/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kæmpe stor kat!
Fra : kpm10
Vist : 15768 gange
100 point
Dato : 21-02-03 22:29

Hej allesammen!

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få en rigtig kæmpe stor kat, jeg har hørt at man kan få nogle arter der vejer opmog 25kg, er der nogen der ved noget om hvad det er for nogen?

Jeg har selv været inde og kigge lidt på det og fundet bla. Norsk skovkat og Maine Coon, men de bliver ikke tilnærmelses vis så store.....

Håber i kan hjælpe.

kpm10

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-02-03 22:40

kan anbefale tigre og løver og losser og pumaer og jaguarer og pantere og lignende.....

Aner det egentlig ikke, det er en ordenlig krabat du vil have fat i, har du en ekstra hjørnesofa da...*S*

mvh Melander

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 21-02-03 22:44

Jeg tror de to du nævner er de katte (foruden Melanders forslag lol) der bliver størst. Jeg har ikke hørt om nogle der bliver større i hvert fald... så er det da fordi de er fede og ikke store

/dortedyg

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 21-02-03 22:45

Hej kpm10

Hvis det skal være en tamkat, tror jeg nok, at den Norske Skovkat er en af de største, i hvert fald hvis det er en hankat. En af mine venner har sådan en, den er stor og meget, meget flot. (Og sød og venlig - også overfor fremmede)

Men hvis du vil vide mere om katte, skal du kontakte Inges Kattehjem. Dem har jeg jævnligt kontakt med og er med i deres Støtteforening.

Du kan kontakte dem her:

http://www.inges-kattehjem.dk/

Her vil du garanteret få svar på dit spørgsmål.

Med venlig hilsen

Franksp

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 21-02-03 22:49

en norsk skovhan vejer cirka 7 kilo og en maine coon omkring 10 kilo...

Maine Coon bliver flere steder betegnet som den største rene katte race(hvad de så mener med det)......

personlig ville jeg vælge en tiger, de er bare så nuttede...

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 21-02-03 23:53

Mange tak for gode indlæg!

Jeg ved godt at det er et usædvanligt spørgsmål, men man må virklig kunne få en støre kat(altså lige bortset fra tigre osv.) jeg har en ganske almindelig dansk huskat ligenu, og hun vejer omkring 8kg(ja det er stort!) men så må man da virkelig også kunne få en størrere kat, når det er andre racer!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 22-02-03 00:10

kmp10

Prøv nu at kontakt

http://www.inges-kattehjem.dk/

som jeg skrev. Så kan du få et professionelt svar på dit spørgsmål.

Med venlig hilsen og godnat

Franksp

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 22-02-03 09:12

Hvis du skal have en kat i den størrelse, vil det være en der er mega fed, hvilket jeg synes er synd for katten......

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 22-02-03 10:49

maine cone er den største tamkat..

Der er en som er lige så stor, kan ikke huske hvad den kaldes..

Men en norsk skovkat er ikke lige så stor som en maine cone...

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 22-02-03 10:49

I stedet for inges kattehjem, så ville jeg nok vælge JYRAK, jydsk racekatte klub. De ved meget!

Kommentar
Fra : NinaM

Dato : 22-02-03 14:23

Her er et link til en kat der vejer 23 kg...
http://english.pravda.ru/fun/2003/02/19/43511.html

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 22-02-03 14:35

ja men så læs overskriften...

World’s Fattest Cat Lives in Russia

jeg vil fandme kalde det dyremishandling... den er jo FED...

Maine Cone, og Ragdoll, er de største katte (når de altså ikke skal være fede)

Kommentar
Fra : A.Wegge

Dato : 22-02-03 19:24

Udover Maine Coon, kan British shorthair også nævnes. Hankattene har en vægt på 8-9 kg.

Jeg har iøvrigt en fuldstændig normal dansk huskat, der vejer en 7-8 kg, uden at være fed (Inden han kom på landet vejede han 9,5).

Kommentar
Fra : Naomi

Dato : 30-04-03 01:07

vi havde en kat der kom op og vej 13 kilo men det var dovenskab fra hans side og så bliver de tit større (nok mest under maven) når de bliver kastereret!!!

Kommentar
Fra : zuz

Dato : 13-05-03 18:59

Der findes en stor katte race der hedder Serval, har har forsøgt at undersøge om det var lovligt at have sådan en her i danmark, men jeg tvivler.
den er 67-100 cm lang og vejer 9-13 kg. det er lovligt at have den som kæledyr i USA (ja der er så meget der er lovligt i USA hvad det angår dyr, snyd) der får de fjernet kløerne som killinger. De opfører sig som almindelige huskatte, de er bare en del større.

Så hvis du vil have en stor kat, så var det nok en god ide at finde ud af om du kan få tilladelse til at have en Serval.

Link til billed af en serval
http://www.san-marino.k12.ca.us/~smpl/camera/pictures/oz/serval.jpg

håber du kan bruge det til noget.