/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista -->
Fra : okaiokai
Vist : 466 gange
20 point
Dato : 07-03-08 21:59

Hey!
Jeg vil gerne skifte fra Vista til XP. Og jeg har en Dell XPS M1330
jeg har sat XP CD'en i, og det hele, men når jeg booter fra CD kommer den frem med en blå skærm, med en fejlmedelse.

HVORFOR?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-08 22:11

Forsøger du at installere XP på den samme partition som Vista ligger på?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-08 01:53

Din computer sikkert leveret med Vista installeret, og uden mulighed for "at gå tilbage til XP" derfor mangler du alle XP drivere, men der er håb for dig, de kan nemlig hentes hos Dell, bundkort drivere skal installeres før Windows XP, de andre kan installere efter behov, det vil sige at når du har kørt Microsoft Update og der stadig er noget som ikke virker, lyd for eksempel, her er et link: http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?os=WW1&osl=DA&catid=-1&impid=1&servicetag=&SystemID=XPS_M1330&hidos=WW1&hidlang=da

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 08-03-08 07:08

Formatere harddisken!

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 08-03-08 07:09
Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 08-03-08 11:39

Ok Tak!

Jeg har reformateret fra vista til vista, og når jeg trykker på genstart opfører den sig mærkeligt. Da den havde slukket og var på vej ind i vista igen, gik den i hak, og der kom en blå skærm frem med en fejlmeddelse. Men når trykker genstart, og trykker på sluk-knappen når den skal starte op igen, så virker det fint.

Den eneste grund til at jevg ville skifte XP, var at se om den også gjorde det i XP

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-08 11:51

Tryk F8 under opstarten så får du mulighed for at reparere Vista, det er en besværlig proces at gå over til XP på en Vista computer, som ikke er forberedt på XP

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 08-03-08 12:12

Der er ikke noget der hedder reperer vista. eller noget i den retning. hvad skal jeg trykke på?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-08 12:27

Jo der en mulighed for at få Vista til at reparere sig selv, gør lige som når du vil starte i fejlsikret tilstand, tryk F8 under starten, tryk mange gange for at ramme det rigtige tidspunkt, så kommer en sort skærm hvor du manøvrerer med piletaster ned til Reparer Vista, blandt de øvrige muligheder er Fejlsikret og Fejlsikret med netværk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-03-08 13:20

Hvis du har en version af Vista som OEM, så har du et problem. Vista kan ikke slettes, den er låst til bundkortet, iflg. Microsoft. Jeg har spurgt dem.

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 08-03-08 19:30

På min er der ikke noget der hedder reparer vista

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 09-03-08 00:53

???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-08 01:29

Start computeren, mens den starter trykker du på F8 tasten, tryk tryk mange gange for at ramme det rigtige tidspunkt, så kommer denne skærm p en Acer med Vista: http://peecee.dk/upload/view/102536 Reparer computeren er allerede markeret og det bare at trykke på Enter tasten, så reparerer Vista sig selv

Kommentar
Fra : okaiokai

Dato : 09-03-08 12:07

Sådan er det ikk på min.
http://rasmusdall.vox.com/library/photo/6a00d41435c4bc685e00f48ce288cf0002.html

Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-08 12:22

desværre er min viden om Vista meget begrænset, har du overvejet at formatere C drevet og begynde med en frisk Vista ? Det er allerede foreslået og måske en mulighed når der er fejl på den du har nu, det vil være lettere at installere din recovery end at få computeren til at fungere med XP, hvad har du af CDer til computeren ? En eller flere CDer eller DVDer, eller kun en skjult recovery partion ?