/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Christian Bauner Politibetjent
Fra : birgittemagnus
Vist : 1044 gange
100 point
Dato : 06-03-08 11:30

Kære Slægtsforskere

Jeg leder efter min farfar. Hans Navn var Christian Bauner og han var politibetjent i København.
Han bliver i 1915 far til min far Niels med Nielsigne Magnussen. Min far er født på Rigshospitalet den 10. juli 1915.

Desværre er min far her ikke mere, han er gået bort i 2003. Men vi er 3 børnebørn, svigerbørn,oldebørn og tipoldebørn, der meget gerne vil kende noget mere til ham og hans slægt.

Håber I kan hjælpe

Mange hilsner

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-03-08 11:34

Begynd med folketællinger på
http://www.arkivalieronline.dk/

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-03-08 11:59

Rigshospitalet Sokkelund København Rigshospitalet 1914 1915

AO opslag 224 nr.827
er det din far niels thorkild magnusen født 10. juli 1915

mor 24 år d.23/91 navnet på moderen er ikke nævnt?
hvor har du faderens navn fra ??

Senta

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 06-03-08 12:56

Ikke fundet i politiet i 1934, måske død eller fraflyttet. Diverse søgninger uden resultat. Navnet Bauner er ret usædvanligt. Kan det være Brauner eller andet lignende. Iøvrigt heller ikke fundet en betjent Brauner eller andre tilsvarende lydende navne i politiet.

Jeg har også eftersøgt på mellemnavne, men heller ikke her fundet noget der ligner.

Årene efter 1891 er meget vanskelige at søge i, men prøv om du kan finde ham i en vejviser, skatteliste eller lignende for at finde flere dat til den videre eftersøgning.

Mange hilsener fra
Ejvind

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-03-08 16:37

Jeg finder Christian Bauner både Tyskland og Sverige, også emigrerede i USA, men ikke i Danmark.

En Erich Bauner dør i Danmark i 1884, måske hans farfar?

Ellers er han næppe født i Danmark?? Svend

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 07-03-08 09:42

Hejsa.
Sidder og kigger FT 1916 igennem. Leder efter familien Badino.
Haløjsa der støder jeg på en familie Bauner, hvor husfaderen er politibetjent.
Mon det kan være dem du søger!
FT 1916 Ny. Kronprinsessegade, København opslag 11 + 12 + 13.
Anders Bauner født, 17. marts 1860 i Odense Amt. Politibetjent
Hustru Ane Kirstine Bauner født, 20. september 1867 i Høje Taastrup
Karen Olga Mia Bauner født, 19. juli 1897 i København
Jørgen Otto Kaj Bauner født 14. november 1900 i København
Alfred Carl Valdemar født 2. februar 1902 i København.
Håber du kan bruge dette.
Hilsen Jytte der sidder på Falster.

Kommentar
Fra : birgittemagnus

Dato : 07-03-08 10:39

Tusind tak for jeres hjælp. Ja min fars fulde navn var: Niels Thorkild Magnussen født den 10.juni 1915 på Rigshospitalet.

Kommentar
Fra : birgittemagnus

Dato : 07-03-08 10:41

Min far har fortalt, at hans far hed Christian Bauner og vi har også et billede af ham.

Skulle være udvandret til Amerika omkring det tidspunkt, hvor min far bliver født.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-03-08 10:54

Måske en storebror til:
>Karen Olga Mia Bauner født, 19. juli 1897 i København?

Tilsyneladende er han ikke blevet gift eller er død i USA som Christian Bauner??
Hvad mon han kan have ændret (amerikaniseret) sit navn til??? Svend

Kommentar
Fra : birgittemagnus

Dato : 07-03-08 11:05

Mange tak Jytte og Svend.

Det lyder spændende, måske kan vi finde efterkommere af hans søskende.