/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
AT BEGÅ SELVMORD?!
Fra : Alfido
Vist : 1082 gange
50 point
Dato : 05-03-08 19:52

Har I nogensinde tænkt på at begå selvmord..? Netop idag fik jeg konstateret en kræftsygdom (Hepatoblastom (en form for leverkræft)).. dvs. at fremover skal til kemoterapi, operation osv. Er det overhovedet værd at leve sådan (måske) resten af sin dage? Og jeg kan jo trodsalt forvente død indenfor en begrænset tid. Også kan jeg simplethen ikke forstå hvorfor mine forældre er så rolig omkring det.. de har slet snakket hverken med mig eller til hinanden.

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 05-03-08 20:01

mit hår.. kommer det til at falde af?! det sagde lægen i hvert fald..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-08 20:02

Ja

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 05-03-08 20:07

hvad med mit ansigt?

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 05-03-08 20:10

kommer I til savne mig.. hvis der nu skulle ske mig noget.?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-08 20:10

Hvad med det ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-08 20:11

Citat
kommer I til savne mig.. hvis der nu skulle ske mig noget.?

Nej - for vi kender dig ikke

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 05-03-08 20:17

Aghr, jo det tror altså.. og jeg tror faktisk I vil tænkte..' Alfido, han var fandme en gutter-mand.. han var en rigtig champ', ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-03-08 20:22

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 05-03-08 20:29

Citat
hvad med mit ansigt?

- ja Alfie, det falder også a', men trøst dig, det er der ingen der lægger mærke til...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-03-08 20:29

Alfido

Hvis du ikke er syg, så synes jeg det er en dårlig form for humor du har.

Den sygdom, som du henviser til, så er det ofte børn, der bliver ramt. Men det er måske din datter, der er syg

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 05-03-08 20:39

Nej, nej og nej..self. joker jeg ikke om det.. Jeg synes bare det er mega mærkeligt, at mine forældre ikke siger så meget (sådan plejer normalt ikke at være). de lader som om alt var normalt?! Er I overhovedet klar over hvor unormal jeg føler mig pt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-03-08 20:43

Dine forældre har det sikkert svært. Hvordan er du selv overfor din datter !!! husker du at tænke på hende !!!

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 05-03-08 20:43

Hey Ans,
du er en dame (måske en mor?).. hvis dit barn fik konstateret en kræftsygdom.. ville du ikke græde og blive super ked af det?

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 60 point
Dato : 05-03-08 20:47

Jeg har haft det tæt på livet.

Det er sgu svært at snakke om kræft for nogen.
Tænk på at deres barn kan dø!!!

Jeg er helt sikker på, at de ikke tager det så roligt som du siger. Kun udadtil.
Forældre skalj o være stærke for vores børn. Sådan er det bare,

Hvis ikke mor og far holder smmen på det hele, hvordan skulle du så finde styrke til at ovevinde sygdommen?

Det bliver en lang og sej kamp.
Men det vigtigste er at tænke positivt. Foretage sig positive ting.
Spise sundt.
Leve regelmæssigt.

Mine børns far var på udflugt med Hospice i måneden op til hans død.
Bl.a. en indkøbstur i tyskland, hvos han sad på en pub med nogle andre fra Hospice.
De orkede ikke at shoppe, men turen var god for dem.

Nu siger jeg ikke at du skal dø, men det er vigtigt at finde de positive ting frem.
Det er jo bevist at jo mere positivt man lever med kræft, jo større er chancen for at overleve.

Hvor fremskreden er din kræft?

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 05-03-08 20:50

Hepatoblastom rammer små børn under 5 års alderen.

Hepatoblastom er den hyppigste levertumor hos børn. Rigshospitalet har landsfunktion med hensyn til kirurgisk behandling af denne lidelse, som varetages i samarbejde mellem onkologiske pædiatere, børnekirurger og leverkirurger

Hepatoblastom er en kræfttype, som opstår i leveren på 1 - 2 yngre børn i Danmark årligt. Svulsten formindskes i reglen under behandling med kemoterapi.

Ovenstående er uddrag fra flere seriøse hjemmesider.

Har du virkelig den sygdom?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-03-08 20:55

Jeg ville være bekymret, hvis det skulle ske for et af mine børn, men du har selv en lille datter, som du er alene med. Hende ville jeg i første omgang tænke på. Kan hun ikke holde modet oppe, så hun ikke mærker noget.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-03-08 20:59

Alfido
Dine forældre er i chok og de klamrer sig til normalitet og stabilitet i deres liv. Derfor ingen reaktion. Giv dem en chance, de mobiliserer al deres styrke for at kunne hjælpe dig. Og så kan de græde når du ikke ser det.

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 05-03-08 21:09

ja, det ved jeg godt.. men beskriver mig selv som barnet.. bare så jeg har en følelse af hvordan hun har det.

Okay, sandheden er at jeg har et barn.
Som 17-årige fik jeg et barn med kæresten (det var ikke forventet).. Barnet har siden fødelsen haft komplikationer, og altså er nu konstateret med Hepatoblastom. Jeg ved virkeligt ikke hvordan skal jeg reagerer, og prøver derfor at undgå hende..

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 05-03-08 21:12

Har holdt det skjult længe, men det vistnok på tide at komme ud med det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-03-08 21:16

Jeg forstår slet ikke dit spørgsmål nu.

Hvem er det du søger "hjælp" til.

Hvis det var min datter, der var syg, så ved jeg godt, hvad jeg ville gøre. Jeg ville være der for hendes skyld.

Men jeg tvivler lidt på dit spørgsmål

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-08 21:34

Sidder her og læser med og ja hva skal man nu tro HMMMMMMMMMMMMMMMMMM

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 05-03-08 21:38

Hun er blevet erklæret for terminalpatient, d. v. s man forventede hendes død indenfor en begrænset tid.. Jeg føler virkelig ikke at jeg har været der for hende- har aldrig hentet hende fra børnhavnen eller smurt madpakke for hende.. hvor er jeg dog en dårlig far! (hvis jeg overhovedet kan tillade mig kalde migselv.. hendes far)..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-03-08 21:39

Er du "dramadronning"? Lad være med at tage gas på os du risikerer at vi blacklister dig.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-03-08 21:40

Du er syg i hovedet, ingen tvivl om det.

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 05-03-08 21:41

hvorfor dog det?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-03-08 21:44

Citat
mit hår.. kommer det til at falde af?! det sagde lægen i hvert fald..

Citat
Nej, nej og nej..self. joker jeg ikke om det.. Jeg synes bare det er mega mærkeligt, at mine forældre ikke siger så meget (sådan plejer normalt ikke at være). de lader som om alt var normalt?! Er I overhovedet klar over hvor unormal jeg føler mig pt.

Citat
ja, det ved jeg godt.. men beskriver mig selv som barnet.. bare så jeg har en følelse af hvordan hun har det.

Citat
Okay, sandheden er at jeg har et barn.
Som 17-årige fik jeg et barn med kæresten (det var ikke forventet).. Barnet har siden fødelsen haft komplikationer, og altså er nu konstateret med Hepatoblastom. Jeg ved virkeligt ikke hvordan skal jeg reagerer, og prøver derfor at undgå hende..

Du lyder altså ærlig talt lidt skitzofren, hvad skal man snart tro på?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-03-08 21:47

Citat
læse med et barn barnpå skødet
Fra : Alfido Vist : 136 gange
26 point
Dato : 28-02-08 22:57

--------------------------------------------------------------------------------

Det at jeg har en datter og er alene med hende gør mig lidt usikker på om jeg nu kan klare det,
Skal man usikker ens muligheder for klare sit studie fuldt ud, hvis man har et barn ved siden af (f.eks. hvis læser jura som er en af de studier der kræver meget)

http://www.kandu.dk/Spg117806.aspx

Citat
har aldrig hentet hende fra børnhavnen eller smurt madpakke for hende

Det er vel derfor hun i dag har det så dårligt ..... en syg måde at sætte sig selv i centrum på

Kommentar
Fra : Alfido

Dato : 05-03-08 21:57

Jeg er da ikke specielt mærkelig.. eller er jeg?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-03-08 22:03

Citat
Jeg er da ikke specielt mærkelig.. eller er jeg?

Jo det er du da i sandhed og du nyder åbenbart den store opmærksomhed du får her i KANDU, du må have et trist og indholdsløst liv - lidt synd for dig.
Kom nu ud af hulen og se lidt på det dejlige solskin der er ind imellem i disse dage og få dig et liv...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-03-08 22:04

Først siger du at det er dig der har kræft.så er det pludseligt din datter der har kræft, fordi en her inde siger at det kun er børn der får den sygdom. Jeg tror du trænger behandling, for du må være syg i hovedet.
alimak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 07:11

Citat
Det at jeg har en datter og er alene med hende gør mig lidt usikker på om jeg nu kan klare det,
Skal man usikker ens muligheder for klare sit studie fuldt ud, hvis man har et barn ved siden af (f.eks. hvis læser jura som er en af de studier der kræver meget)

http://www.kandu.dk/Spg117806.aspx

D. 28 feb. 2008..... altså for 7 dage siden. vidste du ikke at din påståede datter havde kræft. Der er jo ingen grund til at undersøge om du kan læse jura, når dit barn er afgået ved døden, hvilket du jo forventer iflg. dit første indlæg
Citat
Og jeg kan jo trodsalt forvente død indenfor en begrænset tid.

Du går i 3 g nu og forventer at blive færdig i år. Det vil sige i juni 2008 og jurastudiet starter først i sept 2008, altså om ½ år, hvis du altså bliver optaget. Så slap du bare af Alfido, din datter er forlængst smuttet og begravet inden da.

Det er jo skide fint... så lider hun ikke, og allervigtigst.....du skal ikke spekulere på, om du evt. skal finde et andet studium, hvor man kan have noget på skødet, mens man læser. LOOOL

Sååå cher up bassemand.... Det er snart overstået, så du kan få noget ro i sjælen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 09:48

KODICIL (tillæg til testamente lool)

Jeg glemte at sige, at hvis det er dig som har børnekræft, så gælder det samme som jeg skrev ovenfor

Citat
Sååå cher up bassemand.... Det er snart overstået, så du kan få noget ro i sjælen

Og jeg tænkte osse, at det måske var spild af god kvalitetstid, at tage den skide studentereksamen, HF eller HTX eller hvad du nu læser.... og endda med mat / fys på A-niveau., hvis det er dig selv som er syg. Der hvor du skal hen, kan man alligevel ikke læse jura,

Og forresten....din meget dramatiske overskrit: AT BEGÅ SELVMORD kan du godt glemme alt om. Jeg kender dig ganske vist kun fra Kandu, men det er nok til at fortælle mig, at det har du slet ikke nosser til. Så du må pænt vente til ham med leen skal høste.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-03-08 09:59

Nosser til at begå selvmord?

Det er vist det modsatte.

Selvmord er efter min mening udvejen for dem, der ikke magter at se verden i øjnene, af den ene eller anden grund.

Dem der skal have nosserne er de efterladte, der står med spørgsmålene:
Kunne vi have gjort noget?
Hvad gjorde vi forkert?
Hvorfor opdagede vi ikke hvor det bar henad?

Selvmord er kujonernes udvej.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 10:01

Surt show at være en nøsseløs kujon. Så er der slet ingen muligheder for at snyde i køen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 10:03

Misforstå mig ikke jeb3.
Under "normale" omstændigheder tager jeg selvmord og forsøg på samme meget alvorligt

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-03-08 10:13

Tja.. hvis ikke man kan lave lidt sjov med det alvorlige er livet for trist.
Der er sgu så meget trist i verden.

Optimister lever 3 år længere...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 10:17

Altså jeb..... jeg troede du forstod ironi og sarkasme. Det eneste alvorlige i denne tråd er da Alfidos sygdom "Mytomani". Men det dør man normalt ikke af

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 06-03-08 10:39

Jeg kan da godt lide at du har humor nok til at sætte et spørgsmål om humor under "anden fritid"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 11:11

Det viser da bare hvor seriøs Alfido er.

Man begår sgu da ikke selvmord i arbejdstiden. Sådan noget henlægges til fritiden. Man skal jo ikke have løn for det

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 14:26

Muhammedved hvor Alfido med leveren blev af?? Han dingler måske allerede???

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-03-08 19:20

He he. fedt klumme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 19:40

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-08 19:41

Er der ved at komme "lidt" meget provo i dig - klumme.... ???

Syntes du skifter logo hver anden dag...

Er du blevet RADIKAL....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 19:44

hehehehe Nøøø det er lidt lyststyret, og så forvirrer det jo landsbytossen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 19:46

Og så skal jeg lige vise at jeg er modig. Jeg har osse ham ætter Muhammed på indersiden af mit lokum LOOL

Så den hedder AAQAALLLLLLLAAAAHHHHHHAQBARRRRRRRRR...... PLUMP HEHEHEHE

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 19:46

ÆTTER = FÆTTER

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-08 19:59

Pas nu på den ikke sprænger medens du sidder der......

Det sviner

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 20:16

LOOOOL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-08 20:26

Mest LLLL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 21:00

hehehe din skælm

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 21:01

Hvor pokker blir den hårdt ramte kræftpatient dog af??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-03-08 21:15

Han får ikke mails når spørgsmålet er lukket

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 21:20

Næææ det gør han vel ikke, men tror du han kan holde snuden væk, med dette meget interessante spørgsmål han stillede.

Citat
Og jeg kan jo trodsalt forvente død indenfor en begrænset tid.

Det er måske allerede slut... en eller anden klovn... sikkrt sunowich, har stået på hans respiratorslange... Shit happens, men så døde han da ikke af kræft. Det er da altid noget, i denne svære tid

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-08 22:10

Har nogle set Borderline-klumme ? Han er stukket af fra tvangsindlæggelse.Kontakt straks http://www.netpsykiater.dk/Htmsgd/borderline.htm
Og du vil have gjort samfundet en tjeneste Nå må videre ud og lede

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 22:39

Bette mand Bean. Kan du ikke selv finde ud af at skifte grammofonpladen, så få et barn til at hjælpe dig. Det er temmelig ensformigt at høre på, når du kører i samme rille hele tiden. Men du ved...Den som ingen pære har....han ævler LOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-08 23:12

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-08 23:13

Ja det fremgår tydeligt og prøv at læse om din egen sygdom det passer jo bedre og bedre for hver dag klokkehat

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-03-08 23:16

Jeg vil da ikke risikere at du ikke kan finde ud af det. Og i øvrigt læser jeg ikke det bavl, som du har fået nogen til at stave for dig, så du kunne slå op i leksikonet..... du ved...... Den som ingen pære har....han ævler

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-05-08 21:33

Alfido!!! Du er en Champ.
Hey hvis du er ked af du har kraft så skal du da ned på istedgade og se nogen narkomaner det ligger og dør på åben gange og neger ludere der er blevet solgt af deres egen mor også læs en avis og gik noget tekst tv og internet og se hvordan folk bliver behandlet som varm tynd lort og mennesker der bliver bortført af cia til tortur i et andet land fordi de kendte en der kendte en der engang havde gået i skole med en der hed muhammed-tha-bomb ja så kommer cia lige og borfører ham og hans børn står nede i børnehaven og kan ikke forstår hvor far bliver af og han dukker ikke op de næste par år.
Så der jøderne jeg ved ik om du kan huske dem, der jo ik så mange tilbage af dem her i landet, ja de blev sku lige hentet og gasset fordi de sku jo spare på kuglerne og det var jo trosalt jøder ik.
Ja så der perker kvinderne så bliver dræbt for at gifte sig med en som familien ikke kan li. BANG så du død søster. tak skal du ha.

Så ja det skide syndt du har lorte kraft men hele verdenen er skide ligeglad med dig fordi sådan er verden, den går vidrere vi skal alle dø så lad vær med og piv og kom ud og knep nogen tøser eller hvad du har lyst til at lave.

Men hey du er og bliver en Champ Alfido