/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
USB ALL-IN-1 LINK
Fra : Højris
Vist : 2365 gange
100 point
Dato : 02-03-08 23:23

Jeg har været ude og investere i en Sandberg USB ALL-IN-1 Hard Disk Link.
Når jeg tilslutter den, kvitere computeren med at den er opdaget, men ellers sker der intet,
Altså lige bortset fra at den vil finde driver,men det kan den så lige ikke.
Er det fordig at vista endnu en gang viser sig at være (........ .. .. . . ...) noget opreklameret lort
eller. Har jeg en reel mulighed for at få det til at funke. SPRUTTE og VÆSE
Mvh Højris.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 02-03-08 23:58

kender den ikke lige har du et link ?
hvad står der i manualen om vista ?

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 03-03-08 00:04

hvis det er denne her http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-43
så er det bare at sætte det til så skal det virke, jeg har noget lignende
og det virker uden problemer ( untagen hvis harddisken er jumpet som CabelSelect )

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 03-03-08 00:08

jeg fant lige en dansk manual

1. Introduktion
Med Sandberg USB All-In-1 Hard Disk Link (Herefter kaldet ”adapteren”) kan du tilslutte en hvilken som helst harddisk til USB, så du får adgang til dine data med det samme. En langt hurtigere og nemmere løsning end at skulle installere
harddisken inde i din computer, uanset om du vil genbruge din gamle harddisk, eller tilslutte din nye harddisk nemt og enkelt.
Systemkrav:
• Pentium PC eller kompatibel
• Initialisert/partisioneret harddisk eller CD-stasjon
• En ledig USB port
2. Tilslutning af harddisk
2.1 SATA harddisk
1. Tilslut harddisken til SATA-porten på adapteren via det medfølgende kabel.
2. Tilslut det medfølgende strømadapterekabel
til harddisken og tilslut derefter strømforsyningen til en stikkontakt.
3. Tænd strømforsyningen via kontakten på dennes kabel.
4. Tilslut adapterens sorte USB-stik til computerens
USB port.
2.2 IDE harddisk 3.5”
1. Indstil harddisken til ”Master” (Se mere om dette i dokumentationen der medfølger
harddisken eller på producentens hjemmeside).
2. Tilslut harddisken til den store IDE-port på adapteren og tilslut derefter strømforsyningen.
3. Tilslut strømforsyningen til en stikkontakt.
4. Tænd strømforsyningen via kontakten på dennes kabel.
5. Tilslut adapterens sorte USB-stik til computerens
USB port.
2.3 IDE harddisk 2.5”
1. Tilslut harddisken til den lille IDE-port på adapteren.
2. Tilslut adapterens sorte og røde USB-stik til computerens USB porte.
Bemærk: Ikke alle computere leverer strøm
nok på USB-portene til at kunne køre disken.
I så fald bør den medfølgende strømforsyning bruges:
3. Tilslut det medfølgende strømadapterekabel
til det røde USB-stik og tilslut derefter strømforsyningen.
4. Tænd strømforsyningen via kontakten på dennes kabel.

3. Installation af adapteren
1. Start Windows.
2. Tilslut adapteren (se afsnit 2).
3. Windows installerer automatisk driverne til adapteren.
Adapteren er nu installeret og klar til brug.
4. Brug af adapteren
Når adapteren er tilsluttet, vil et nyt drev blive oprettet på computeren. Dette drev kan bruges som ethvert andet drev på computeren.
Ønskes en oversigt over computerens forskellige
drev, kan denne findes under ”Denne computer/Computer”.
5. Problemløsning
Windows finder adapteren, men intet nyt drev optræder.
• Check at den tilsluttede harddisk er initialiseret/
partitioneret. Se mere om dette i dokumentationen der medfølger harddisken eller på producentens hjemmeside.
• Check at den medfølgende strømforsyning er tilsluttet korrekt, og at den er tændt
(se afsnit 2).
Hvis du får behov for yderligere hjælp eller vejledning i forbindelse med dit Sandberg produkt,
kan du se detaljer herom på næstsidste side i denne brugsanvisning.
God fornøjelse med din Sandberg USB All-In-1 Hard Disk Link.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-08 10:46

Fejlmulighed:
Harddisk er ikke master (De små 2,5" er som regel altid master)
Strømforsyning er ikke sat til efter at USB er tilsluttet.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 20-03-08 22:45

Ja Ja det er godt nusser den brugsanvisning fulgte med, og jeg brugte da også den mulighed at kontakte deres hot, men efter et par minutter fik jeg at hvide ( byt byt ) ja det gjorde jeg så, men i butikken afprøvede han den i et par forskellige maskiner xp / vista, tænk sig det billige skrammel til under 200 kr.- fandenedme om det ikke virkede ????? . Ok hvad gør jeg så nu, det er så mit eget regnedyr der ikke virker. ? Alle andre USB tilslutninger virker da helt OK.
What next.
Højris

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-08 23:04

Tilsluttes efter at comp er startet.
Harddisken skal sættes som masterog forsynes med strøm.
den skal kunne ses i > h-klik på denne comp. > administrer > diskhåndtering

Hvad viser den der.