/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Tweak af modem.
Fra : brotherbrown
Vist : 509 gange
20 point
Dato : 30-09-01 00:22

Jeg har hørt fra en datanørd i min bekendtskabskreds at det er muligt at tweake sit modem (56k), så den vil kunne downloade hurtigere, dvs. med flere bytes i sekundet... Kan det passe, og i givet fald hvilket program skal man bruge og hvordan skal det bruges? Respekt til kandu?dk

Venlig hilsen BB

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-01 02:28

"brotherbrown" <brotherbrown.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ALrt7.1671$Ay.253761@news010.worldonline.dk...
> Jeg har hørt fra en datanørd i min bekendtskabskreds at det er muligt at
> tweake sit modem (56k), så den vil kunne downloade hurtigere, dvs. med
> flere bytes i sekundet... Kan det passe, og i givet fald hvilket program
> skal man bruge og hvordan skal det bruges? Respekt til kandu?dk

Medmindre du kender en 2001-udgave af Troldmanden fra Oz, som er villig til
at afsløre den hemmelige trylleformular, der skal siges for fysisk at tune
et modem, tror jeg du skal droppe den idé.

Den eneste måde du fysisk kan "tweake" dit modem, er ved at sørge for en god
forbindelse mellem telefonstik og modem. Desuden kan du sørge for at du, når
du downloader, udnytter den etablerede forbindelse optimalt. Dette kan du
ved at bruge eksempelvis freeware-programmet "Download Accelrator", som ved
hjælp af flere simultane forbindelser til samme fil, giver dig en lidt
hurtigere download. Til gengæld suges bundbredden til download alene, og det
er således ikke nemt at surfe mens du downloader.

Du finder den nyeste version af "Download-Accelrator" på
http://tucows.worldonline.dk/preview/193995.html

mvh
Peter

Accepteret svar
Fra : BASSES

Modtaget 20 point
Dato : 02-10-01 00:40

Peter har helt ret,-fysisk kan det ikke lade sig gøre. Men du skal dog huske at hente de sidste nye Drivere til dit Modem. Nu skriver du ikke hvilken model du kører med,- men du skal sørge for at det kører med V90. Du kan være heldig at en sådan Opgradering giver større hastighed.

Et lille udsnit :
K56-initialiseringsstrenge:
Man kan risikere at komme ud for at ens modem kører for hurtigt i forhold til hvad den analoge telefonlinje kan klare. Dette vil resultere i at modemet undervejs genforhandler hastighed. I de 10-15 sekunder, genforhandlingen finder sted, kan der ikke overføres andet data på linjen. Dette vil føles som huller i datastrømmen. Senere vil man så kunne risikere at modemet igen kører op i hastighed, for igen at løbe ind i problemer... For at afhjælpe problemet, kan man låse modemet til en lavere maksimum-hastighed, så den ikke kører hurtigere end telefonnettet kan klare. De kommandoer varierer alt efter om man kører k56flex eller v.90. Det gøres ved at tilføje til init-strengen: +MS=protokol,1,mininum,maksimum,1,0
protokol erstattes med 56 for k56flex, og 12 for v.90

minimum og maksimum erstattes med den ønskede minimums- og maksimumshastigheden. Minimumshastigheden kan uden problemer sættes til 32000, og man vil næsten i alle tilfælde være sikret en stabil forbindelse ved at erstatte maksimumshastigheden

Hilsen
BASSES