/ Forside/ Interesser / Fritid / Dykning / Spørgsmål
10  TIMO_J 140
Morild!
Fra : jpet5354
Vist : 397 gange
200 point
Dato : 21-02-03 21:00

Kan der være Morild på alle årstider? Vedlæg argumentation, evt. link til en forklaring..

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 21-02-03 23:25

Her skulle der være svar på dine spørgsmål:
http://www.roning.dk/dffr/udvalg/mtu/natur/spoerg.html

MVH Bente

Kommentar
Fra : TIMO_J

Dato : 09-10-03 01:10

Noctiluca er dinoflagelater og hoveddelen af dem er bioluminerende, de producere små lysglimt når de stimuleres af vandbevægelse. Faktisk kan man obsevere røde, pink eller grønne og blå bælter af Noctilucae ( Alt efter art ) - dette lys skulle angiveligt være et forsvarsmekanisme mod predatorer. Princippet skulle være at når predatoren spiser dinoen så bliver den også selvlysende og derved et nemt bytte for andre predatorer. De er ikke ret mobile i vandsøjlen og kan derfor udfældes på en halokline eller blive presset op i overfladen hvis vandet er salint nok til at bærer dem.. er det for fersk vil de synke ud.. ( Eller dø, kan ikke huske hvor deres grænse går )

Mvh..