/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Deling af STOR avi-fil
Fra : CLAN
Vist : 917 gange
120 point
Dato : 21-02-03 12:36

Hejsa,

Er der noget "derude" som kan dele AVI-filer på 8.5GB ? AVIChop kan ikke tygge en så stor fil.
Årsagen til dette er at jeg har indspillet en video med vores datter med Pinnacle PCTV Rave og gemt denne indspilning som AVI-fil, den fylder som sagt 8.5GB og det er lidt mere end Nero kan "knuse" når der skal laves en video-CD. Nero "komprimere" det ned til 1582MB. Derfor bliver jeg nød til at kunne dele original filen i to, da jeg kun kan brænde max. 700MB.

Andre kloge og bevingede ord er velkommen da alt det men ovenstående er "nyt land" for mig.

Hygge... og fortsat god dag/weekend til alle

Søren

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-02-03 12:46

Hej Søren!

Prøv at se her: http://www.download.dk/index.asp?Kat=multimedie&SubKat=billedbehandling

der finder du mange programmer der kan hjælpe dig!

Flere af programmerne kan du gratis prøve og nogle er gratis.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-02-03 13:12

Hej Bjarne,

100-tak for rådet.

Right... 'den ku' jeg selv hitte ud af - it's a Jungle out there (AltaVista, Lycos, Tucows, C/net) 'U' name it.

Jeg er ude efter et program navn, helst et som ikke kan adskille en rumfærge. Bare et lille bitte et som koldt og kynisk kan klippe min STORE sil ned i mindre stykker. Noget hen a'la AviChop men som kan dele i mere end 1999MB.

Hygge..

Søren
marquardsen@email.dk

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-02-03 13:17

Hej igen Søren!

Sådan et kender jeg desværre ikke; har selv et brugbart købeprogram, men kan også meget andet.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-02-03 13:34

Hej igen Søren!

Her er lige lidt flere muligheder:
http://www.tucows.com/mmedia/medit95_default.html

http://download.com.com/3150-2248-0.html?tag=dir
der er der nogle prigrammer der kan dele filer direkte - men jeg har ikke afprøvet.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 21-02-03 13:48

Hej igen Søren!

Her er et program der kan splitte op i flere filer, det er shareware med en prøveperiode på 30 dage.

Du kan hente det via: http://www.arclab.com/products/tools/index.html

Programmet hedder Packager MK1 - har prøvet det selv - har prøvet at dele en fil på 2,5 GB i mpeg uden problemer.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-02-03 15:15

TMPGEnc er din ven
http://www.tmpgenc.net/e_main.html

det kan splitte lige så meget du selv vil
ellers burde du kunne lave 1,2 eller 3 film/cd'er med pinnacle

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-02-03 16:09

Hmmm!

Mange gode bud men ikke helt hvad jeg søger... ikke endnu, og husk lige at det er en AVI fil på 8,6GB der skal splittes op i 2-3 AVI filer således disse kan brændes som en Video CD med Nero.
En yderligere info, jeg har Win XP installeret men Windows Movie Maker skal bare så'n lige bruge +/- 725 min. på at konvetere filen på 8,6GB

Hygge...

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-02-03 16:10

Hmmm!

Mange gode bud men ikke helt hvad jeg søger... ikke endnu, og husk lige at det er en AVI fil på 8,6GB der skal splittes op i 2-3 AVI filer således disse kan brændes som en Video CD med Nero.
En yderligere info, jeg har Win XP installeret men Windows Movie Maker skal bare så'n lige bruge +/- 725 min. på at konvetere filen på 8,6GB

Hygge...

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-02-03 12:32

Vi prøver igen

Altså et program som kan opdele en STORE avi fil (+/-8GB) op i flere mindre dele, helst hvor man selv kan tilkendegive hvor store opdelingerne skal være.... og ja, jeg ved godt, at jeg selv kan stoppe optagelsen efter f. eks 1 time og så fortsætte næste optagelse på 1 time osv. men det er ikke det jeg søger.

Hygge...

Søren

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 24-02-03 12:43

Hej igen Søren!

Har du prøvet Packager som jeg tidligere har nævnt!

Du kan hente det via: http://www.arclab.com/products/tools/index.html

Programmet hedder Packager MK1 - har prøvet det selv - har prøvet at dele en fil på 2,5 GB i mpeg uden problemer.

Du kan markere harddisk både som input og output og prøv at markere feltet lige under harddisken i højre side så kan du vælge den størrelse som du ønsker at opdele i.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-02-03 12:54

Hej Bjarne,

Jow, jow' jeg har skam prøvet den der Packager MK1 men den vil ikke sluge / acceptere min 8,5GB AVI-fil.

Hygge... håber du har haft en go' weekend

Søren

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 120 point
Dato : 24-02-03 12:59

Hej igen Søren!

OK - jo og tak - og det har du vel også - bare irreterende at Kandu ikke har været tilgængelig.

Men ellers så må vi jo håbe på flere svar - har ikke selv en så stor AVI fil; men Packager kunne da ellers klare en 2,5 GB fil.

Mvh
Bjarnel

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 24-02-03 19:59

VCDCutter er ret god til den slags.
Jeg har dog aldrig prøvet med så stor en fil, men jeg ved ikke af at den har en begrænsning.

http://www.softpile.com/Multimedia/Video/Review_04957_index.html

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-02-03 20:13

Til Bjarne_H

Nå men som Shubidua synger "al'ting har en ende" og også dette emne. Jeg har endnu ikke fundet det "helt rigtige" men din ihærdige indsats SKAL belønnes... derfor går mine points til dig!

Hvis du så'n helt "privat" ku' hjælpe med at sammenkæde flere PDF-filer (enkelt sidet) til en en stor PDF-fil (alle siderne i en fil), så vil jeg simpelthen hoppe rundt af glæde... og tage dig med i min aftenbøn.

Fortsat god vind....

Søren Marquardsen
e-mail: marquardsen@email.dk

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 24-02-03 20:15

Tak for svaret Bjarne_H.

Til Bjarne_H

Nå men som Shubidua synger "al'ting har en ende" og også dette emne. Jeg har endnu ikke fundet det "helt rigtige" men din ihærdige indsats SKAL belønnes... derfor går mine points til dig!

Hvis du så'n helt "privat" ku' hjælpe med at sammenkæde flere PDF-filer (enkelt sidet) til en en stor PDF-fil (alle siderne i en fil), så vil jeg simpelthen hoppe rundt af glæde... og tage dig med i min aftenbøn.

Fortsat god vind....

Søren Marquardsen
e-mail: marquardsen@email.dk

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 24-02-03 21:11

Hej igen Søren!

Selv tak - OK - det vil jeg da gerne og selvfølgelig u/b - send de pågældende filer til mig via r@oncable.dk samt med beskr. om ønsket rækkefølge m.m. - så vil jeg kigge på det og vende tilbage senest i.m.

Jeg vil også lige være opmærksom på evt. program, der kan hjælpe med deling af din kolosale avi-fil.

Mvh
Bjarne