/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
opstartsproblemer
Fra : clou
Vist : 558 gange
200 point
Dato : 10-03-08 16:53

Hej med Jer

Min datter er lige flyttet i nyt hus, nu skulle hun så have computeren op at køre men.......

Når hun tænder computeren får hun den besked at hun skal sætte Windows cd'en i drevet, så langt så godt, når hun har gjort det, får hun bl.a. en mulighed for at trykke R for at reparere Windows. Når hun gør, går der et par minutter, hvorefter hun får nogle fejlmeldinger (vist nok ssid eller lignede) og kan ikke komme videre.

Nogen der ved hvad årsagen kan være? Computeren virkede upåklageligt indtil flytningen, så hvad gør hun.

Hun håber ikke på at skulle starte helt forfra - hun har selvfølgelig ikke taget Back-up af noget som helst - trods mange formaninger fra mor

Clou

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-03-08 16:55
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-03-08 17:25

Kan din datter ikke lave en backup af sine dokumenter inden hun forsøger at gå på internettet. Hvis hun nu skal installere Win igen. Bare et godt råd.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-03-08 17:43

granner01 > Jamen hun kan slet ikke komme så langt - computeren vil jo ikke starte

Clou

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-03-08 19:07

For at redde mest muligt får hun fat i en boot cd, der har eget styresystem og det hele, så computern kan køre fra den . Med den laver hun så backup af alle vigtige data over på et andet medie. Det kan være en ekstern harddisk elle en usb mhukommelsespind eller andet egnet, alt efter hvor meget hun har.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-03-08 19:08

Hvis hun ikke har sådan en boot disk , kender hun sikkert en fyr , somkan lave den til hende.