/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vejrstation
Fra : Manse9933
Vist : 748 gange
50 point
Dato : 10-03-08 15:52

Det er første gang jeg har købt noget uden at læse
manualen først.
Jeg har lige købt denne vejestation
http://kortlink.dk/4wcy
og så lige læst manualen(har ikke fået den endnu)
og ser så at der står brug ikke genopladelige batterier,
andet står der ikke.
Så vil jeg lige høre om nogen har/haft denne
station og benyttet genopladelige batterier uden
problemer,jeg har selv hoppet op og faldet ned på
sådanne anbefalinger før uden problemer,jeg ved
godt at 1.2 volt genopladeligt batteri kan levere en større
strømstyrke end et 1.5 volt alkaline batteri.
Hvem ved,dyret stammer fra 2006 og jeg gav 399 kr for den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-08 15:58

Der er flere ting der IKKE har det godt med genopladelige batterier... bl.a. ure.....

Den/de bruger SÅ LIDT strøm at det har INTET formål at bruge genopladelige....

De taber strømmen hurtigere end det der bliver forbrugt....

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 60 point
Dato : 10-03-08 15:59

Det stod der også i brugsanvisningen til min vejrstation, der en billig en af slagsen.
Jeg har aldrig brugt andet end genopladelige batterier til både sender og modtager - ingen problemer her.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-08 16:00

Et alm. batteri i den slags holder normalt MINDST 1 - 2 år.....

Et genopladeligt vil være "tør på max en uge....

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 10-03-08 16:04

Nåh-nåh refi - små slag.

Jeg genoplader batterierne til min vejrstation: indendørs ca hver 9. måned - udendørs ca hver 6. måned.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-08 16:04

jeg har 70 genopladelige bat til 4 apparater så det gør ikke noget de løber tør i tøvejrog verdens bedste bat oplader i nedbør.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-08 16:09

Den anden station, der lige er gået til de evige vandpytter, brugte jeg også genopladelige bat,de holdt et ca et år af gangen ,men der var heller ingen opfrodring til alkaline bat.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-08 16:10

-et

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-08 16:10

Jamen så brug dem da bare - det er sikkert dyrere at lade dem op end at købe nye - men det er jo en "privatsag"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-08 16:12

Citat
jeg har 70 genopladelige bat til 4 apparater

De må have svært ved at holde strøm siden du bruger så mange til så få apparater

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-08 16:16

nul jeg fotegraferer meget og skal altid være sikker på at der er nok juice til dyret.

Citat
Så vil jeg lige høre om nogen har/haft denne
station og benyttet genopladelige batterier uden
problemer

et greb i den regnvåde luft.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-03-08 16:40

Det da ved alm cost bennefit beregning ikke værd at ofre opladelige batterier på genstande med meget lavt effekt forbrug (Refi er da helt klart inde på noget fornuftigt).
Der er så godt som ingen ting der tager skade af at køre på for lav spænding (der er undtagelser, men).
Den tager ikke skade af at køre på genopladelige batterier, men det kan godt være at teksten kontrast på LCD display bliver lidt svag. Men den går ikke i stykker.
Men hvis der er lidt hukommelse for vejrdata, er det da trist at det smutter efter 2-5 uger, når batteri skal lades igen.
Det største forbrug på din anvendelse er selvafladningen i de genopladelige celler.
Jeg ville klart sætte alkaline i - uanset hvad jeg havde liggende af genopladelige celler.
vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-08 16:54

Det er nok sende/modtage efekten som tabes.
De indhentede vejrdata gemmes nok i en ee-prom som holder data under batteriskift.

Ps. Jeg har ikke sådan et vejrdyr - for vi har vinduer i vores hus.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 10-03-08 16:59

Genopladelige batterier?
Jeg gider ikke have det bøvl. Og så er mange af de billige kun på 1,2 V
Hvorimod Duacell er på 1,5 V

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-08 17:02

Tak brokke44

Jeg ved godt at genopladelige bat ikke er optimale til lavinergi apparater men vil absolut bruge ganopladelige bat
vi dyret kan holde til det,så jeg prøver mig frem 399 kr
er heller ikke alverden.
Noget skal man jo spørge om

Mine vinduer kan man ikke se ud af de er lavet af krydsfiner

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-08 17:25

Smokei >>

5. Are primary batteries fully replaceable by rechargeable batteries even though they are 1.2 volts?

Yes, NiMH batteries are ideal substitutes in most cases, especially in high power consumption electronic devices.
Although alkaline batteries are rated at a nominal voltage of 1.5 volts, as they begin discharging, their voltage continuously drops. Over the course of discharge, the average voltage of alkaline batteries is in fact about 1.2 volts, very close to NiMH batteries. The main difference is that an alkaline battery starts at 1.5 volts and gradually drops to less than 1.0 volt, while NiMH batteries stay at about 1.2 volts for most of the service time.

http://www.gpbatteries.com/html/faq/index.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-03-08 17:32
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-03-08 16:00

Kører perfekt på genopladelige batterier