/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvordan Old Settings til ny PC
Fra : svendgiversen
Vist : 628 gange
118 point
Dato : 01-03-08 09:27

Efter anbefaling her i kandu, har jeg fået ny PC, og det meste virker upåklageligt;
noget bedre end forventet, noget giver overgangs problemer:

Der var ikke CD med XP med, som o.v.n. skrev at jeg har krav på,
men jeg blev bedt om at brænde 2 Recovery CD, mon så ikke softwaren er kopiret her?

Selv om der kun stod Works i specifikationen var hele Office 2007 pakken med,
men selv om jeg har installeret printer kan jeg ikke printe fra eksempelvis word?
Hvor finder jeg printeren i Word 2007??

Fra min gamle PC i tidligere spørgsmål:
>Jeg har avast virus beskyttelse og Thunderbird spam filter…

Der fulgte 60 dages Norton med så det kan jeg vel lige så godt starte med?
Og Thunderbird må jeg vel kunne hente fra nettet, Hvor??
Og så kommer det svære, kan jeg få de gamle spam døbte udbydere med fra gammel PC???

Hvordan får jeg bedst mine gamle favorites over, helst ikke alle kopieret men kun udvalgte?
Tilsvarende for Email adresser??

Jeg har tænkt at hente udvalgte sub folders via memmory stick, er der lettere metoder.
Ud over at flytte hardiskene over eller anskaffe router???
(den store gamle Compaq skal snart ud, og min kone gider ikke have egen net adgang).

Flere gamle købte CD programmer kan ikke indlæses; Oxford Dictionary, Lademanns Leksikon etc.
Er der forskelligt Cd format eller er det fordi de er installeret 1 gang?

Svend hvis første supporter, min datalog nevø Anders, er udstationeret i Kina for tiden…

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 128 point
Dato : 01-03-08 09:33

Det er ikke et krav at programmer skal være med påen cd. men ligger så på en skjult partition på disken. Og ja du skal bare brænde det ud på cder så er det hele der som recovery.

Office 2007 er med som demo, sådan plejer det at være. Norton er gratis med som du siger i 60 dage og du kan da sagtens starte med den. Når så den slutter med at være gratis, fjerne du den med Norton Removal Utility, som kan hentes inde fra deres hjemmeside. Gør endelig det med det samme så er du klar. Hent også det program du vil bruge til sikkerhed senere inden du fjerner Norton.

Printeren findes oppe aller øverst i venstre hjørne ved Office knappen. Basre klik på ikonet. (den ledte jeg også efter)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-03-08 09:38

De programmer, du ikke kan få til at køre, er vel blot fordi de ikke kan køre under Vista.

Word (2007) udskriver til den printer, du har valgt som standard, og den finder du under printere i kontrolpanelet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-03-08 09:38

Dine favoritter ligger jo i C:\Ducuments and Settings\dit navn\Foretrukne. Bare gem hele mappen og den er til brug.

Dine E-mail adresser kan du eksportere i Outlook Express via Filer - Importer/Exporter og gemme den på disken et sted. Efterfølgende importerer du dem igen så er de der alle igen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-03-08 09:40

Og de favoritter du ikke ønsker kan du jo bare slette.

Fin ide med at bruge en memory stick til at flytte filer med.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-03-08 09:43

Et lille fif.

Når du vil gemme i Office 2007, gør du det ved at klikke på samme Officeknap. Første gang du gemmer et eller andet så sig Gem Som så kommer der en menu frem, hvor du kan gemme som 2007 eller i et ældre format. Vælg endelig det ældre format da dine filer ellers ikke kan læses af folk der ikke har 2007. Offi 2007 har nemlig lavet et nyt filformat.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-03-08 09:58

Foreløbig tak,
og Bille1948 jeg har XP ikke Vista...

Efter mange gode kandu råd, Svend

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-03-08 10:13

(men jeg blev bedt om at brænde 2 Recovery CD, mon så ikke softwaren er kopiret her?)
Hmm, tja, det kommer da an på hvilket program de er brændt med, for "normal" recovery cd der følger med en computer, er jo selvudpakkende/kørende, og kører jo ligesom en windows installations cd, UDEN at der ligger et program på computeren, der forstår hvad der skal udføres.

(Hvor finder jeg printeren i Word 2007??)
Hvis du ikke kan bruge words filer/udskriv, er printeren i XP ikke ordentlig installeret, det kan være driver, eller andre problemer. Men generelt med USB-printere, installeres driveren først, derefter tilsluttes og tændes den. Hvis det gøres omvendt, skynder windows sig at bruge en enhedsdriver, og det er ikke så godt som at have producentens driver.
Men er du kommet til at få windows egen driver ind, så gå i enhedshåndtering og fjern printerens driver, genstart og se om den så ikke installerer den rigtige printerdriver. Ellers kontrolpanelet/printere og fax, og højreklik på printeren, og vælg egenskaber, porte, for at se porten er angivet rigtigt.
I Microsoft Windows XP
Klik på Start, og klik derefter på Printere og faxenheder.
Klik på Tilføj en printer under Printeropgaver.

http://support.microsoft.com/kb/314085/

(Der fulgte 60 dages Norton med så det kan jeg vel lige så godt starte med? )
Nææ, væk med den, kan tit give problemer med fjernelse af Norton når den først er installeret.
Jeg bruger Avast, eller AVG, og som spywareprogram, Ad-adware, eller superantispyware, alle kan hentes og bruges gratis.
Som e-mail renser, er den lovpriste gratis spamfighter uovertruffet.

(Hvordan får jeg bedst mine gamle favorites over, helst ikke alle kopieret men kun udvalgte?
Tilsvarende for Email adresser??)
Du åbner din gl. computers e-mailprogram og i filer exporter, exporterer du ud på en memmory stick. Åbner den nyes e-mailprogram og importerer fra memmory stick (Det er formodentlig outlook express på begge maskiner)
Ligeledes flytter du alle favoritter i internet explorer, og må slette dem du ikke bruger ovre på den nye, manuelt.
Oxford Dictionary, Lademanns Leksikon, osv, skulle da gerne kunne installeres igen på den nye, hvis du bruger CDèrne, er de da registreret over nettet hos Lademann osv. ? Det er vel ikke fordi der mangler nogle programmer på den nye compter som programmerne bruger: Quicktime, flash osv
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-08 10:35

Jeg vil også sige ud med Norton...................

Hent avast og læg den i en mappe.
Hent lige en nøgle til avast med det samme.
Hent uninstall hos Norton.
Tag internettet fra.
Afinstaller Norton.
Genstart
installer Avast og ja til at scanne din comp efter genstart.
genstart
tilslut internettet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-03-08 10:38

Nøjagtigt sådan som jeg foreslog og som også andre er inde på.

Mon vi kender hinanden holdninger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-08 10:43

Og når du arbejder i works kan du også gemme som og vælge en office udgave.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-03-08 10:47

Har nu printet efter Fiala' s anvisning,

også tak til Bille, Palle og Eyvind,
(alle er vist stort set enige om avast i stedet for Norton).

Skal lige have den gamle PC op at køre igen, Svend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-08 11:02

Noget jeg IKKE helt forstår....

Du siger NY PC
Ingen recovery men en recovery til at brænde ud.... (det er helt normalt)

SIKKER på det er XP ??????

Det er MEGET få komputere der idag sælges med XP preinstalleret

Så dine recovery (hvis de er Vista) hjælper dig ikke meget hvis du selv har installeret XP....

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 01-03-08 11:38

Hvis du kører XP, hvorfor bruger du så ikke dens overførsel af filer og indstillinger ?

Start > Alle programmer > Tilbehør > Systemværktøjer > Guiden overførsel af filer og indstillinger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-08 12:34

Korrekt WinXPeter som jeg rullede ned i svarene, undrede det også mig at det ikke var foreslået, Refi vi fandt netop en XP computer i svendgiversens spørgsmål var et krav at det skulle være med XP, svendgiversen du behøver ikke køre uninstall på Norton den er ikke installeret (men vil gerne) og du bør brænde de to recovery diske, er du ellers nogenlunde tilfreds med madkineriet ? Det håber jeg ellers får jeg sikkert ørerne i maskinen efter at jeg kraftig anbefalede netop den computer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-08 12:42

Ja nu er jeg så ikke lige medlem af "inderkredsen" der ved HVAD der er købt - derfor undrede det mig....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-08 12:43

Citat
Flere gamle købte CD programmer kan ikke indlæses

Så lyder det jo SÆRLIG besynderligt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-03-08 12:46

Nej refi, jeg har ikke selv installeret XP,
o.v.n. fandt denne her model HP DX 2300 til under 4.500 krfor mig,
og ja o.v.n. den virker fint og ingen reklamationer (endnu).

Det med XP overførsel af filer forstår jeg ikke, WinXPeter og andre?
jeg har to adskildte PC en gammel og en ny, og intet lokal netværk....

Jeg prøver at overføre via memmory stick, Svend

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 01-03-08 12:52

Citat
Det med XP overførsel af filer forstår jeg ikke, WinXPeter og andre?
jeg har to adskildte PC en gammel og en ny, og intet lokal netværk....

Du kan også vælge at gemme overførslen som fil, hvor du vil

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-08 12:56

Du finder Guiden Overførsel af filer og indstillinger, ved at klikke på Start - Alle programmer - Tilbehør - Systemværktøjer, den guider dig gennem kopieringen, først fra den gamle computer, du skal så vælge (sætte prik i)Dette er den gamle computer jeg vil flytte indstillinger fra, næste billede giver dig mulighed for at vælge din menory stik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-08 13:00

Citat
Klik på Start , peg på Programmer, peg på Tilbehør, peg på Systemværktøjer, og klik derefter på Guiden Overførsel af filer og indstillinger, hvis du vil åbne guiden Overførsel af filer og indstillinger.
Klik på Relaterede emner, hvis du vil have yderligere oplysninger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-08 13:02

Nå ja...

2 gange fremmer forståelsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-03-08 14:18

Så fik jeg opdateret favorites og Email adresser, tak til alle...

Nu mangler jeg kun mit Thunderbird spam filter? men fra Palle:
>Som e-mail renser, er den lovpriste gratis spamfighter uovertruffet.

Er dette bedre end Mozilla Thunderbird som min datalog nevø anbefalede og installerede?

Programmet skal udvælge og parkere spam mails, som jeg selv ser og sletter de fleste (relevante)
Og det gør Thunderbird, Svend

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-08 14:25

Kør du bare videre med Thunderbird, den er god nok til selv at filtrere, du behøver selvstændige spamfiltre

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-08 19:54

Tak for svaret Fijala.