/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Lising
Fra : nella
Vist : 637 gange
20 point
Dato : 10-03-08 12:59

Er der en der kan forklare mig : hvad er lising? Er det bedre at købe bil med at låne penge eller at få en med lising?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-03-08 13:09

Det kan du få et bedre svar på i dit penge institut, men kort fortalt er leasing at leje i stedet for at købe, typisk for en periode på 5 år for større ting som biler og andet, efter leasing kan du som regel købe det lejede for det den er nedskrvet til, fordele ja du skal ikke ud med en udbetaling, men du får heller ingen afskrivninger, dem får leasing selskabet

Kommentar
Fra : pve

Dato : 10-03-08 13:13

Lyt til hvad o.v.n. skriver, da der er ufatteligt mange forskellige typer leasing kontrakter. Dette gælder hvad angår bindingsperiode, priser, hvad der er inkluderet (og især hvad der IKKE er inkluderet) i prisen, etc.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-03-08 13:57

Vær sikker på at bilen alt i alt kun bliver dyrere af at der også skal blandes et leasingselskab ind i det. De ansatte som administrerer skal jo have løn et sted fra, lokalerne skal betales, og ejeren vil også have noget ud af det.
så uanset hvad de påstår, kan det kun øge udgiften.
Hvis du ikke har pengene til bilen er det formenlig billigst at låne i en kreditforening, eller i banken.