/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
TV programoversigt flere uger
Fra : Eyvind
Vist : 3433 gange
100 point
Dato : 29-02-08 15:05

Jeg er så heldig at have fået tilranet mig en harddisk optager som kan optage langt ud i fremtiden.
Men konens ugebladsprogramoversigt gælder kun en uge

Findes der en laaaaaaaaaaaang oversigt over TV programmer.

Accepteret svar
Fra : gril

Modtaget 110 point
Dato : 29-02-08 15:38

www.ontv.dk kan du se 41 dag frem...

jeg tror ikke man kan se længer frem en 14 dage da programmer ikke er fastsat

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-02-08 16:03

Gril - den ser da meget godt ud, men jeg vil lige se om der er nogen som ser længere frem.
Jeg har jo lige overbevist min kone om den store fordel ved en harddiskoptager.
Så hvis jeg alligevel ikke kan optage et par uger frem, så kommer jeg måske til at deltage i en af mordseriene.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-02-08 16:12

...Det er ligesom med vejrudsigterne... De bliver mere usikre jo længere frem man forsøger at spå..

På min HD kan man indstille til at optage hver dag på samme tid, hvis det er serier, man vil optage... Eller en gang om ugen.. --Men man skal alligevel holde øje med programmerne, for der kan altså godt blive flyttet lidt på tiderne fra uge til uge..

Jegvedikkerigtighvad... ... Øh.. mordserierne... -er det slemt? Du kan jo alligevel ikke sidde og se indholdet af harddisken samtidig med at din kone ser det HUN vil se...
Eller er konen voldelig...?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-02-08 16:25

Det er konens mordserier............og det er hvis de udebliver, at jeg måske bliver en del af seriene.
"Ægteman fra Smørum forsvundet - sidst set under en motoriseret plæneklipper"

Det er fordi vi er begyndt at rejse i 3 uger af gangen. Men ellers må vi jo belemre vore naboer og børn, så de kan optage for os.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-02-08 16:37

Hvis bare de er på samme tid hver gang, så er der nok ikke noget problem. Så indkoder du bare "hver mandag kl 22.30 til 23.30" eller hvornår det nu er..

Du kan jo holde øje med om de er blevet sendt på samme tid hver uge.. Kik i gamle programmer.

Ellers har du et problem.

---Men det er da ikke noget problem at finde programmerne for de næste 3 uger...

---Bare lige husk, at det jo osse skal ses..
Det kan blive træls, --og svært at finde rundt i, hvis I rejser tit.
Min HD skriver ikke navn på udsendelserne af sig selv. KUN klokkeslet og dato. Ikke engang fra hvilken kanal...
Det kan meget nemt blive noget rod, hvis man ikke får set den ene stime udsendelser inden man rejser igen..

Den med plæneklipperen klarer du ved at gøre hele projektet SÅ indviklet og uforståeligt, så konen ikke kan selv... Så er hun nødt til at bevare dig...

Kommentar
Fra : lham

Dato : 29-02-08 16:43

ontv.dk kendte jeg ikke
-fint med den lange tidshorisont, men der mangler showviev koder som feks hos "se og hør" s tv guide på netttet-
Er der nogen der kender kender sådan en lang guide med showviev koder ? Kan man forøvrigt få en optagemaskine som selv retter optagetidspunkter ind hvis feks et program lige flyttes 3 dage i forhold til det man programerede ind ?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-08 16:44

Du kan jo også tilslutte en endnu større harddisk og så optage hele molevitten og så sætte hende til selv at finde ud af hvad hun vil se og så kan du frit sidde ved denne skærm uden at blive forstyrret i utide

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-02-08 17:05

Tak Birgitta - du er min "garden engel" (må det vel hedde)
Nu var min kone ellers lige ved at lære det.

Iham - det er jo idéen med showview koder.
Ellers kan man benytte VPC/PDC sammen med optagetidspunktet. (der er fejl på DR i øjeblikket)
men om det holder skandsen et par dage ved jeg ikke.

Sunowitch - du er et uopdaget geni...................altså uopdaget.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-02-08 17:14

Eywind du har chancen nu.................................altså chansen

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-02-08 19:15

http://www.dr.dk/tjenester/programoversigten/w3c/epg.asp
jeg plejer at bruge denne, men den er jo ikke længere frem

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 29-02-08 19:40

Tak for svaret gril.
Det er da i det mindste rart at kunne gå 14 dage frem..............
Ære være TV serierne.

Ps. Nu ved jeg hvorfor der er så mange folk på TV kanalerne.
Halvdelen planlægger og den anden halvdel bytter rundt.