/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
WEB10
Fra : Dieter
Vist : 565 gange
100 point
Dato : 08-03-08 16:44

Hvordan opsætter man en E-mail adresse i WEB10 ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-08 16:48

Hvor har du dit domæne................er det oprettet hos web10

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-03-08 16:50
Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 08-03-08 16:52

Ja mit domaine er hos WEB 10. Men jeg kan ikke blive klog på den forklaring der.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-08 17:06

Og så prøver jeg her:

www.web10.dk
>mit hotel > kontrolpanel >
brugernavn
password ...............................SKRIV DET IKKE HER PÅ KANDU

klik på mail > mailadministration >
domænenavn.dk ( ikke noget www)
password ................. det er ikke alle steder du kan ændre password så brug det du fik.

Nu bør du være inde i mailadministration.
brugere > opret bruger ( for neden) >

bruger = dieter ( småbogstaver og ikke æøå)
password = et du finder på
Og så en navn som skal vises = eks. Dieter
tilføj

nu kan det ses under brugere.

Husk der er max 10 mB til hver mailbox

Men den kan videresendes til en google mail som kan gemme dem alle sammen.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 08-03-08 17:23

Hej. jeg kender godt proceduren.

Men når jeg går til E-mail i kontrolboxen, kan jeg ikke komme videre. forstår simpelthen ikke hvordan man sætter en mail-adresse op.

Problemet er at Tele2 er blevet solgt til Cybercity og de skriver
citat
En sidste ting : Såfremt I benytter jer af en Tele2 ejet email, fx: @get2net.dk, @tiscali.dk, @tele2adsl.dk osv., vil disse blive lukket senere i år da Telenor har retten til at videreføre Tele2´s navn betyder det desværre også at de domæner som Tele2 har i Danmark også bliver lukket. Løsningen kan være at købe sit ejet domæne, som kan være firmanavn@firmanavn.dk (såfremt navnet et ledigt naturligvis) se evt. mere på www.domains.dk, eller I kan tage kontakt til et webhotel.

citat slut

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 08-03-08 17:38

Hej Dieter

Du kan roligt sende en mail direkte til supporten hos web10
de er venlige og hjælpsomme
ligger milevidt fra hjælpen hos f.eks. Surftown

Vi har 40 domæner hos den ene
og 10 hos den anden

Sjovt nok
så var/er det også mail hos web10
der har givet os hovedbred

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-08 23:00

Citat
Sjovt nok
så var/er det også mail hos web10
der har givet os hovedbred

Også hos mig, men jeg havde glemt at ændre dns hos gratisdns som peger på mit domæne.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 09-03-08 12:00

Semmer,
kan du ikke huske hvordan du fik styr på det ?