/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Problem med at få tape af
Fra : Cavao
Vist : 2160 gange
185 point
Dato : 09-03-08 16:49

Jeg har noget gennemsigtig pakketape siddene hele vejen rundt i kanten på gulvet/flisene i min entre. Er noget jeg på et tidspunkt satte på, fordi jeg blev hysterisk over ikke at kunne komme et myreproblem til livs.

Nu vil jeg gerne have tapen af. Men det er nemmere sagt end gjort. Jeg kan med fingrene kun pille et lille bitte stykke af ad gangen. Og på den måde vil det tage 17 år at få det hele fjernet. :(

Nogen ideer?

Jeg kan på forhånd afvise forslag om at benytte en skraber eller lign. Det vil uundgåeligt ridse fliserne. Terpentin eller rense benzin er heller ingen løsning. Det kan kun bruges til at fjerne små rester af tape og lim Her er tale om hele striber af tape.

PS. Lad nu være med at komme medvanvittige ideeri desperat jagt efter pointene (hvilke ikke er så mange, men det var hvad jeg havde). Seriøse forslag, tak!
Og lad venligst også være med at spamme min tråd med alt muligt uvedkommende (har jeg før været ude for).

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-08 16:55

Du skal bruge sprit men du blir da nødt til at bruge en lille vinduesskraber og den ridser aldeles ikke Først skrabe og derefter sprit

Hav en god restdag Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Cavao

Dato : 09-03-08 16:57

En vinduesskraber er lig med en sådan man benytter til glaspladen på sit komfur. Sådan en kan jeg ikke bruge. Har forsøgt. Den ridser de fliser jeg har.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 09-03-08 17:03

med en hår tører der blæser med varm luft
kan du 'smelte /opvarme' den lim der holder
og så måske få større bidder af af gangen ???

en anden mulighed...

du klistrer noget gaffa tejp ovenpå
og håber at den kan klistre på det der sidder og derved hive det første af

håber du for løse dit problem

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-03-08 17:05

Prøv med en hårtørrer for at løsne plasten, under alle omstændigheder går den af i små stumper da den er mørnet.

Det er muligt der skal bruges rensebenzin eller terpentin for at fjerne limen efterfølgende, men brug masser af mindre klude med frisk opløsningsmiddel istedet for at køre flere gange med een klud der jo bliver fedtet af opløst lim.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-08 17:05

Jae så må de da godtnok være bløde Hvis det nu ikke var en lukket overflade som tape er så ku du måske bruge brun sæbe af den faste kvallitet det er så mit bud

God arbejdslyst SunoFisk

Ps så må du jo bruge en gummispartel hi hi

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 09-03-08 17:07

Almindelig vand med sulfo kan opløse limen på tapen.. og det ridser ikke

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-03-08 17:37

Citat
Når man skal fjerne tape og limrester, er der visse forhold der skal tages højde for. Fx. hvilken tapetype og overflade det handler om. Hos Stokvis Tape står vi altid tilrådighed med personlig hjælp og vejledning til at løse opgaven.
Ring til os på Tlf.nr: 48 17 12 11.

http://www.stokvistapes.com/dk/da/Produkter/technical_page_3/Gode_rd/Fjernelse_af_limrester

Jeg vælger at henvise dig hertil, hvis ikke der er nogle af de mange gode råd, du kan bruge
Held og lykke med projektet.Der er også god info at læse på siden

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 09-03-08 17:47

mon ikke tapet fjerner kan tage det hvis du "ridser" i tapen inden du smører det på.

Kommentar
Fra : Cavao

Dato : 09-03-08 18:02

Nu har jeg prøvet med en hårtørre. Det hjælper intet. Så skal jeg i hvert fald blæse på samme sted en halv dag.

Jeg prøver noget mere ...

What a fuck*ng nightmare! :(

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 09-03-08 18:09

acetone.....jeg bruger altid acetone til at fjerne tapelim...vups så det væk....prøv...
ciao miss.j.

Accepteret svar
Fra : MissBe

Modtaget 185 point
Dato : 09-03-08 18:19

der findes faktisk en slags 'hårtører' det hedder varmepistol
der er beregnet til at opvarme fx. gammel maling så men let kan skrabe det af

fx. sådanne en.... -- denne er billig og har en svag og stærk varme trin ---
http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120215&pno=67000&pointer=0

lidt flere...
http://www.google.dk/search?hl=da&q=varmepistol&meta=

,,,,, man har også mulighed for at LEJE en varmepistol i fx. silvan

Kommentar
Fra : Cavao

Dato : 09-03-08 18:21

Findes der mon firmaer af en eller anden art, som kunne tænkes bla. at tage sig af den slags problemer?

Så vil jeg betale mig fra lortet. Jeg orker ikkeat bøvle med det.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 09-03-08 18:29

har du læst på det link som hellebirgitte lagde ??

,,,dette: http://www.stokvistapes.com/dk/da/Produkter/technical_page_3/Gode_rd/Fjernelse_af_limrester

Ring til os på Tlf.nr: 48 17 12 11.

som hellebirgitte foreslår - burde de kunne rådgive dig til hvordan
og formeltlig også til 'ngoen' der kan hjælpe dig

det er godt nok ærgerligt at det er svært at få af - øv, øv

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 09-03-08 18:32

Hej Cavao

Prøv at komme madolie på og skur med en svamp der ikke riser fliserne.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Cavao

Dato : 09-03-08 18:48

Jo jeg har set telefonnummeret. Men må jo vente til i morgen.

Fordi de skriver ...

Når man skal fjerne tape og limrester, er der visse forhold der skal tages højde for. Fx. hvilken tapetype og overflade det handler om. Hos Stokvis Tape står vi altid tilrådighed med personlig hjælp og vejledning til at løse opgaven.

... vil jeg prøvet at høre hvad de siger til gennemsigtig pakketape.

Hvis ikke de præcist kan fortælle mig hvad jeg skal gøre, eller har en nogenlunde sikker løsning, må jeg prøve det af der bliver foreslået her. Og så må vi se hvad der, om ikke løser problemet helt, så virker bedst.

Kommentar
Fra : Cavao

Dato : 09-03-08 18:49

Er også flere af de foreslåede løsninger jeg ikke kan afprøve nu, da jeg ikke har hvad der skal bruges.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-03-08 18:50

Jeg er spændt på/håber de kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : Cavao

Dato : 09-03-08 18:53

Jeg vender selvfølgelig tilbage når jeg har talt med dem. Og hvis ikke de kan hjælpe mig, når jeg har afprøvet Jeres forslag.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-03-08 21:19

mon ikke du vender tilbage til gør-det-selv-metoden når du hører hvad det koster at få andre til det.
en stiv skurebørste sammen med acetone eller sprit burde kunne gøre det. det sker selvfølgelig ikke uden sværdslag, men det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 09-03-08 22:11

Hejsa

Jeg har købt WD 40
Det skulle man kunne bruge til at få det af med.......... det reklamerer de ihvertfald med på bagsiden af tuben. Jeg har bare købt en lille tube til at smøre hængslerne med, og den kostede 40,- .....

Held og lykke

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 10-03-08 08:15

hvis du begynder at gå i gang med OPLØSNINGSMIDLER
så ville jeg gå meget forsigtigt til værks m.h.t. acetone
det har en evne til at kunne 'smelte' / opløse ind til flere plastiktyper
,,,, men hvis det ikke 'smelter' det forkerte er det ok
lav en lille prøve / et test område hvor du ser hvad fungerer hvordan !!

ps. en plastik-stege-spatel ridser ikke men skubber godt

ellers vil jeg foreslå ..
rensebenzin
cellulosefortynder (fortynder)
iso-propyl-alkohol (købes i matas og er en meget stærk alkohol)

HUSK
aldrig sammenblanding af OPLØSNINGSMIDLER og VARMEPISTOL = BRANDFARE
og
ved brug af opløsningsmidler GOD UDLUFTNING så du ikke bliver bims

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 10-03-08 09:46

Når en automaler,skal fjerne reklamer eller staferinger.Anvendes altid en varmluftblæser,det virker ikke altid.Derfor bruges gummihjul,en slags roterende viskelædder,som overhovedet ikke beskadiger
lakken.Jeg foreslår at du taler med en automaler.

Kommentar
Fra : Cavao

Dato : 10-03-08 17:24

Citat: "mon ikke du vender tilbage til gør-det-selv-metoden når du hører hvad det koster at få andre til det."

Det er sikkert dyrt, men jeg betaler alligevel gerne hvad det koster, for at slippe med bøvlet selv. Jeg har imidlertid ikke fundet nogen der beskæftiger sig med den slags.

---

Jeg har ringet til ovennævnte telefonnummer/firma. De ville også gerne rådgive, men jeg fik ikke nogen forslag som ikke i forvejen er nævnt her.
Havde, når jeg oplyste om overflade og tapetype, håbet på en præcis opskrift på hvordan jeg løser problemet. Er lige som det de lægger op til i teksten på deres hjemmeside. Men det fik jeg ikke.

---

Jeg må fortsætte med at prøve Jeres forslag af.
Hvornår jeg vender tilbage afhænger så af hvor meget jeg skal igennem (suk!) før jeg er heldig at ramme noget som virker.

(Shit, hvor er jeg da træt at mig selv. At jeg kunne finde på at sætte sådan noget lort på. Har jo aldrig været i tvivl om at det en dag skulle af igen ...)

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-03-08 17:43

Hvor stor er det rm - Jeg tænker på - hvad med nye fliser?

Kommentar
Fra : Cavao

Dato : 10-03-08 20:58

Jeg er stadig meget interesseret i at vide det, hvis der er nogen der har en ide om hvem der kunne tænkes at påtage sig den slags opgaver.

Jeg orker definitivt ikke at bøvle med det selv. Har hverken tålmodighed eller temperement til det!

Kommentar
Fra : Cavao

Dato : 10-03-08 20:59

Og er fuldstændig ligeglad medhvad det koster!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-03-08 21:24

Cavao - hvoe jeg dog føler med dig, havde jo håbet det firma kunne hjælpe

Måske en mulighed her

Kontakt os
Dana Lim A/S

Københavnsvej 220

4600 Køge

www.danalim.dk

Telefon: 56 64 00 70

Telefax: 56 64 00 90

E-mail: info@(if you can see this please update your browser)danalim.dk

Kundeservice har åbent alle hverdage fra 8 - 16 (fredag 8 - 15).

Hvis ikke de kan hjælpe, ville jeg nok kontakte et prof. malerfirma.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-03-08 21:30

Hvor bor du så skal jeg sku nok ordtne det du er vist ikke vant til den salgs opgaver

Kommentar
Fra : Cavao

Dato : 17-03-08 01:40

Jeg opgiver!
Lortet kan [U]ikke[/U] fjernes!

Tror jeg flytter i stedet (der er så meget andet snot i vejen i den her lejlighed). Så kan boligselskabet få lov at overtage problemet - og trække udgifterne fra det indskud jeg skal have tilbage.

Kommentar
Fra : Cavao

Dato : 17-03-08 01:41

Jeg gider i hver fald ikke beskæftige mig mere med det. Det er definitivt. Lad lortet sidde de næste 100 år!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-03-08 02:37

Ok så må du jo leve med det sæt noge flot tape ovenpå så bilder du bare gæsterne ind at det er sidste nye mode from overthere.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 01:56

Hvad så er dit problem blevet løst eller har du fulgt mit sidste forslag ????

Kommentar
Fra : Cavao

Dato : 23-04-08 23:10

Det har vist sig at en varmepistol kan fjerne tapen.

Desværre løser det ikke problemet.
Det viser sig nemlig, at hvor tapen har siddet, bliver der en meget mørk stribe. Står man op og kigger ned, kan man ikke se om der er tape eller ej. Så jeg må ganske enkelt konstatere, at jeg har ødelagt fliserne!

Men pointene skal jo deles ud. Så jeg giver dem til MissBe, som var den første der foreslog at bruge en varmepistol.
Som sagt har jeg stadig et (nu uløseligt problem), men spørgsmålet gik på at få tapen af. Og det kan den.

Godkendelse af svar
Fra : Cavao

Dato : 23-04-08 23:11

Tak for svaret.

Kommentar
Fra : Cavao

Dato : 28-04-08 19:10

Du skulle alligevel ikke have haft pointene Kan alligevel ikke fjerne det lortet med varmepistioen.

Der er ikke en fuckin' skid at gøre. Lortet kommer ALDRIG af!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!