/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lan password på del dokumenter
Fra : Douink
Vist : 508 gange
50 point
Dato : 01-03-08 05:04

Hej

Jeg har WinXP på 2 computer
De er begge med SP2 og alle update fra MS

Når jeg laver en dele mappe på begge computer virker kun den ene som den skal.
Fra computer 1 til computer 2 på LAN kan jeg fint gå ind og hente filer fra den mappe jeg har valgt at dele.
Men fra computer 2 til computer 1 bliver jeg pludseligt spurgt efter en password. Jeg har gjort 100% det samme på begge maskiner. og jeg har ikke krævet password under fildeling.

Når jeg ikke har intatste nogle password under mappedeling. hvordan skal jeg så vide hvilken password computer 1 pludselig kræver.

Er der nogle der kender det problem, kan det være en update fra MS. Jeg har aldrig før haft problemer med at dele filer på LAN.

Vil blive glad hvis en kender løsningen. (og løsningen er ikke password under mappedeling! for den er 100% deaktiveret)

Evt hvor finder jeg den password eller hvor deaktivere jeg password?

MVH

Douink

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-03-08 07:17

lyder godt nok mystusk hvis dine indstillionger er nøjagtig de samme mht. mappeindstillinger

Hvad med dine sikkerheds indstillinger til lokalt netværk. Det er vel ikke sådan at de er meget højere på den ene end på den anden

Hvis du køre IE 7 kan du tjekke i Funktioner - Internetindstillinger - Sikkerhed og der kan du selv justere niveauet.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 01-03-08 10:16

Hej

Har du kørt guiden hjemmenetværk?
så burde det virke.

Hvo'n gik det egentlig med Cab filerne
http://www.kandu.dk/Spg115306.aspx

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-08 11:23

Er du administrator på begge comp.
Er der en hånd under delefilerne.

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 03-03-08 02:12

Tak for svaret Klaudi.

Havde glemt at kører gruden på den ene... 1000 tak for tippet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-08 09:52

Det var så lidt

mvh klaudi