/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Samsung L760
Fra : nannapige
Vist : 1001 gange
300 point
Dato : 05-03-08 20:42

Hej alle i dejlige mennesker
Jeg har lige erhvervet mig en ny mobil, en Samsung L760. Jeg har bare et problem med sms og T9, for når jeg vil skrive: Hej så skriver den i stedet for Gdj??? Det kan da ikke passe at man skal igennem flere underlige ord for at finde frem til HEJ ! Er der mon en måde hvorpå man kan fjerne uønskede ord i ordbogen? Håber nogen kan hjælpe
Hilsen Nannapigen

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 05-03-08 23:11

Lyder mest som om du ikke har ordbog på, da Gdj jo er de første bogstaver på knapperne....

Kender ikke Samsungs funktioner, men prøv at gå ind og se hvad du kan vælge af ordøger..

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 05-03-08 23:12

Ordbøger..

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-03-08 00:38

Hold * nede for at skifte mellem T9 og manuel indtastning. Vælg derefter mellem de forskellige muligheder på 0

Kommentar
Fra : nannapige

Dato : 06-03-08 07:39

Hej Millister.
det underlige ved det er, at selvom telefonen er sat til T9 vil den stadig skrive gdj i stedet for hej! De fleste andre ord går det fint med, men bare ikke det her ene.... :)
Hav en god dag

Kommentar
Fra : nannapige

Dato : 06-03-08 07:44

Hej kortoververden.
Jeg kan sagtens finde ud af at skifte mellem T9 og manuel stavning, men det hjælper ikke meget, når den også på T9 skriver noget jeg ikke kan bruge som det første valg. Det ville derfor være rart, hvis jeg kunne gå ind og fjerne "ordet" Gdj fra ordbogen, så det ikke bliver skrevet i stedet for hej. Stort set alle andre ord fungerer fint med T9.
Hygge

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-03-08 07:59

Det opstår jo fordi gdj på et eller andet tidspunkt er blevet tilføjet ordbogen, den eneste måde at fjerne det på er ved at lave en komplet software udskiftning

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 06-03-08 17:28

Komplet software udskiftning?

Kan man ikke bare nulstille telefonen..?

Har selv en Sony Ericsson og der kan man nulstille ordbogen..

Har vi ikke nogle Samsung eksperter, der kan sige hvad der er er muligt og hvordan?

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 06-03-08 17:31

Ellers så spørg her: http://mobil-forum.dk/

Kommentar
Fra : nannapige

Dato : 06-03-08 17:53

Hej Millister :)
Jeg tænkte det samme og har nulstillet alle indstillinger, men desværre er problemet det samme derefter, så det kan være jeg bare må leve med at skrive Gdj i stedet for Hej.....på et tidspunkt må folk jo lære hvad jeg mener!

Accepteret svar
Fra : Millister

Modtaget 300 point
Dato : 06-03-08 18:42

Haha:P

Ellers burde "hej" med tiden komme op øverst, hvis du skriver det mange gange.. - Gør det ved Sony Ericsson

Ellers så tjek mit link... De burde kunne ordne det

Kommentar
Fra : nannapige

Dato : 06-03-08 21:35

Jeg går i gang med at skrive hej'er med det samme og ser hvor det fører mig hen...! :)
Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : nannapige

Dato : 06-03-08 21:36

Tak for svaret Millister.