/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Drivhus og plantebord
Fra : sødprinsesse
Vist : 5177 gange
200 point
Dato : 03-03-08 11:19

Hej

Er der mon nogle her inde, som har en idé til hvordan man laver sit eget lille mini driv hus... altså bare sådan et til frø..... gider ikke de micro nogle man kan købe til flere hundrede kroner......

Og så ønsker jeg mig også et slags havebord, som jeg kan bruge til at plante på, have mine krydderureter til at stå i sollys på osv............ men gider ikke og give det helt vilde, for jeg bor kun midlertidigt hvor jeg bor nu..... men vil jo gerne have noget ud af sommeren alligevel

Nogle der har nogle gode ideer?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-03-08 11:25

Køb nogle stænger fx på en planteskole, og bøj dem. Læg bobleplast over bøjlerne. Have/plantebord. Billigst til det brug med et lille bord fra en "genbrugs".

Go' fornøjlese!

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 03-03-08 11:28

Hejsa... dem ide med stængerne der.......... lyder interessant............... men øøh kan ikke helt se det for mig?
...................Hvordan kommer jeg så ind med hænderne og vander? Hvordan sætter jeg det ordentligt fast?...... lidt nærmere beskrivelse ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-03-08 11:30

Til dit bord var mit bud:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9668&n=10&KundeID=
og dettte til frøformering. Det er ikke stort, men til frøformering stort nok, - og så er det billigt.:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/25699600?ddkey=ProductDisplay

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-03-08 11:33

Til frøformering er det rigeligt at have flamingobakker til at stå i vindueskarmen, og for at holde på fugten, at anbringe et stykke plastic over.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-03-08 11:37

Hvis du er en handywoman kan du selv lave en drivbænk
Citat
Hvordan bygger jeg en drivbænk?
Vækstsæsonen udvides betydeligt med en drivbænk, og udbyttet bliver større. Samtidig kan man dyrke planter i drivbænken, som ellers ikke ville klare sig på friland. Drivbænken er et billigt alternativ til et drivhus, og den kræver meget mindre plads i haven. Fornøjelsen er dog lige så stor, og det er ikke særligt tidskrævende eller vanskeligt at bygge en drivbænk.

se udførlig beskrivelse her http://www.ask-alex.dk/748_Hvordan_bygger_jeg_en_drivbaenk.html

med hensyn til bordet ville jeg kigge på loppemarkeder eller den blå avis.

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 03-03-08 11:40

http://www.jemogfix.dk/

klik på kampagneavis ude til venstre.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-03-08 11:44

En anden model drivbænk - gør det selv
http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=11117

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-08 11:55

Er det bare sådan en lille mistbænk, hvor du vil have at frøene spirer og så plante dem ud når de er 5-10 cm. høje, ja så spis nogle flødeboller og gem den klare plastik bakke de var i, den er særdeles velegnet, fyld underdelen med såjord, så frøene og stil bakken i vindues karmen, metoden bruges her i huset til blandt andet tomater, agurker og andre planter der skal ud i drivhuset til sommer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-08 12:13

Nemlig o.v.n den løsning bruger vi også her... jeg ta'r slæwet med at spise flødebollerne,

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 03-03-08 12:51

Tusind tak for en masse fede ideer...... !!!
Det satte skub i kreativiteten

Kigger lige det hele igennem igen, når jeg kommer hjem!

Super tak!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-03-08 12:57

God fornøjelse med plante børnehaven

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-03-08 12:59

Skal det være lidt større end flødebollemodellen?

find en kasseret vindueskarm. med glas i. Hæv den lidt eventuelt med mursten-nogle stykker lægter eller tømmer. måske lidt højere i nordsiden end i syd.

Måske naboen har nogle stående fra sidsr han han skiftede vinduer. eller spørg hos en tømrer. Ellers skal han betale for at komme af med det på lodsen

Kommentar
Fra : Mette_Dyhr

Dato : 03-03-08 13:24

Her er osse et plantebord, som gør det nemt når potterne skal vandes - men det dur ikke rigtigt til at arbejde på. Slå op på side 27 og se nederst til venstre.

http://www.superbrugsen.dk/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iMappeID=386&sSideNavn=Ugens+tilbud

P.S. det ku' da osse se sødt ud med både planter og nogle bloklys eller en hurricane.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-03-08 16:34

Kan du ikke finde et f.eks gammelt tv bord med hjul? Så kan du skrue hjulene af og sætte dem under bordbenene. Så kan du køre bordet lige hen hvor du vil.