/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Brandmyndigheder
Fra : yourgod
Vist : 2195 gange
50 point
Dato : 10-03-08 08:58

Hej
jeg er ved at lave en opgave hvor vi skal lave en grillbar..
men jeg ved ikke hvor mange kunder/personer der må være i lokalerne..
det har ikke lykkedes mig at finde noget på nettet omkring dette..
er der nogen der kan hjælpe?
mvh
yourgod

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-08 09:00

Jeg er ret overbevist om at hvis du henvender dig på den nærmeste Falck-station (og spørger pænt) , er de behjælpelige eller guider dig til de rette.....

Kommentar
Fra : Westwod9830

Dato : 10-03-08 09:02

Ja ellers kan kommunen ihvertfald

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 09:06

Du skal have fat i teknisk forvaltning i din kommune og de kan henvise til bygningsreglementet og and brand og evakueringsveje kan du også få oplyst og i sidste end hos brandvæsenet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-08 09:55

kontakt brandtilsynet i din by/kommune - de er kun glade for at give oplysning

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-03-08 11:04

Brandmyndighed har man ikke haft de sidste ca. 15 år. De er erstattet af beredskabsmyndigheden som er kommunalbestyrelsen og i det daglige i de fleste kommuner administreres af den tekniske forvaltning.

Men indetning af et diskotek er eikke en beredskabmyndigheds sag men en byggesag efter bygningsreglementet. Reglerne her er blevet så svære at det kræver ekspertise. derfor er der udgivet en eksempelsamling , som man kan klare sig med i mange tilfælde. Kommunerne vil accep Men husk at den ikke er lov, og der er andre muligheder , hvis man ikke kan affinde sig med eksemplerne. Hvis man ikke følger eksempelsamlingen skal der en egenlig brandteknisk dimensionerin til. Den er kun for eksperter.

du kan downloade eksempelsamlingen her :

http://www.ebst.dk/publikationer/eksempelsamling_om_brandsikring_af_byggeri/index.htm

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-03-08 11:06

jeg skrev diskotek men mente grilbar.

undskyld i øvrigt de mange skrivefejl i ovenstående. Du forstår nok meningen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-08 11:21

ja ok - så er det beredskabsstyrelsen i kommunen man skal henvende sig til - for mig er det bare en vane at kalde det brandtilsyn - men de er også glade for at give information fra sig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-03-08 13:51

Nej det er ikke beredskabsstyrelsen. Det er en statsinstitution, som intet har at gøre med bygning af grillbarer.
Det er heller ikke den kommunale beredskabsmyndighed men alene bygningsmyndigheden.

Der er heller ikke brandtilsyn med en almindelig grilbar. Det er der ikke lovhjemmel til.
Og hvis den var så stor , så hedder det brandsyn og ikke brandtilsyn.
Brandsyn foretages af beredskabsmyndigheden på brandfarlige virksomheder og oplag, samt på steder hvor mange mennesker samles. Der skal de fleste steder være lokaler beregnet til over 150 personer før brandsyn kan komme på tale.

Brandtilsynet, som miritdk anbefaler, er simpelthen ikke noget som findes. Det er kun refis råd om falck, som er endnu værre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-08 14:52

Du mener ikke Falck har gode råd om hvor man henvender sig eller hvad ????

Hvis ikke de ved - så er der vist INGEN der ved det....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-03-08 17:24

Lav grillbaren ved siden af en skole, så kommer der masser, og der er vist ingen øvre grænser når det gælder kø.

Men der er meget at tænke på, hvis Du f.eks sætter så meget som een stol op skal der være toiletter på stedet eller lige ved siden af til kundernes brug.

Annuller spørgsmålet
Fra : yourgod

Dato : 06-05-08 19:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål