/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
hvorfor kan mine 2 ud af 3 pc`
Fra : gozimza
Vist : 424 gange
200 point
Dato : 04-03-08 20:03

Hej, vi har 3 computere sat til samme router, men det er kun de to af dem der se hinanden og sende filer til hindanden....hvad kan dette skyldes???

Håber i kan komme med et hurtigt svar----

Hilsen Mikkel/Bo og Malene

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 04-03-08 20:27

...måske det vil hjælpe hvis du oplyser lidt mere:

Operativsystemer, IP adresser, subnet, DHCP ja eller nej, router-type osv....

Installeret software på maskinerne, og eventuelle adgangsrestriktioner.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 04-03-08 21:08

Der står lidt om netværk her, måske noget i kan bruge.

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-03-08 13:22

Prøv at guiden Installer et hjemme- eller mindre kontor netværk en gang mere, natværket SKAL hedde det samme på alle tre computer, de tre computere skal have forskellige navne, er der stadig problemer så kontroller at dele mappen er sat til deling, Denne computer - drev C - Documents and Settings, højre klik på All Users og klik på Egenskaber og på fanebladet Deling, hvis ikke der er markering i Del denne mappe på netværket, så sæt markering og klik Anvend og OK, måske en ide at undersøge om deling er sat rigtig før du kører guiden igen