/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Backup
Fra : JubazKan
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 07-03-08 16:14

Når man bruger sikkerhedskopiering i windows, og man vælger at sikkerhedskopiere alt. Vil det sige at alle programmer som er installeret også bliver gemt, eller er det kun dokumenter filer osv?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 07-03-08 16:20

Nej hvis du vil have en fuld back up, så du kan genskabe computeren med Windows og alle programmer, så skal du bruge et recovery program som for eksempel Norton Ghost

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-08 16:21

Den indbyggede sikkerheds kopiering, kan kopiere mapper og filer og indstillinger i Windows

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-08 16:29

Og her kan hentes en bootCD som indeholder bl.a. Ghost (Gratis)
http://www.blumaise.org/blog/archives/2007/10/download-telecharger-hiren-boot-cd-9-3.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-08 16:37

Godt Eyvind, jeg hentede den selv men kunne ikke huske hvorfra

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 07-03-08 16:56

Hvis du vil have ny viden omkring disse ting, har jeg set et nyt program og beskrivelse i bladet PC-planet februar eller marts udgaven 2008
Den skulle efter beskrivelsen kunne kopiere alt til en anden harddiske, hvorefter man er klar igen.
Det lyder fantastisk i forhold til at skulle installere alle programmer igen.
PS jeg har aldrig prøvet men tænker på at få det gjort.

Mvh Eigil

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-08 18:57

EiHaBr - det er det man gør med Ghost, som ligger Hirens bootCD.
Den store fidus med den bootCD er at der køres live i comp. RAM i en dos-lignende tilstand og er fri for noget batch-kørsel.

Citat
Godt Eyvind, jeg hentede den selv men kunne ikke huske hvorfra

Tip - jeg bruger gmail og sender (hvis jeg husker det) en mail til mig selv med link der skal bruges igen. Nu kan jeg fra alle comp. hente det link.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 07-03-08 19:26

Hej Ejvind.
Jeg forstod JubzKan´s spørgsmål således, at han ville til at lære, at lave backup af alt incl. programmer, så syntes jeg det var meget relevant, at henvise til det sidste nye som jeg har set, der matcher det, der blev spurgt om, og oven i købet i et blad, hvor der gives en lang forklaring.
At der måske findes noget mere smart og videregående er da muligt, hvis man som du måske, er mere vidende om disse ting.

Mvh EiHaBr

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-08 19:30

Ok ok - sorry det var ikke sådan ment.

Godkendelse af svar
Fra : JubazKan

Dato : 15-04-08 12:07

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-08 12:23

Selv tak, fik du kopieret noget ?