/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Adresse på COM og EU domæner
Fra : Leo.pedersen
Vist : 520 gange
500 point
Dato : 05-03-08 17:04

Hej

Jeg ejer en del .DK domæner samt 3 .COM og 2 .EU domæner.

Jeg er flyttet, og er nu i tvivl om jeg har fået rettet adresser alle steder.

Har tjekket mine .DK domæner på www.dk-hostmaster.dk.

Har ledt efter et sted hvor jeg kan tjekke .COM og .EU, og fandt bl.a. http://hvis.net/ men der kan jeg ikke tjekke .EU og jeg kan åbenbart heller ikke tjekke .COM, hvis der er ÆØÅ i domænenavnet, og jeg har et enkelt .COM med et Ø i.

Er der nogen som har et godt sted hvor man kan tjekke .EU samt .COM (med Ø i domænet)?

Gerne et (flere) "officielt" sted i lighed med dk-hostmaster.

Venlig hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk
www.fidus.dk

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-03-08 18:28

Er det ikke sådan at EU og COM domæners afgifter betales via webhotellerne. Jeg ville stille mit spørgsmål der. Bare en ide.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 05-03-08 19:00

god reklame

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 05-03-08 21:10

Hej bentjuul

Det er da muligt at jeg kan spørge mit hotel - men vil egentlig gerne vide hvor man selv kan se det.

Der må da være lignende foreninger som dk-hostmaster for de andre "endelser".

Hvis ikke, så må jeg jo prøve at stille spørgsmålet til min udbyder, min erfaring med dem er dog at de er noget sløve, bruger dem kun fordi de er billige, og det faktisk virker.

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 21-03-08 08:58

Hej

Nu har jeg ved at søge mere fundet følgende side:

http://www.networksolutions.com/whois/index.jsp

hvor jeg kan spørge på .com adresser, og få oplysninger.

mangler stadig et sted hvor jeg kan finde oplysninger om .eu domæner.

Nogle som har et godt forslag?

Venlig hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-08 09:05

Fra et tidligere spørgsmål her på kandu, måske du kan bruge det??

Først denne
www.myip.dk

så ned og skrive hostnavnet i 3. rude - altså hjemmesiden.xx

så skriver du ipadressen i rude 2

Nu får du at vide hvor din hjemmeside ligger

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 21-03-08 09:05

Også fra et tidligere spørgsmål

Til en anden gang ,
http://www.dnsstuff.com/
og
http://www.eurid.eu/en/general/
og
http://www.networksorcery.com/

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 21-03-08 09:34

Hej Nordsted

tak for www.eurid.eu det virker fint, dog lidt tungt at arbejde med - men det er jo også EU.

Så nu har jeg tjek på .com og .eu, dog mangler jeg stadig et sted som kan tjekke et .com domæne hvor der indgår et "ø".

jeg har www.erhvervsbogføring.com og det virker sådan set fint nok, men har opdaget at et af mine andre .com domæner stadig står med gammel adresse, så vil også gerne tjekke det med "ø".

Venlig hilsen

Leo Lund

P.s. lige for at fjerne tvivl, med adresse mener jeg fysisk postadresse, ikke IP adresse eller web hotel adresse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-08 09:41

Citat
P.s. lige for at fjerne tvivl, med adresse mener jeg fysisk postadresse, ikke IP adresse eller web hotel adresse.

Hvis jeg ellers forstår det korrekt, vil du vide om du har fået flyttet din alm. postadresse??

Det kan du spørge om på folkeregisteret

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 21-03-08 10:12

hej

så har jeg ikke formuleret mig præcist.

det jeg vil tjekke, det er om min postadresse på domænet ændret.

Venlig hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 25-03-08 14:28

Hej

Jeg har nu af omveje fået følgende link:

http://jth.net/domchange

hvor jeg kan se alle COM domæner, også dem med ÆØÅ, samt kan jeg på den side ændre adressen.

I ovenstående er der et godt link, det er:

http://www.eurid.eu/

Hvor jeg kan se data på alle EU domæner, men jeg kan ikke ændre adressen, og den er desværre forældet på begge mine 2 EU domæner.

Nogen som ved hvordan jeg ændre adressen?

Venlig hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-03-08 14:49

Kunne du ikke prøve at maile til dem og stille spørgsmålet ?

E-mail os (på hvilket som helst EU sprog) info@eurid.eu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-03-08 14:57

bentjuuls' ide lyder da fornuftig.. Jeg kan desværre ikke hjælpe yderligere

Godkendelse af svar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 25-03-08 15:21

Tak for svaret Nordsted1.

Fandt ud af at EU domæner også kan ændres på samme side som COM ændres, så nu er mit problem løst.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-03-08 15:23

Det var godt, og selv tak