/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Problemer med TCP/IP i spil!
Fra : Larsen047
Vist : 798 gange
500 point
Dato : 09-03-08 14:14

Hej!

Mig og min ven har længe spillet "Heroes of Might and Magic III" over nettet via TCP/IP og det har virket upårklageligt. Men da vi skulle spille idag, kunne vi bare ikke finde hinanden
Hun hoster altid, da hun har fast IP-adresse. Jeg kører med router, hvilket ikke plejer at give nogen problemer. Jeg prøvede også at slå den fra, uden held. Vores firewalls er også slået fra.
Nogen ideér til, hvad der kan være galt? Håber virkelig I kan hjælpe os!

Venlig hilsen Larsen

Kommentar
Fra : zith

Dato : 09-03-08 14:26

ved i hvilken port i bruger over nettet??

Hvis ja så kan du prøve at pinge hende på hendes ip f.eks: 1.1.1.1:portnummer

hvornår har i sidst spillede??

Er der blevet nogen programmer ved nogen af jer siden dengang?

Kan være sådan noget som firewall, antivirus, spyware programmer.

ellers kan du prøve at gå ind på www.myip.dk og så kan hun prøve at komme ind på dit spil via din ip se om det hjælper.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 09-03-08 14:35

Hey!

Jeg prøvede også at hoste en, uden held!

Vi spillede sidst for omkring 2 uger siden! Jeg har dog fået nyt internet siden da. Kan det være det?

Hvordan ser vi, hvilket portnummer vi bruger?

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 09-03-08 15:09

Kan se at mange folk bruger programmet "Hamachi"
Tror du det vil hjælpe?

Kommentar
Fra : Scrub

Dato : 09-03-08 18:54

Hamachi VIL hjælpe, da det gør at jeres ip'er bliver fælles.
dvs. i deler samme ip adresse indtil hamachi er slukket :)

Du kunne også evt. ingame, tjekke om jeres port numre er ens ..
hvis hun er port 2440, og du er 2550, så kan i ikke spille ..
og ja det kan sagtens være fordi du har fået nyt internet!

Scrub ..

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 09-03-08 19:22

Har prøvet med et 3 modem......og det virker!
Så det er helt sikkert mit internet........Har lige fået Fullrate!
Men jeg vil prøve Hamachi :)

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 09-03-08 19:40

Hvordan tjekker jeg, at vores porte er ens?

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 09-03-08 23:15

Nu har jeg rodet med Hamachi et stykke tid. Jeg kan se banen inde i spillet, men når jeg prøver at joine, går der ½ minut og så skriver den: "Sorry, there was an error connecting to this session. please try again"

Hvorfor kan jeg ikke connecte? Jeg har åbnet alle portene til spillet, lukket firewalls etc.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 10-03-08 10:22

det kan sagtens være det er din udbyder på deres side som måske blockere for noget.

Det du skal gøre er at prøve at ringe til dem og sige at det virker fint med et 3 modem men ikke igennem deres net så kan de måske se om de blockere for noget osv.

Ellers er de måske kendt med problemet og kender en løsning.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 10-03-08 10:26

hvis du bruger Hamachi over din internetlinie så burde der ikke være noget problem da den laver en VPN forbindelse mellem jeres netværk.

Hvis det stadig ikke virker der så kunne det tyde på det var noget lokalt på pc'en som blockere evt. på hendes.

i kan prøve at installere spillet på en anden maskine og spille det over den for at se om det virker.