/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Holde rkk. sammen i Excel 2007
Fra : Brassovitski
Vist : 591 gange
200 point
Dato : 03-03-08 11:34

Halløjsa
Kna det lade søg gøre at koble 2 rækker sammen, så de altid er samlet, også selv om arket sorteres så rækkerne normalt vil ligge langt fra hinanden?
Jeg har prøvet med 'Grupper' uden held.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-08 14:17

En nem måde
brug en kolonne mere og tast 1 ud for hver af de to rækker der skal hænge sammen.
Marker alle kolonner
sorter efter kolonne
først den med de 2 ettaller
og så selve kolonne sorteringsvalget

Nu vil de to først stå der og så de andre.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-08 14:29

din metode
Du kan godt grupere.
Marker cellerne som skal hænge sammen
data > grupper og disp > grupper > ok til rækker
gruppen vises ude til venstre
marker kolonnerne > sorter
vælg kolonne
nu hænger de grupperede rækker stadig sammen dog måske byttet om

men der kommer nogle underlige pile ??????????

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-03-08 15:39

Hej Eyvind
Jeg har som tidligere skrevet prøvet med grupper men det virker ikke.
Jeg får kun pile/streger ude i venstre margen, og de er til henholdsvis at skjule/vise rækkerne.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-03-08 18:11

Det kan man ikke.... excel er et regneark - ikke en tekstbehandler

...eller dvs. det kan man muligvis godt - men så er det noget der skal programmeres på en eller anden vis via VBA.... - og sorteringen må da kun foretages via VBA....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-08 18:36

Jeg har lige prøvet:
B.........C

3   sammen
7   sammen

markere disse 4 celler:
3   sammen
7   sammen
data > gruppér og... > gruppér > ok til rækker

Til venstre for rækkenummeret klik (-)
Nu er række 5 og 6 "usynlig"
marker kolonne B og C
> data > sortér > kolonne B (alle markerede kolonner følger med)

klik på + i venstre side

3   sammen
7   sammen

Og læg mærke til sorteringen.
Række 5 og 6 blev stående og de andre blev sorteret.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-03-08 18:44

Ja.....men skal "3" og "3 sammen" ikke sorteres så de kommer efter hinanden?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-08 18:55

Ja ja - men det var da tæt på ikke...........................

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-08 19:17

Men skal den sorteres efte 3 ellr 7.............................

Jeg har prøvet at gruppere een række - men det hjælper heller ikke.

Man kan da sætte de to poster i samme række oven på hinanden med fælles sorteringsdata
A....B

...sammen
4 sammen

Men hvad skal sorteres og alligevel hænge sammen.............