/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
oprydning i pc
Fra : Gucci1704
Vist : 1386 gange
100 point
Dato : 08-03-08 17:40

Er der nogen der kender et godt program til oprydning i pc.
Har reg.cleaner, men tør ikke slette, da jeg ikke er klar over hvad, der kan slettes uden problemer, specielt i filtyper.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 08-03-08 17:44

slet du bare . Oprydnings programmerne sletter intet vigtigt . Hvilke filtyper er du i tvivl om

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 110 point
Dato : 08-03-08 17:48

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ hvis det skal være gratis.

http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/ Virkelig godt program, jeg bruger det selv.

RegCleaner er godt og et af de mere avancerede, men Du bør nøjes med at lade den rydde op i tomme og ubrugte nøgler samt i startprogrammer hvis Du er lidt usikker på hvad Du gør.
At der er nogle ubrugte filtyper har ingen praktisk betydning for computerens ydeevne, nogle af dem man sletter kommer igen efter næste genstart.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-03-08 17:50

http://www.ccleaner.com/

Den bruger de også på www.spywarefri.dk, Det giver et vist fingerpeg om at det er et godt program.

Det kan både rydde op i temp filer men også i reg.

Vælg at slette ALT den finder, det skader med 99,9 % sikkerhed ikke.

Vær opmærksom på at sletter du cookies, ryger dine automatiske log in, og de skal tastes næstegang du besøger en side som kandu, men du kan vælge at den ikke skal slette cookies.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 08-03-08 18:26

I reg.claeaner under fil typer står der f.eks
.323 H323file
.386 Vxdfile
osv.
og under shell udvidelser:
CERFile add rundell32.exe
osv.

Jeg aner ikke, hvad alt dette betyder og tør ikke slette fra nogen af disse to.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-03-08 19:01

slet skidtet, eller brug det program Luffe og jeg skriver om

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-08 19:06

Jeg bruger altid BeClean et fedt lille program der er bedre og hurtigere en windovs eget http://files.filefront.com/beclean140exe/;6644140;/fileinfo.html

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-03-08 20:11

.386 Vxdfile er en af dem der stensikkert kommer igen.

Som jeg skrev, lad være med at pille hvis Du er usikker.

Og Sunowich. Windows har ikke noget oprydningsprogram udover den harddiskoprydning der findes under systemværktøjer, de har Onecare, men den giver jeg ikke fem flade øre for.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-08 20:16

Luffe du skal altså ikke betale mig noget luffeKender du BeClean ?? det er altså bare et godt program

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-03-08 20:37

Jeg har hørt om det men aldrig prøvet det selv.

Jeg gik fra Regcleaner, købte Jv16 og skiftede til TuneUp senere.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 02:02

Har du fået svar nok ????

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 25-03-08 16:43

Tak for svaret LuffeA.
ccleaner er et suverent godt program.