/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
intet signal
Fra : bruuno117
Vist : 529 gange
200 point
Dato : 06-03-08 12:37

Jeg sidder her med en 2 år gammel TFT fladskærm, som har irriteret mig lige siden jeg fik den!

Problemet er at når jeg booter windows xp, kan jeg ikke se noget billede på skærmen før windows er fuldt loadet. derfor har jeg ikke mulighed for at gå ind i BIOS hvis det skulle blive nødvendigt!

Indtil nu har jeg løst det prolem ved at sætte mit tv til tv-out på mit grafikkort, for sjovt nok vil den gerne vise opstartem på fjernsynet. Når jeg starte computeren vises billedet på fjernsynet, og når så windows er loadet med grafik drivere og det hele slår billedet over på monitoren.

Nu er problemet så, at for et par dage siden rodede jeg lidt rundt inde i maskinen, da jeg havde nogle problemer med at mine harddiske overophedede, så jeg blev nød til at sprede det hele lidt inde i kabinettet, jeg ved ikke helt hvad er er sket, men det har resultereti at jeg ikke længere kan få tv-out til at virke, så nu er jeg lidt på herrens mark hvis der skulle gå noget galt med windows og jeg bliver nød til at geninstallere eller jeg skal ind og kigge i BIOS!!!

Er der nogen der ved hvorfor min monitor ikke vil vise billede under opstart, og om det evt. kan fixes på nogen måde!?

Her er et link til modelen jeg har

http://www.sourcecome.com.tw/viewitem1.asp?sn=593&quiry=yes

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-08 12:49

Har du tænkt på at din skærm måske skal varmes op inden den virker, og at det måske tager et par minutter inden den er varm.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-08 13:20

Er du sikker på at dit grafikkort er trykket ordentligt ned i slottet. Prøv lige det !

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-03-08 14:17

Ja, nu er det jo en fladskærm, og de skal sjældnet varmes op, så det er jeg ret sikker på.

Jeg er ret sikker på at kortet sidder som det skal, der er en lile sikkerheds clip på bundkortet, som skal clipses på plads efter kortet er trykket ned i agp slottet, så jeg tvivler på at det er det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-03-08 15:21

Citat
Nu er problemet så, at for et par dage siden rodede jeg lidt rundt inde i maskinen, da jeg havde nogle problemer med at mine harddiske overophedede, så jeg blev nød til at sprede det hele lidt inde i kabinettet, jeg ved ikke helt hvad er er sket, men det har resultereti at jeg ikke længere kan få tv-out til at virke,
Derfor mit forslag til at prøve at trykke på kortet for at have vished for at det sidder rigtigt - da de seneste problemer er opstået siden du har været inde i computeren.

Hvis du har mulighed for det - så prøv med et andet grafikkort, kun for at udelukke fejl på dit kort.

Jeg tvivler på at det er skærmen, da den intet har med det at gøre på det du har ændret inde i computeren på det sidste. Måske kablet ?