel alt om.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 22:22

Smpkie hvis det skulle være det så vil den jo ikke virke systematisk hver gang vel

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 10-03-08 22:26

hej Smokei

den har stel forbindelse , og har renset den af da jeg have sædet ude

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 10-03-08 22:28

og Sunowich

Mazda det lyder dyrt

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-08 22:29

Der sidder en kulbane som giver udslag efter hvor højt armen sidder (mængde benzin)
Denne kulbane kan have dårlig forbindelse, eller måske tankmåleren ikke helt passer til den tank.
Hvor meget måler den forkert. Altså hvor mange liter fyldes der på og hvad kan der være i tanken.

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 10-03-08 22:34

48 liter kan der være på den,

et sted mellem 175 og 250 km (efter lidt konference med konen)

falder den til 0

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 10-03-08 22:52

min Corsa gør det samme..

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 10-03-08 22:55

Du skal enten afmontere og rense kontakterne i potentiometeret mekanisk eller med kontaktrens. Alternativt kan du udskifte den med en fra en hugger eller en ny.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-08 22:55

48 liter kan der være på den..........................hvad fyldes der så på når den er på nul

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 10-03-08 23:00

ikke forstået??

tanken er på 48 liter

kører ca 550-600 km og tanker så, 40-45 liter

men efter ca 175-250 km falder benzin måleren til nul.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 23:00

Jae der er simpelthen kuk i kulbanen Mazda lyder dyrt ska den virke eller hvad du kan sikkert få den uoriginal uden navn på

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 10-03-08 23:02

ja den skal virke, bliver tosset af det, vil prøve at kontakte mekonomen, og har de den ikke , så mazda

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 23:20

Lyder fornuftigt sku

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-03-08 23:44

Jeg har set fejlen før og da har det vært flyderen på tankmåleren som lå indtil en slange i tanken ,det var bare at bukke slangen så var den ok.Hvis du må købe ny tankmåler så trænger du ikke købe den hos mazda. Der er den dobbelt så dyr som andre steder.
alimak

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 11-03-08 08:22

hej, hvis den lå ind til en slange,ville den så ikke vise at der var mere benzin på end der var?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 08:27

Det er ejheller det der er problemet Den har jo en nøjagtig længde og vinkel og er lavet sådan at den ikke støder på noget

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-03-08 22:17

Hvis ellers den viser fuld tank, når tanken er fuld; så kunne noget tyde på at det er den flyder der sidder i enden af vippearmen på tankmåleren, der er lidt utæt, så den måske er halvfuld, at den vejer for meget og når NUL før tid.

Nemmeste løsning er en ny måler!
Den besværlige løsning er hvis du selv tør pille den ud!

Men det kræver oftest, at hele tanken skal demonteres, før der er adgang til den!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-03-08 23:08

severino læs lige mandens egne indlæg

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-03-08 23:23

Jeg blev ikke meget klogere af det Sunowich. (Du skriver jo ofte så meget, som man hopper hend over)
Men muligheden kan også ligge i den regulator som er i tankmåleren, som kan bestå af en potentiometerlignende regulator, og hvor den gennemgående modstand er blevet brudt.
Instrumentet der viser tankkapasitet er mange gange et glødetrådsinstrument, der styres af den modstand der er i tankmåleren.
Når du har tankmåleren ude, så mål modstanden på den, medens du bevæger armen frem og tilbage. Et eller andet sted i dens bevægelsesvej, vil forbindelsen, sandsynligvis forsvinde!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 00:00

Nå nå ja men han skriver jo at han har haft den ude så hva er det lige du skriver
Godnat og sov godt

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 12-03-08 07:49

er der så forskel på tankføler? BG,, BF,, BW modeler?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-03-08 07:53

det ved jeg ikke det må du spørge om hos mazda resdele Det koster ikke noget

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 01:51

Hvad så har du fået ordtnet din benzinmåler ???

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 23-03-08 22:07

nøhh det har jeg ikke .

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 23-03-08 22:07

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 22:43

Nå ok Men det er da irriterende ikke at kunne følge med i hvor meget sprut der er på.

Takker og Bukker

God Restpåske

Kommentar
Fra : 534

Dato : 25-03-08 00:01

Steltråden i føleren kan saktens være slidt over,men det kan også være en dårlig stelforbindelse. Op med føleren og prøv den af.Nu kan jeg ikke huske om tanken skal ned eller man kan tage bagsædet ud og komme til den vej god fornøjelse.

M.V.H. 534