/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
hent fil fra videokamera
Fra : angelic
Vist : 760 gange
100 point
Dato : 05-03-08 10:22

Hej.
Jeg har et panasonic SDR h250, og kan slet ikke finde ud af at få filerne ind i movie maker.Når jeg trykker hent fra videienhed, siger der: der blev ikke registreret videoenhed.
Kameraet er tændt, usb kabel tilsluttet og jeg har trykket på pc connect på selve kameraet. Når jeg trykker Pc connect siger computeren DING, og åbner HDD_camera (E:) hvor filerne så kan ses. Der står de er i en MOI eller MOD fil (tror det er her problemet er?)
Hver gang jeg vil importere fra mappen som er flyttet til computeren, er mapperne tomme.

Jeg kan godt kopiere fra (E:) til computeren men når jeg så åbner i medie player siger den den ikke kan åbne filen, men at jeg kan fortsætte, når jeg fortsætter afspiller den videoen uden lyd.

Jeg vil gerne at jeg kan redigere mine film i movie maker hvad er det lige der går galt? HJÆLP HJÆLP HJÆLP

med venlig hilsen Angelic

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-08 10:24

Du skal nok konverterer filerne til et andet format

Kommentar
Fra : angelic

Dato : 05-03-08 10:25

Hvordan gør jeg så det?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-08 10:27
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-03-08 10:43
Kommentar
Fra : angelic

Dato : 05-03-08 11:02

tak, men kunne nu godt bruge en udførlig maual til dette konverterings halløj, synes godt nok det er lidt svært... men prøver lige igen!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-03-08 11:25

Movimaker er formentlig kun til firewire og digital videobånd.

Når du bruge USB til en harddiskoptager skal du bruge den metode og det program , som brugsanvisningen anbefaler.
Harddiskfilerne er jo nødvendigvis af en anden art.
du er selv ude om besværet , når du køber sådan noget.

Jeh ville aldrig købe et kamera med harddisk.
En diskfejl et sted undervejs, og du risikerer, slet ikke at kunne læse noget som helst.
bånd er at foretrække både med hensyn til sårbarhed og spillelængde.

Kommentar
Fra : angelic

Dato : 05-03-08 11:31

ja det er så en gave jeg har fået... mit problem er at der ikke er nogen manual ,eller noget forslag til at konvertere filerne... Jeg er ret lost og har lovet at lave en Cd til weekenden:(

det jeg gerne vil have hjælp til nu (tror jeg) er hvordan jeg bruger konverterings forslagene så filerne bliver fra MOD/MOI til AVI

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-08 12:40

Hej

Manual til SDRH250E er her:
http://peecee.dk/upload/view/101832

Ellers kan du søge på:
http://www.panasonic.co.uk/customer-Support/download-centre.asp

Håber du kan bruge dette.
Du skal have Adobe Reader for at se manualen.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-03-08 12:48

Kan du afspille filmen fra kameraet, direkte over i et TV apperat?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-08 13:25

Her er lidt om konvertering af .MOD filer

How do I convert MOD files
http://forums.cnet.com/5208-7594_102-0.html?forumID=59&threadID=145687&messageID=1630841

I Post 7 er et link til en converter

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-08 15:08

Hej igen

Har kigget lidt på det der converter program, tror egentlig bare at det omdøber *.MOD til *.MPG, så det kan du jo prøve om det kan lade sig gøre.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-03-08 19:29

Der burde ikke være noget problem med at bruge .mod filer direkte i moviemaker, jeg gør det selv fra mit JVC video kamera. Man skal bare fortælle movemaker at det er *.mod filer den skal vise når man importerer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-03-08 11:06

Når der ikke er manual og cd med er det formentlig tyvekoster.
Aflever det til rette ejermand eller politiet.
Lad være med at belemre kandu med den slags.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-08 16:39

> transor
Citat
Når der ikke er manual og cd med er det formentlig tyvekoster.
Aflever det til rette ejermand eller politiet.
Lad være med at belemre kandu med den slags.

Hva fanden er det for noget pis at komme med, man kan da godt ha' fået et kamera uden manual og software uden at det behøver at være tyvekoster.
Jeg har f.eks. fået et af en kollega, og det er uden manual og software, og det er IKKE tyvekoster.

Så jeg syntes du skulle ta' og klappe i.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : angelic

Dato : 06-03-08 16:47

hold da helt op, hvor er folk dog fremme i skoene her på kandu, det var slet ikke ligesom de andre gange jeg har brugt det... troede kandu var for at folk hjalp hinanden?????

Først så spørger jeg altså bare om hjælp fordi jeg ikke er totalt computer geni. Jeg har fået kameraet i julegave af min kæreste, det er købt i bingo foto og der var manual og flere software programmer med! nu er der bare gået et par måned fra jul og har ingen ide om hvor det er og om vi stadig har det.
Jeg vil påstå at jeg normalt har teknisk snilde og troede bare det var ligesom som de filmklip jeg har taget på ixus kamera ect, derfor er manualen ikke gemt i et høj bevogtet pengeskab!!!!!!!

Jeg er desværre ikke blevet meget klogere af denne tråd, fordi jeg ved ikke engang ved hvordan jeg konvertere filerne, troede jeg havde gjort det, men så var de ikke gemt alligvel og det tog en krig!

Så hvis der er nogen der kan hjælpe sådan helt konkret ville jeg blive rigtig glad...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-08 17:02

Hej angelic

Ja undskyld det lille vredesudbrud, men syn's da det var noget mærkligt noget at skrive.

Du skriver
Citat
Kameraet er tændt, usb kabel tilsluttet og jeg har trykket på pc connect på selve kameraet.
Når jeg trykker Pc connect siger computeren DING, og åbner HDD_camera (E:) hvor filerne så kan ses.
Der står de er i en MOI eller MOD fil (tror det er her problemet er?)

Hvis du nu markerer en af de *.mod filer, højreklikker og vælger "Kopier" og så vælger du C: drevet og højreklikker og "Sæt ind", omdøb så filen så den hedder ***.mpg og prøv så om du kan afspille den.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 06-03-08 19:43

Du beder bare moviemaker om at afspille dem, det bør virke uden problemer og uden at du behøver at installere nogen andre programmer og uden at omdøbe dem.

Kommentar
Fra : angelic

Dato : 07-03-08 14:28

som sagt siger movie maker at den ikke kan afspille filerne og når jeg åbner mappen direkte fra movie maker, er de tomme, som om den slags filer slet ikke kan læste fra MM.. jeg har også prøvet at trække dem direkte til MM...

nogen af jer skriver at man kan fortælle movie makker det er em *mod fil hvor gør man det?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-03-08 19:45

Jeg tror at de mener at filen skal omdøbes du slætter evt bare endelsen feks wmv til mod

Prøv lige at hente denne afspiller der vist også kan lave om på filtyper http://www.pcworld.dk/download/56/1434

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 07-03-08 20:03

Du vælger bare "Importer medie elementer" og skifter til mappen med filerne.
Så skriver du *.mod ud for "Filnavn:" og trykker én gang på enter.
Så viser den alle .mod filerne som du så kan vælge.

Og nej, der er stadig ingen grund til at omdøbe eller konvertere.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 01:41

Har du fået styr på dine filer ???