/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Codecfejl, GRØN STRIBET SKÆRM!
Fra : IceCap
Vist : 622 gange
500 point
Dato : 09-03-08 12:37

Min gode ven(IRL) Jayl har problemer med sin nye comp. Den kan ikke afspille avi filer uden at WMP11 låser systemet og crasher. Vi prøvede div. codecs, men intet hjalp. Faktisk kunne den ikke afspille noget videoindhold overhovedet!!!

Vi stillede dette spørgsmål sidste måned:

http://kandu.dk/Spg116449.aspx

Igår gik der et lys op for ham, og jeg hjalp ham med at opdatere driveren til grafikkortet, hvilket hjalp - idet der nu er billede og lyd i WMP, MEN GRØNT BILLEDE MED VERTIKALE STRIBER!!!!!

Vi har installeret XP Codec Pack - 2.3.5 i seneste version fra den 27.02.08

Nogen bud på hvad han skal gøre for at kunne afspille helt normalt?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-08 12:41

Sld Codecpack det virker bare og skulle der være noget galt der så hent vlc player den kan spille alt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-08 12:42

Ja linkene ligger i dit sidste spørgsmål

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-08 12:49

Du skal slette alle andre codec før du installerer sld

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 09-03-08 13:59

Hey Sunowich. SLD bringer os tilbage til square ONE! Crasher comp ved afspilning i WMP...... Og ja, der var ikke andre codecs installeret før installation.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 15:26

Sikker på det IKKE er filerne der er noget galt med... ???

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 09-03-08 15:30

Filerne fejler intet, kan sagtens køre på DVD afspiller og min egen comp.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 15:33

Så FJERN ALLE codecs og start forfra - men KUN med en "pakke"......

Iøvrigt har det næppe noget med codecs at gøre til avi-filer...

Så grafikkort eller afspiller er nok den største mulighed....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 15:34

Citat
Faktisk kunne den ikke afspille noget videoindhold overhovedet!!!

Så glem du bare ALT om codecs

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-08 15:36

Og husk så lige at ikke alle de nyeste drivere er af det bedste - slet ikke hvis "materialet" er "gammelt"

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 09-03-08 15:53

Hmm.

Jayl kontakter butikken hvor han har købt lortet.

Vi havde kun én codecpakke installeret, XP codec, men det hjalp faktisk at opdatere driveren til grafikkortet - bortset fra grøn skærm, både med den gamle codecpakke og den nye.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-08 16:37

Hvad så med vlc player????

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 09-03-08 16:42

Undskyld Suno, men hvis det andet ikke virker såååå........

Pointen er at han vil have WMP til at køre problemfrit, som i alle andres tilfælde..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-08 16:48

Ja i skal da lige prøve for hvis den ikke kan er der ikke nogle der ka

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 01:57

Har i fået styr på hvad der er galt eller prøvet vlc ????

Annuller spørgsmålet
Fra : IceCap

Dato : 25-04-08 17:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål