/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Erfaringer med hund i fly??
Fra : Nefertari
Vist : 2740 gange
200 point
Dato : 02-03-08 12:41

Er der nogen der har erfaringer med at have hund med i fly?

Jeg har undersøgt, at jeg gerne må have hende med som 'håndbagage', da det er en lille hund. Det skal være en egnet transport kasse - jeg har både en af de hårde med gitter og en blød, lukket taske som hun også kan se ud af, da der er net for. Da hun elsker den bløde taske, vil jeg hellere transportere hende i den - men må jeg det?

Er der nogen erfaringer med hvordan de reagerer på at flyve? Jeg tænker lidt på, at det må trykke i ørerne osv? Det skal siges at hun ELSKER at køre i bil, bus og tog....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-03-08 12:44

Hej med dig.
Der er forskellige regler på området. Du skal kontakte det flyselskab du skal med, så får du oplyst nøjagtigt hvad du skal forholde dig til. God tur. V.H. pia

Kommentar
Fra : Nefertari

Dato : 02-03-08 12:50

Ja - mht. til tasken. Det bliver nok mest airberlin og sterling jeg kommer til at flyve med.

Men er også mest interesseret i, hvordan hunde reagerer...Jeg kender en der transporterer hendes hund i fly og siger det ikke er noget problem... andre der har samme erfaring - eller hvad man kan gøre for at det bliver mere behageligt for hunden.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 02-03-08 13:02

Jammen det kommer jo helt an på om din hund er nervøst anlagt. Snak med din dyrlæge. Vores venner fik noget beroligende til deres hund. Det var første gang den skulle flyve så da vidste naturligvis ikke hvordan den ville reagere. Men det gik over alt forventning. Du kan jo ha det med som backup for en sikkerheds skyld og gi den det hvis behovet opstår.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-03-08 13:10

Hvis du skal flyve med Sterling, så kan du læse om reglerne her

http://www.sterling.dk/da/_faq_group_?subject=Dyr

Jeg har tidligere haft en hund med i fly, men den var for stor til at kunne komme med som håndbage. Hvordan den reagerede på selve flyveturen, det ved jeg så ikke, men det var en glad hund, der blev lukket ud af buret

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-03-08 13:12

ups .... håndbagage

Kommentar
Fra : lillian

Dato : 02-03-08 13:14

Hej
Min lille pudel og jeg har flere gange taget turen til Finland
Hun er en sød lille hund ------- jeg startede med at sætte hunde i tasken
og gå frem og tilbage i stuen senere på gaden og i byen.........
God tur
Lillian

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-03-08 13:19

Og her er betingelserne for at have hund med, hvis det er airberlin, du skal flyve med

http://www.airberlin.com/site/sboden.php?LANG=dk#661

Kommentar
Fra : Nefertari

Dato : 05-03-08 20:22

Tak for svarene indtil videre - lader den lige stå et stykke tid! Flere erfaringer med hund på fly???

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 23-03-08 19:09

Den bløde taske er nem og god at have hunden i på flyet. Få noteret på billetten, at du har tilladelse til at medbringe hund som håndbagage. Jeg har kun oplevet, at hunden har taget det meget roligt, men de er jo forskellige. Samtidig synes jeg kabinepersonalet er behjælpelig med vand og ekstra plads.
Tilgengæld har jeg oplevet problemer i forbindelse med boarding og hundens deltagelse.

mvh
qfha

Godkendelse af svar
Fra : Nefertari

Dato : 10-04-08 19:32

Tak for svaret piaskov.