/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
SMS Spam DKlån.dk
Fra : HenrikBo
Vist : 809 gange
100 point
Dato : 02-03-08 12:17

Jeg har fået 2 stk. SMS uden jeg har givet tilladelse til det. nr, 1 DKlån.dk de er meget anonyme, og jeg kan ikke se hvem der ejer denne site. Den ande hedder lotto23.dk .
Hvad kan man gøre ved det, jeg kunne godt tænke mig at få den stoppet, true dem med en sag eller sådan noget. Vi I noget om dette ?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-03-08 12:28

Du kan indberette dem til:
dansk@spamklage.dk

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 02-03-08 13:34

dklån.dk fundet på http://www.dk-hostmaster.dk/ lotto23.dk finder den ikke noget om.

Citat
DK Whois database
DK Whois databasen stilles til rådighed af DK Hostmaster A/S, udelukkende for at assistere brugerne i at finde informationer der vedrører domæner. DK Hostmaster A/S kan ikke garantere for nøjagtigheden af disse oplysninger og DK Hostmaster A/S forbeholder sig retten til, ved misbrug, at spærre for adgang til data.

Domænenavn: dklån.dk
DNS: xn--dkln-soa.dk
Registreret: 2007-10-30
Status: Aktivt

Registrant:

Bruger-id: CFSA21-DK
Navn: Come&Stay Facility Service A/S
Adresse: Lindevej 65
Postnu. & by: 5250 Odense SOe
Land: Danmark
Telefon: +45 70 26 00 06

Fuldmægtig:

Bruger-id: CFSA22-DK
Navn: Come&Stay Facility Service A/S
Att.: Domain Administrator
Adresse: Lindevej 65
Postnu. & by: 5250 Odense SOe
Land: Danmark
Telefon: +45 70 26 00 06

Navneservere:

ns1.ascio.net AT4886-DK
ns2.ascio.net AT4886-DK
ns3.ascio.net AT4886-DK

Tilbage

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-03-08 14:08

Jeg mener at LOTTO 23 er 2 danskere som på nuværende er bosat i Dubai, og driver et svindlerfirma derfra. TV har besøgt dem, men de ville ikke udtale sig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-03-08 15:13

Jeg har fået følgende

Hej. Du er medlem af Lotto24 sms tjeneste. Vi starter snart med at sende dig SMS tilbud. Du kan altid afmelde ved at sende LOTSTOP til 1231

Jeg har ikke fået afmeldt mig/ men jeg har fadme heller ikke tilmeldt mig??

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 02-03-08 15:16

Nåå det er lotto24.dk

Han er her... også med http://www.dk-hostmaster.dk/

Citat
DK Whois database
DK Whois databasen stilles til rådighed af DK Hostmaster A/S, udelukkende for at assistere brugerne i at finde informationer der vedrører domæner. DK Hostmaster A/S kan ikke garantere for nøjagtigheden af disse oplysninger og DK Hostmaster A/S forbeholder sig retten til, ved misbrug, at spærre for adgang til data.

Domænenavn: lotto24.dk
DNS: lotto24.dk
Registreret: 2000-04-18
Status: Aktivt

Registrant:

Bruger-id: LA1912-DK
Navn: Lotto24.dk ApS
Adresse: Vesterbro 56 1 th
Postnu. & by: 9000 Aalborg
Land: Danmark
Telefon: +45 70 23 24 65

Fuldmægtig:

Bruger-id: MPV3-DK
Navn: Lotto24.dk ApS
Att.: Mads Peter Veiby
Adresse: Vesterbro 56
Adresse: 1 TH
Postnu. & by: 9000 Aalborg
Land: Danmark
Telefon: +45 70 23 24 65

Navneservere:

ns.domainteam.dk SNHA4-DK
ns2.domainteam.dk SNHA4-DK

Tilbage

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 02-03-08 21:31

flot - kan man ikke bare politianmelde dem ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-03-08 21:44

Jeg ved det ikke, men jeg blev temmelig forbavset og sur over den sms, men fortæl mig hvad du finder ud af, så vil jeg gøre det samme

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 02-03-08 22:23

Jeg prøver sådan, ved jo slet ikke om det er forbudt ?

Til Lott024 info@lotto24.dk

Jeg har modtaget en SMS fra jer på nummeret 23635674.

Umiddelbart har jeg ikke bedt om at blive kontaktet - må derfor betragte dette som spam.

Jeg vil gerne have en skriftlig dokumentation på at I har retten til at sende reklame til min mobil, det kunne være noget jeg har tilmeldt mig uden min viden.

I modsatfald vil jeg bringe sagen videre - da det ikke bør ende sådan at vores mobiltelefoner skal blive lige så fyldt med spam som email er blevet.

Forventer dette inden en uge.

Henrik Jensen
Akademivej 9 2 tv
2800 Lyngby

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 02-03-08 22:31

Har også klaget til dansk@spamklage.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-03-08 22:35

Det kan da ikke være mere forbudt, end at de også sender til dig???

Vil du ikke nok vende tilbage hertil, og fortælle hvad de svarer dig??

Bortset fra det, .. har du tænkt over at du lægger dit tlf.nr og navn og adr. frem til offentlig skue, her på kandu? og at du kan findes via Google

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-03-08 22:49

Den der dansk.... skriver jeg til med det samme, tak for den

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 02-03-08 22:58

JA det er da rigtigt, UPS, nå men sket er sket, slette det kan jeg vil ikke ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-03-08 23:11

Du kan skrive til til kandu og fortælle, at du er kommet til at lave en brøler, nogle gange lykkedes det at få indlæg slettet, jeg har fået slettet to.

Jeg har skrevet til dansk@spamklage.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-08 00:03

spam skal meldes - ikke besvares da man så viser man er aktiv- uanset hvor det kommer fra og hvor det lander !

Send snail-mail eller ring og få en bekræftigelse retur - de ved ude mærket godt at de overtræder loven !!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-08 12:42

Idag har jeg fået tre nye spam sms'er

Det eneste udsædvanlige jeg har brugt min tlf til, er at jeg var med til at stemme i x-factor i fredags, hva med dig??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-08 13:42

Nu har jeg afmeldt mig via sms til Lotto24, og ringet til en af de andre jeg fik spam fra idag, jeg har så lige fået en tak for afmeldelse, og det må være fra den jeg ringede op til, for fra Lotto24 fik jeg et robotsvar fra.

Men altså den jeg fik lige nu, hvor jeg havde ringet op, (og indtalt besked)der står følgende

Mange tak for din besked. Du er nu fjernet fra vores lister, kontakt evt. 4533770135 for yderligereinfo mvh Unwire ApS

Ehm .... jeg har ikke fået sms fra Unwire ApS, men det er måske dem der står for al spammen??, de skrev jo fjernet fra vores LISTER!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-08 14:18

prøv at google unwire aps - s å får nogen travlt

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 03-03-08 14:50

gad vide om de tjener penge på de SMSer der sendes til dem når man afmelder - sku ikke undre mig ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-08 14:52

forskellen på spam på pc og mobil er lig nul - klart der er penge for dem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-08 15:04

På min den ene sms, stod der det koster kr. 20, mere kunne jeg ikke se i displayet, så ville jeg jo se egenskaber for at tjekke tlf. nummeret, -- så ringede den fadme op--- det samme gentog sig ved næste tlf. nummer

Nu har jeg ringet til TDC, de har blokeret min tlf. så jeg ikke kan modtage sms, hvor der er en ekstra tarif på..

TDC sagde at det godt kunne være fordi, jeg havde været med til at stemme i x-factor, den eneste gang jeg overhovedet prøver andet end sms til unger/forældre og venner, typisk

Nå men nu vil jeg håbe det hjælper

HenrikBo, havde du også TDC har du været med til at stemme i x-factor???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-08 15:04

Citat
imagine.unwireXML

Det er ikke altid lige nemt at administrere mobile content på en WAP portal eller et website. Derfor er der mange der vælger at få leveret indholdet af trediepart.

Unwire er en af de største leverandører af mobile content på det skandinaviske marked og med imagine.unwireXML er det pludselig blevet meget nemmere at vise indhold fra unwire på dit WAP eller Web site.

imagine.unwireXML opsættes nemt med dit kundenummer samt dine varekategorier, og herefter vil imagine.cms i realtime læse de XML filer unwire leverer med indhold. Nemt og hurtigt.

nånånå og hvem har undersøgt hvad filan der lægges ind ?

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 03-03-08 21:53

Yesssss TC fucking C + Xfactor - hvad skal vi gøre ved de skiderikker ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-08 21:57

Ja jeg ringede jo til TDC, men vi burde vel også gøre noget ved x-factor??

Jeg er spændt på at se min næste tlf. regning, for jeg tror jeg er bliver bonnet for kr. 40 på de to af numrene, hvor jeg trykkede for at komme til detaljer, men den gik direkte til opringning

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-08 21:59

Jeg ringede som sagt også til et nummer 39202066, hvor der var tlf. svarer, lidt efter fik jeg en sms, hvor jeg fik af vide at jeg var slettet af deres lister

Prøv engang at ringe til det tlf nr og hør hvad de kan sige til dig... på tlf svarern sagde jeg mit mobil nr og at jeg ikke ville have spam

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-08 22:20

http://www.kandu.dk/Tip16745.aspx

der kan skrives meget om gemius der efterhånden er over alt - bloker for skidtet på computeren !!!

hvordan man så end slipper af med dem på en mobil må jeg blive svar skyldig i - men wap mobiler er i fare - så tag jeres forbehold

firewall og antivirus er forlængst blevet en nødvendihed på avancerede mobil telefoner desværre

http://www.dr.dk/DR1/xfactor/Om+X+Factor/ gemius lægger deres trackingcookies ind her - og jeg er meget sikker på de er i samarbejde med langt flere end man orker at finde ud af

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-08 22:21

ps det er absolut ikke kun hos tdc - det er hos stort set alle store medier i dk !!!